Yazar "Uğurluoğlu, Özgür" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hasta Merkezli Bakım Yetkinlik Ölçeği: Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması(2020) Saygılı, Meltem; Kar, Ahmet; Uğurluoğlu, ÖzgürAmaç: Bu araştırma ile, 2015 yılında Hwang tarafından geliştirilen “Hasta Merkezli Bakım Yetkinlik Ölçeği(HMBYÖ)” nin Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Materyal-Metot: Çalışma,Kırıkkale’de bir kamu hastanesinde görev yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden, 276 hemşire ve ebe ilegerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde Türkçe HMBYÖ ve katılımcı bilgi formundan oluşan anketlerkullanılmıştır. Analizler SPSS-Amos-21 programı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin dil geçerliliği için Türkçeyeçeviri ve tekrar İngilizceye çeviri yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirleyebilmek için açıklayıcıfaktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca ölçeğin güvenilirliğini belirlemek amacıylaCronbach’s Alpha değeri hesaplanmıştır. Bulgular: HMBYÖ’nin 17 maddesi faktör analizine dâhil edilmiş, ancaken iyi modelin elde edilebilmesi için toplamda 3 madde (madde 5, 6, 11) analiz dışı bırakılmıştır. Kalan 14 maddeorijinal ölçekteki dört faktörlü yapı ile benzer olarak toplam varyansın %69’unu açıklayan dört faktörlü bir yapısergilemiştir. Doğrulayıcı faktör analizine 14 soru ve 4 boyut dâhil edilerek elde edilen modelin uyum iyiliklerideğerlendirilmiş ve kabul edilebilir değerlerde olduğu görülmüştür. Ölçeğin Cronbach’s Alpha değeri 0,915olarak belirlenmiştir. Sonuç: Analizler, HMBYÖ’nin bu Türkçe versiyonunun, sağlık bakım personelinin sunmuşolduğu hizmetlerin hasta merkezli olma özelliğini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir araç olarakkullanılabileceğini göstermektedir.Öğe Sağlık Çalışanlarında Örgütsel Sinizm, İş Performansı Ve Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi(2016) Şantaş, Fatih; Uğurluoğlu, Özgür; Kandemir, Aysun; Çelik, YusufBu araştırma sağlık çalışanlarında örgütsel sinizm, iş performansı ve örgütsel özdeşleşmedüzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanınevrenini, Kırıkkale’de faaliyet gösteren bir eğitim ve araştırma hastanesinde Şubat 2015-Nisan 2015 tarihleri arasında fiili olarak çalışan hekim, hemşire, ebe, diğer sağlıkpersoneli ve idari personel oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmeyip evrenintamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 1164 çalışandan 492’sine ulaşılmıştır. Araştırmadakatılımcıların örgütsel sinizm düzeyini ölçmek için Brandes (1997), örgütsel özdeşleşmedüzeyini belirlemek amacıyla Mael ve Ashforth (1992) ve iş performanslarını saptamakiçin Kirkman ve Rosen (1999) tarafından geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, katılımcıların örgütsel sinizm ve özdeşleşme düzeylerinin orta düzeyde ve işperformansı düzeylerinin ise orta düzeyin üzerinde olduğu belirlenmiştir. Çalışmadayapılan regresyon analizleri sonucunda, örgütsel sinizmin iş performansı üzerindekitoplam varyansın %7,5’ini; örgütsel özdeşleşme üzerindeki toplam varyansın %44,2’sinive örgütsel özdeşleşmenin iş performansındaki toplam varyansın %30,8’ini açıkladığıbelirlenmiştir.Öğe Sağlık Çalışanlarının İşe Cezbolma Düzeylerinin Belirlenmesine İlişkin Bir Araştırma(2015) Özer, Özlem; Saygılı, Meltem; Uğurluoğlu, ÖzgürBu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının işe cezbolma düzeylerini belirlemek ve çalışanlara ilişkin bireysel ve demografik özelliklerin işe cezbolma düzeyi üzerinde etkili olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini, Aydın Atatürk Devlet Hastanesi'nde çalışan tüm personel oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmemiş, bütün evrene ulaşılmaya çalışılmış ve toplam 414 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, araştırmaya katılan çalışanların işe cezbolma düzeylerinin eğitim durumları, mesleki statüleri ve cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği ancak toplam çalışma süreleri, yaşları ve medeni durumlarının çalışanların işe cezbolma düzeyleri açısından bir farklılık yaratmadığı saptanmıştırÖğe Sağlık Çalışanlarının Örgütsel Depresyon Düzeylerinin Belirlenmesi(2016) Saygılı, Meltem; Avcı, Keziban; Uğurluoğlu, Özgür; Özer, ÖzlemBu çalışmanın amacı sağlık çalışanlarının örgütsel depresyon düzeylerini belirlemek ve çalışanlara ilişkin bireysel ve demografik özelliklerin örgütsel depresyon düzeyi üzerinde etkili olup olmadığını ortaya koymaktır. Tanımlayıcı türde olan bu çalışmanın evrenini Ankara'da faaliyet göstermekte olan bir kamu hastanesinde görev yapan tüm sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmemiş, bütün evrene (670) ulaşılmaya çalışılmış ve toplam 278 kişiden veri elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, araştırmaya katılan çalışanların örgütsel depresyon düzeylerinin mesleki statüleri ve yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği ancak medeni durum, eğitim durumu, cinsiyet ve çalışma süresinin çalışanların örgütsel depresyon düzeyleri açısından bir fark yaratmadığı saptanmıştır. Araştırmada; yaş ilerledikçe örgütsel depresyon düzeyinin azaldığı ve hemşirelerin örgütsel depresyon düzeyinin hekim ve diğer sağlık çalışanlarına göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Öğe Sağlık Kuruluşlarında Örgütsel Adalet Algılarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi(2012) Işık, Oğuz; Uğurluoğlu, Özgür; Akbolat, MahmutBu araştırmanın amacı, örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık kavramları arasındaki ilişkiyi sağlık sektöründe incelemektir. Araştırmanın verileri, Sakarya ilinde bulunan beş hastanede çalışan 423 sağlık çalışanına uygulanan anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmada sağlık çalışanlarının örgütsel adalet algılamalarını ölçmek için, amirlerle ilişkiler ve çalışanlarla ilişkiler boyutlarından oluşan Örgütsel Adalet Ölçeği; örgütsel bağlılıklarını ölçmek için ise duygusal, devamlılık ve normatif bağlılık boyutlarından oluşan Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, örgütsel adaletin boyutları örgütsel bağlılığın duygusal ve normatif bağlılık boyutlarını etkilemektedir. Sonuçlar örgütsel adalet boyutlarının, duygusal bağlılığa ilişkin varyansın %12'sini ve normatif bağlılığa ilişkin varyansın da %11'ini açıkladığını göstermektedir.Öğe Sağlık Kurumları Yönetimi Literatüründe Stratejik Yönetim Üzerine Yürütülen Çalışmaların İçerik Analizi ile İncelenmesi(2017) Kandemir, Aysun; Uğurluoğlu, ÖzgürSağlık kurumları yönetimi literatüründe stratejik yönetim alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmaların incelenmesi, stratejik yönetiminin geçirdiği aşamaların detaylı bir şekilde görülmesine olanak sağlamaktadır. Bu çalışmaların 2000’li yıllardan sonra hız kazandığı göz önüne alınarak, bu çalışmada Ocak 2010-Aralık 2015 yılları arasında yapılan ve belirli kriterlere göre seçilen ulusal ve uluslararası bilimsel makalelerin içerik analizi ile incelenmesi ve karşılaştırmalı olarak zaman içinde gösterdiği eğilimin ortaya konulması amaç edinilmiştir. Bu amaçla 12’si ulusal ve 63’ü uluslararası olmak üzere 75 makale değerlendirmeye alınmıştır. Anahtar kelimelere göre en fazla “performans, karar verme, kurum stratejisi, dengeli puan cetveli” gibi konuların çalışıldığı görülürken temel konulara açısından en fazla “stratejik karar verme, SWOT analizi ve çevre faktörleri, stratejik planlama ve strateji belirleme” gibi konuların çalışıldığı görülmüştür. Stratejik yönetimin alt alanları arasında yer alan stratejik finansal yönetim, stok yönetimi, maliyet yönetimi gibi alanlar ulusal literatürde yaygın bir uygulama alanı bulamazken uluslararası literatürde bu spesifik konuların çalışılmakta olduğu tespit edilmiştir. Çalışılmamış araştırma konularının görülmesi, eksik bulunan noktaların saptanması ve uluslararası literatüre göre ulusal literatürün daha yetersiz kalması, araştırmacıların sağlık yönetiminde stratejik yönetim literatüründe ortaya konulan bu boşlukları doldurmalarına imkân sağlayacaktır.Öğe Sağlık Kurumlarında Paydaş Analizi(2017) Sönmez, Seda; Uğurluoğlu, ÖzgürPaydaş analizi bir politikanın geliştirilmesinde ve uygulanmasında ilgili aktörlere ilişkin bilgi toplanmasını sağlayan bir stratejik yönetim aracıdır. Sağlık sektöründe paydaş analizi oldukça önemli olmasına karşın literatürde yer alan çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Ayrıca analiz gerçekleştirilirken hangi adımların izlenmesi gerektiğine ilişkin ulusal literatürde yeterli bir bilgi bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı literatürdeki bu boşluğu doldurmak ve ileride bu konuda yapılacak olan çalışmalara yol gösterici literatür bilgisi ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak paydaş analizinin tanımı ve öneminden, kullanım amacından ve yöntemlerden, sağlık kurumlarında paydaş analizinden ve aşamalarından bahsedilmiştir. Sonuç olarak sağlık kurumlarında paydaş analizinin yaygınlaştırılması ve politikaların hem geliştirilmesi hem de uygulanması aşamalarında kullanılması gerektiği ifade edilmiştir