Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uzunca, Rabia Okyar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    5E modeli çerçevesinde öğretmen adaylarının fark etme becerisi: Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Uzunca, Rabia Okyar; Şimşek, Nurullah
    Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konusuna yönelik 5E öğrenme modeline göre dersin planlanması ve işlenişinde öğrencilerin matematiksel düşünüşlerini fark etme becerilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 7. sınıf seviyesinde cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konusundaki iki kazanım seçilmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenci düşünüşlerini fark etme becerileri, 5E modeline göre oluşturdukları ders planları ve ders işleyişlerine ilişkin video kayıtlarının yorumları üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programına kayıtlı son sınıf altı öğretmen adayından oluşmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veri toplama araçlarını ders planları, görüşme, görüşme formu, ders video kayıtları ve video analiz formu oluşturmaktadır. Veriler, van Es (2011) tarafından geliştirilen ve dört düzeyden oluşan teorik çerçeveye göre analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının ders planlarını hazırlama aşamasında fark etme düzeylerini ortaya koymak için görüşmelerden elde edilen bulgular detaylı bir şekilde sunulmuştur. Ders planlarını oluşturma sürecinin analizi sonucunda öğretmen adaylarının fark etme düzeylerinin düzey 1 ile düzey 4 arasında değiştiği bulgusu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarına yönelik ders işleyişlerinden sonra elde edilen bulgular incelendiğinde, Grup 1 ve Grup 2'nin 5E modelinin farklı basamaklarında çoğunlukla Düzey 1 seviyesinde farkındalık gösterdikleri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmenlerin hizmet öncesi eğitimlerine yönelik ve bu alanda çalışma yapacak araştırmacılar için öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Fark Etme, 5E Modeli, Cisimlerin Farklı Yönlerden Görünümleri, Matematik Öğretmeni Adayları

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim