Yazar "Singer, Ezgi Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim matematik öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Singer, Ezgi Nur; Taş, İlkay DoğanBu araştırmada, 3. Sınıf Matematik Öğretim Programı'nın bağlam-girdi-süreç-ürün değerlendirme modeli (CIPP) ile doküman analizi, görüşmeler ve ders gözlemleri yapılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Programın CIPP modeline göre derinlemesine ve bütüncül yaklaşım ile incelenmesinde durum çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il ve ilçelerinde bulunan ilkokullarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kırk üç öğretmen ve otuz öğrenci ile görüşmeler yapılmış, on beş öğretmenin dersi gözlenmiştir. Araştırma kapsamında verilerin toplanmasında, bağlam ve girdi değerlendirme boyutunda 3. sınıf MÖP'e ve 3. sınıf İlköğretim Matematik Öğretmen Kılavuz Kitabı'na yönelik doküman analizinden, süreç değerlendirme boyutunda 3. sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik programı ve matematik dersi hakkındaki görüşlerini almak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve programın uygulanmasına ilişkin bilgi elde etmek amacıyla ders gözlemlerinden; ürün değerlendirme boyutunda ise 3. sınıf öğretmenlerinin matematik derslerine ilişkin gözlemlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, MÖP'ün genel itibariyle CIPP modeline uygun olduğu ancak programda kazanımların tekrar etmediği, içeriğin belli bir yaklaşıma göre hazırlanmadığı, ders kitaplarının fazla kullanılmadığı ve temel becerilerden biri olan "bilgi ve iletişim teknolojilerini" kullanma becerisini geliştirecek kazanım olmadığı belirlenmiştir. Bunlara ek olarak programın bağlam boyutunda amaçlarının güncel olmadığı; girdi boyutunda programda yer alan yetmiş iki kazanımdan altmış altısının duyuşsal gelişim için uygun olmadığı; süreç boyutunda programda yer alan konuların eğitim öğretim süresi boyunca tekrar etmediği; ürün boyutunda ise kılavuz kitapta çeşitli ölçme ve değerlendirme teknikleri yer almasına rağmen öğretmenlerin bu ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanmadıkları, kendilerinin ek kaynakta yer alan ölçme ve değerlendirme çalışmalarını kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda program kazanımlarının öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde düzenlenmesi; programda yer alan konuların belirli sıra içinde verilmesi ve konu tekrarının sağlanması, programın vizyonu, öğrenme alanları ile program yapısı arasından ilişki kurulmasını olmasını sağlamak amacıyla programın içeriğinin belirli bir yaklaşıma göre düzenlenmesi; program amaçlarının gözden geçirilerek güncel hale getirilmesi önerilmektedir.