Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tazefidan, Kenan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    BESİM FATİH DELLALOĞLU’NUN TÜRK MODERNLEŞMESİNE BAKIŞI
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Porsuk, Semra; Tazefidan, Kenan
    Kenan TAZEFİDAN ÖzetTürkiye Tanzimat’tan beri modernleşme çabasında olan bir ülke olmuştur. Modernleşme hem modern olamama hem de bu durumun farkına varıp modern olmak için çaba harcamak olarak nitelendirilebilir. Bunu yaparken modernliğin oluşumunun bir süreç içerisinde olmasından çok zamansal açıdan değerlendirilip modernliği yakalamak için acele etme, telaş içinde olmaktadır. Bu nedenle Türk modernleşmesi hem yüzeysel hem de değerden ve içerikten kısmen de olsa yoksundur. Yıllarca Türkiye’nin gelişimi önünde duran en büyük engellerden biri bir cemaatleşme durumunun olması, bir grubun beğendiğini ya da okuduğu birini diğer grubun sevmemesi ya da okumamasıdır. Modern olmanın en önemli özelliklerinden biri dünyalı olmak iken Türkiye’de bu uzun yıllar yapılamamıştır. Gerçek anlamda modern ve entelektüel olmak her fikre, konuya ya da düşünceye açık olmayı gerektirir. Türkiye’de modernleşme sürecinde modern olmayı başarabilmiş kişi Besim Fatih Dellaloğlu’na göre Tanpınar’dır. Ona göre, Tanpınar yakın zamana kadar hem muhafazakârlar hem de modernleşmeciler tarafından yanlış anlaşılmıştır. Tanpınar’ın günlükleri ortaya çıkana kadar muhafazakâr olarak nitelendirilmiş ve uzun süre sükût suikastına maruz kalmasına neden olmuştur. Türkiye modernleşmecileri geleneği, geçmişi muhafazakârlıkla paralel görmüşlerdir. Oysaki modern Batının kendisi dahi modernlik yolunda Rönesans ve Reformda kadim Yunan’ı yeniden gündeme getirmişlerdir. Batı’da geçmişle hesaplaşılırken, geleceğe bakarken bile ardına bakmayı ihmal etmemek olarak değerlendirmiştir. Kısaca modern olmak hem sağcılığı, hem solculuğu, hem liberalizmi, hem sosyalizmi hem muhafazakârlığı, hem de ilericiliği içermektedir. Modernlik dışlayıcı değil kucaklayıcıdır. Bu çalışmada, Türkiye modernleşmesini Ahmet Hamdi Tanpınar üzerinden anlatan, yanlış anlaşılan muhafazakârlık ve modernleşme sürecinin nasıl algılanması gerektiği üzerinde duran Besim Fatih Dellaloğlu’nun düşünceleri ele alınmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    GEÇİCİ KORUMA ALTINDAKİ SIĞINMACILARIN SOSYO-KÜLTÜREL DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ: ŞANLIURFA ÖRNEĞİ
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Tazefidan, Kenan
    ÖZETBu çalışmada, toplumsal bir problem olan göç olgusu ve sığınmacıların kentteki durumları incelenmiştir. Bir sınır kenti olan Şanlıurfa özelinde ele alınmaya çalışılmıştır. Başta misafir konumda yer alan Suriyeli sığınmacılar, yaşanan gerginliklerin artmasıyla birlikte kalıcı hale gelmiştir. Dünyada çeşitli nedenlerden dolayı göç hareketliliği yaşanmıştır. Bu anlamda göç alan ve göç veren ülkeler ekonomik, sosyal, kültürel açıdan etkilenmektedir. Geçmişten günümüze göç konusu değişim göstermiş, dönemsel ve toplumsal olarak benzer veya farklı nedenlerle meydana gelmiştir. Dünya çapında görülen göç olgusu çeşitli şekillerde ortaya çıkmış ve genelde ülkeler açısından kontrol altına alınmakta zorlanılan bir durum olarak değerlendirilmiştir. Pek çok ülkede göçler ciddi problemler yaratmış olmasına karşın, bazı durumlarda göçün olumlu etkilerinden de yararlanılmıştır. Bundan dolayı, göç olgusu avantaj ve dezavantajları da beraberinde getirmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de kültürel değişmenin göstergesi olarak batılılaşma: Ziya Gökalp ve Niyazi Berkes örneği
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2017) Tazefidan, Kenan; Mazman, İbrahim
    Bu çalışma, ülkemizdeki değişim dinamikleri ve Batı karşısındaki konumumuz üzerinde durulmuştur. Toplumsal değişme, toplumsal hayatın zorunlu bir sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih boyunca tüm toplumlar bu değişimi az veya çok, kimi zaman da hızlı veya yavaş yaşamışlardır. Bu araştırma, Gökalp'in yazdıklarından yola çıkılarak O'nun bir sistematik içinde ortaya koyduğu, ana fikri, çağdaş bir İslam Türklüğü yaratmayı gaye edinen ve kısaca Türkleşmek-İslamlaşmak, Muasırlaşmak olarak belirttiği bu orijinal düşünce üzerinde bir fikir jimnastiği yapmaktır. Ve aynı zamanda Niyazi Berkes'in Türk devrimi hakkındaki temel fikirleri ve Türk devrimiyle ilişkili olarak laiklik ve batıcılık kavramları ele alınmıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyo-kültürel değişme sürecinde Türk toplum yapısında meydana gelen köklü değişimler ele alınmıştır. Bu çalışma, eleştirel olmaktan ziyade daha çok kavramsal niteliktedir. Niyazi Berkes ve Ziya Gökalp'in görüşlerine yer verilirken bu düşüncelerin doğruluğu veya diğer bilim adamları tarafından kabul edilip edilmediği sorgulanmamaktadır. Genel anlamda Türk düşünce hayatında önemli bir konumda yerini almış ve bilime değerli katkılarda bulunan Ziya Gökalp ve Niyazi Berkes'in bu konu hakkındaki fikirlerine odaklanılmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kültür, Kültürel Değişme, Türkiye'de Batılılaşma

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim