Yazar "Tekin, Fatma Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile prososyal davranış arasındaki ilişkilerin incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Tekin, Fatma Nur; Kandemir, MehmetBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları bağlanma stili ile prososyal davranış arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, Kırıkkale Üniversitesi'nde birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar okuyan 551 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları, Carlo ve Randal (2002) tarafından geliştirilen, Yıldız, Boz ve Yıldırım (2012) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlanan edilen Prososyal Davranış Ölçeği ve Kandemir ve İlhan (2017) tarafından geliştirilen Kişilerarası İlişkilerde Bağlanma Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Hipotez test modelinin analizi için AMOS paket programlarından yararlanılarak yol analizi yöntemi kullanılmıştır. Yol analizi sonucunda test edilen modele ilişkin elde edilen uyum katsayıları incelendiğinde, CFI = .99, IFI = .99, NFI = .99, TLI = .99, GFI = .98 ve AGFI = .99 olduğu bulunmuştur. Ki-Kare/Serbestlik Derecesi (?² / sd), 1.35; RMSEA değerleri .01 olduğu görülmektedir. Ki-Kare ve RMSEA değerlerinin .05'ten küçük olduğu analiz sonucunda ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin güvenli bağlanma stilinin itaatkar prososyal davranışı anlamlı ve pozitif yönde (ß= .41, p< .01), gizli/özgeci prososyal davranışı pozitif ve anlamlı bir şekilde (ß= .25, p< .01) yordayıcı gücünün olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına göre; kaygılı bağlanma stilinin kamusal prososyal davranışı yordamada pozitif ve anlamlı (ß= .16, p< .01) ve faydacı prososyal davranışı yordamada pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu görülmektedir. Aynı zamanda, kaçıngan bağlanma stilinin kamusal prososyal davranışı pozitif yönde anlamlı bir şekilde (ß= .26, p< .01), faydacı prososyal davranışı anlamlı ve pozitif olarak (ß= .23, p< .01) yordadığı bulunmuştur. Araştırmanın analizi sonrasında elde edilen bulgular, alanyazındaki araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılarak tartışılmıştır. Araştırmanın son bölümünde araştırmanın sonuçları kapsamında önerilerde bulunulmuştur.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Bağlanma Stilleri ile Prososyal Davranış Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi(2020) Tekin, Fatma Nur; Kandemir, MehmetBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları bağlanma stili ile prososyaldavranış arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi’nde birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar okuyan551 öğrenci üzerindegerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları, Carlo ve Randal (2002) tarafından geliştirilen, Yıldız, Boz ve Yıldırım (2012) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlananPrososyal Davranış Ölçeği ve Kandemir ve İlhan (2017) tarafından geliştirilen Kişilerarası İlişkilerde Bağlanma Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Hipotez test modelinin analizi için AMOS paket programlarından yararlanılarak yol analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin güvenli bağlanma stilinin itaatkar prososyal davranışı anlamlı ve pozitif, gizli/özgeci prososyal davranışı pozitif ve anlamlı bir şekilde yordayıcı gücünün olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına göre; kaygılı bağlanma stilinin kamusal prososyal davranışı yordamada pozitif ve anlamlı ve faydacı prososyal davranışı yordamada pozitifve anlamlı bir etkisi olduğu görülmektedir. Aynı zamanda, kaçıngan bağlanma stilinin kamusalprososyal davranışı pozitif yönde anlamlı bir şekilde, faydacı prososyal davranışı anlamlı ve pozitif olarak yordadığıbulunmuştur. Araştırmanın analizi sonrasında elde edilen bulgular, alanyazındaki araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılarak tartışılmıştır. Araştırmanın son bölümünde araştırmanın sonuçları kapsamında önerilerde bulunulmuştur.