Yazar "Ulu, Mesut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ili örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Ulu, Mesut; Kırındı, TalipBu çalışmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında kademeli olarak uygulamaya konulan 5, 6 ve 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale'de bulunan 48 ortaokulun fen bilimleri dersine giren 116 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada detaylı veri elde etmek için nicel ve nitel verilerin bir arada bulunduğu karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin toplanması için Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiş ve verilerin analizde SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında, programın getirdiği yenilikler ve uygulama süreci ile ilgili 25 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğretmenlerin fen bilimleri dersi öğretim programının öğelerine ilişkin genellikle olumlu görüş bildirdiği ve öğelere yönelik öğretmenlerin genel kanısının ''katılıyorum'' şeklinde olduğu görülmüştür. Öğretmenler tarafından en güçlü desteklenen öğenin programın kazanımları olduğu, aritmetik ortalama olarak en az desteğin ise ölçme-değerlendirme öğesine verildiği belirlenmiştir. Programdaki konuların sınıf düzeyine dağılımında herhangi bir sorun yaşanmadığı görülmüştür ancak araştırma sonunda insanda üreme, büyüme ve gelişme konusunun 8. sınıftan alt sınıflara alınması gerektiği sonucu bulunmuştur. Öğretmenlerin bir kısmı programın, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yapılacak çalışmalar konusunda öğretmene yeterli bilgi sunmadığı ve ölçme-değerlendirme yaklaşımının öğrencinin gerçek performansını tespit etmede yetersiz kaldığı yönünde görüş bildirmiştir. Öğretmenlerin cinsiyet, hizmet yılı, mezun oldukları alan ve hizmet içi eğitim kursuna katılma durumları ile programın öğelerine yönelik görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.