Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Teke, Melis" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    #YOK
    (Kırklareli Üniversitesi, 2022) Teke, Melis; Yalçın, Esin Cumhur
    Araştırma, eğitim ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyi ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada 37 OECD ülkesi örneklem olarak seçilerek, 2018 yılı veri seti ile çalışılmıştır. İlgili veri seti OECD istatistiklerinde yer alan Daha İyi Yaşam Endeksi alt değişkenlerinden elde edilmiştir. Araştırmaya konu olan hipotez Kanonik Korelasyon Analizi ile test edilmiştir. Eğitim değişkeni; eğitime katılma oranı, öğrencilerin becerileri ve eğitimde geçen yıl alt göstergeleri ile incelenmiştir. Yaşam kalitesi ise doğumda beklenen yaşam süresi oranı, yaşam tatmini ortalaması ve bireysel beyana dayalı sağlıklı hissetme durumu alt göstergeleri üzerinden ölçülmüştür. Araştırmanın sonucunda OECD üyesi ülkelerde 2018 yılı Daha İyi Yaşam Endeksi verilerine göre eğitim ile yaşam kalitesi arasında orta düzeyde pozitif bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Yaşam Kalitesi, OECD, Kanonik Korelasyon Analizi

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim