Yazar "Uslu, Erhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Doğrudan pazarlama çalışanlarında duygusal zeka, performans algısı, motivasyon ilişkisi: Ankara ili çağrı merkezi çalışanları örneği(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Uslu, Erhan; Kartal, CihatDuygusal zeka kavramı 20. yy sonlarında popüler olmaya başlamış ve 21. yy başlarında popülerliği çok artmış bir kavramdır. Bu popülarite, duygusal zekanın yanlış anlaşılmasına, IQ'nun alternatifi gibi değerlendirilmesine, ve bir çok konunun duygusal zekaya bağlanmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, duygusal zeka rasyonel bir biçimde değerlendirilmiştir. Çağrı merkezi gibi doğrudan pazarlama faaliyeti yürüten iş yerleri için duygusal zeka yeteneklerinin önemi daha büyüktür. Çünkü çağrı merkezi çalışanları, müşterilerle doğrudan iletişim içerisindedirler. Çağrı merkezi çalışanlarının duygusal zeka, performans algısı, ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin araştırılması bu çalışmanın temel amacıdır. Araştırmada, değişkenler arasındaki ilişkiler incelendiğinden dolayı, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilinde çalışan 371 çağrı merkezi çalışanı oluşturmaktadır. Çalışanların duygusal zeka, performans algısı, ve motivasyon ölçümleri için kendilerine başvurulmuştur. Duygusal zeka ölçümleri Wong&Law tarafından geliştirilen WLEIS ölçeği ile yapılmıştır. Performans algısı ölçümleri için Kirkman&Rosen tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Motivasyon ölçümleri ise Mottaz motivasyon ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Duygusal zeka ile performans algısı arasında anlamlı korelasyon arayan H1 hipotezi, duygusal zeka ile motivasyon arasında anlamlı korelasyon arayan H2 hipotezi, ve performans algısı ile motivasyon arasında anlamlı korelasyon arayan H3 hipotezi test edilmiştir. Değişkenler arasındaki korelasyonların tespiti için Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Sonuçta; duygusal zekanın boyutları, motivasyonun unsurları, ve performans algısı değişkenleri arasında çeşitli ilişkiler bulunmuştur. 0.01 anlamlılık düzeyinde duygusal zeka ile performans algısı arasında (r = .386), duygusal zeka ile motivasyon arasında (r = .273), ve performans algısı ile motivasyon arasında (r= .201) pozitif yönlü korelasyon bulunmuştur. H1, H2 ve H3 hipotezleri doğrulanmıştır.Öğe Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2010) Uslu, Erhan; Özdemir, MahmutBu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili kavramlarla birlikte incelenmiştir. Politik pazarlamada pazarlama karması olan ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konuları anlatılmıştır. Yönetim, üretim, finansman, ar-ge fonksiyonlarından bahsedilmiştir. Politik pazarlamanın psikoloji, davranış bilimleri, sosyoloji, yönetim ve organizasyon, tarih, hukuk, istatistik bilimleriyle ilişkisinden bahsedilmiştir. Politik pazarlamayla ilgili olan propaganda konusu anlatılmıştır. Politik pazarlama çalışmaları, adayların seçmenlere tanıtılması için yürütülmektedir. Seçimlere giren siyasi partiler seçmenlerin algılarını etkilemek için çeşitli yöntemler kullanmaktadırlar. Konuşmalar yapılır, gazeteler, bildiriler, afişler dağıtılır, seçmenlerle yüzyüze görüşmeler yapılır. Adayın avantajlı olduğu noktalar anlatılır. Rakiplerin dezavantajlı olduğu durumlar gündeme getirilir. Bunların yanında birçok propaganda teknikleri mevcuttur. Bu teknikler kullanılarak toplumda istenilen görüş oluşturulmaya çalışılır. Politik pazarlama faaliyetlerinde önemli bir konu seçmenlere ulaşmaktır. Çünkü seçmenler, gündemde fazlaca gördükleri adaya daha çok ilgi göstermektedirler. Bundan dolayı siyasi adaylar halkın karşısına ne kadar çok çıkarlarsa o kadar avantajlı olurlar.Politik pazarlama konusu ve medya?siyaset ilişkisi konusu ayrı ayrı incelenebilir. Bu çalışmada politik pazarlama ve medya?siyaset ilişkisi konularının ikisi bir arada sunulmaktadır. Politik pazarlama çabaları kitlelere ulaştırılabildiği zaman değer kazanır. Kitlelere ulaşmanın en kolay ve en etkili yolu artık kitle iletişim araçları kullanmaktır. Yani bu yol medya işletmelerinden geçer. Medya işletmelerinin siyasete etkileri çeşitlidir. Bu etki bir hedefe yönelik olarak taraflı ya da tarafsız olabilmektedir. Eğer belirli hedefe yönelik taraflı bir etki sağlanmak isteniyorsa, bu hedefe ulaşmak için planlı çabalar gerçekleştirmek gerekir. Basit çabalarla yetinmeyen ve profesyonel çalışan siyasilerin yapacağı iş politik pazarlama işi ya da siyasi iletişim yöntemleri kullanmak olacaktır. Bu çalışmada politik pazarlama, propaganda, siyasi iletişim gibi kavramların işletmelere verdiği güçten bahsedilerek, işletmelerin ekonomik birim olmak dışındaki önemine dikkat çekilmiştir.Bu çalışmanın amacı, işletmelerin sadece ekonomik değer yaratan birimler olmadığını, işletmelerin sosyal ve siyasal hayata etkileri olan çok önemli birimler olduğunu anlatmaktır. Bu etkiyi anlatmak için medya işletmelerinden bahsedilmiştir. Medya işletmelerinin toplum yaşayışını şekillendiren bir unsur olduğu anlatılmıştır. Bu işletmelerin bu işi yapabilmesini sağlayan etken kitle iletişimdir. Hayat aslında iletişim ağlarından oluşan bir soyut kavramdır. Bu çalışmada kitle iletişimin medya işletmelerine sağladığı imkanlar ve medya işletmelerinin siyasal konjonktüre etkileri konularına odaklanılması amaçlanmıştır.Bu tezde; daha önce yapılmış olan laboratuar deneyleri, kanıtlanmış bilimsel bulgular, genel kabul gören bilimsel veriler kullanılarak medya işletmelerinin siyasal alandaki etkileri anlatılmaya çalışılmıştır. Bu yöntem, subjektif yorumlardan uzak, objektif bilgi sunmak amacıyla seçilmiştir.