Yazar "Sever, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effective mass Schrodinger equation for exactly solvable class of one-dimensional potentials(Springer, 2008) Aktas, Metin; Sever, RamazanWe deal with the exact solutions of Schrodinger equation characterized by position-dependent effective mass via point canonical transformations. The Morse, Poschl-Teller, and Hulthen type potentials are considered, respectively. With the choice of position-dependent mass forms, exactly solvable target potentials are constructed. Their energy of the bound states and corresponding wavefunctions are determined exactly.Öğe Exact solution of Schrodinger equation for Pseudoharmonic potential(Springer, 2008) Sever, Ramazan; Tezcan, Cevdet; Aktas, Metin; Yesiltas, OezlemExact solution of Schrodinger equation for the pseudoharmonic potential is obtained for an arbitrary angular momentum. The energy eigenvalues and corresponding eigenfunctions are calculated by Nikiforov-Uvarov method. Wavefunctions are expressed in terms of Jacobi polynomials. The energy eigenvalues are calculated numerically for some values of l and n with n <= 5 for some diatomic molecules.Öğe SINIF EĞİTİMİ PROGRAMINDAKİ ZORUNLU DERSLER HAKKINDA BİR ARAŞTIRMA(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Sever, Ramazan; Tarım, Kamuran; Ültay, Eser; Çilingir, SalihModern ve ideal bir öğretmen yetiştirmede en önemli öğe programlardır. Üniversitelerde okutulan zorunlu derslerin öğretmen adaylarının mesleki bilgi, beceri ve kişisel gelişimlerine fayda sağlayacak nitelikte olması temel şarttır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından sunulan paket programındaki zorunlu dersler ve seçmeli dersler de bu amaçlar doğrultusunda zaman zaman değiştirilmektedir. Bu çalışmada, eğitim fakültesi temel eğitim bölümü sınıf eğitimi anabilim dalı paket programlarındaki zorunlu dersler ve bazı üniversitelerde değişen zorunlu dersler konu edilmiştir. Nitel yöntem kullanılan çalışmada, betimsel içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada öncelikli olarak YÖK’ün sınıf eğitimi anabilim dalı için belirlemiş olduğu paket program (Şubat 2007) incelenmiştir. Daha sonra 65’i devlet, altısı da vakıf üniversitesi olmak üzere 71 üniversitenin güncel ders bilgi paketlerine ulaşılmış ve elde edilen verilerden üniversitelerin zorunlu dersleri tespit edilmiştir. İncelenen programlarda YÖK’ün önerdiği paket program dışında 20 civarında zorunlu ders değişimi tespit edilmiştir. Söz konusu üniversitelerde okutulan zorunlu derslerin çağdaş, bilim ve teknolojideki yenilikleri içeren ve öğretmenlik meslek bilgisine yönelik olarak değiştirilmeye çalışıldığı anlaşılmıştır. Ancak üniversiteler paket program dışında okutulan zorunlu derslerin değişiminde herhangi bir işbirliği ve koordinasyona gitmediğinden, ortak bir paydada buluşulamadığı görülmüştür. Ayrıca YÖK’ün, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) değiştirdiği ilkokul öğretim programını sürekli olarak takip etmesi ve buna bağlı olarak eğitim fakültelerindeki paket programını güncellemesi gerekli görülmektedir.