Yazar "Vezne, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik hizmetinden yararlanma düzeyleri (Antalya ili örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2006) Vezne, Rabia; Arslan, Y.MetinBu araştırmanın amacı, ngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlikhizmetinden yararlanma düzeyini belirlemektir. Bu amaçla ilköğretim okullarında görevyapan ngilizce öğretmenlerinin ve ilköğretim müfettişlerinin görüşlerine başvurulmuştur.ngilizce öğretmenlerinin, görüşlerinin cinsiyet, mezun oldukları okul ve mesleki kıdemdurumlarına göre farklılık gösterip göstermedikleri saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıcaaraştırmaya katılan müfettiş ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark olupolmadığı incelenmiştir.Tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmada araştırmacınıngeliştirdiği 18 maddeden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı beşlilikert tipindedir. Araştırmada ilköğretim müfettişleri ve ngilizce öğretmenlerinin görüşlerialınmıştır. Buna göre ngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin cinsiyet (kadın-erkek), mezuniyetdurumu ( ngilizce öğretmenliği- diğer) ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.Araştırmanın evrenini Antalya li Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde görevyapmakta olan 563 ngilizce öğretmeni ve 69 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır.Araştırmaya katılacak olan öğretmenler şans (random) yöntemiyle seçilmiş ve Antalya liBüyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan 173 ilköğretim okuluna veri toplama aracıdağıtılmıştır. Öğretmenlerden dönen 170, ilköğretim müfettişlerinden dönen 45 veri toplamaaracı değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama( x ), standart sapma (ss), t-testi ve scheffe testi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesindeanlamlılık düzeyi yüzde beş (α =.05) olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSSprogramında çözümlenmiştir.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın problemitanımlanmış, alt problemleri belirlenmiş, önemi açıklanmış, sınırlılıkları belirlenip araştırmaile ilgili tanımlara yer verilmiştir. kinci bölümde; problemin daha iyi anlaşılabilmesi içindenetim, ilköğretim müfettişleri ve ilköğretim müfettişlerinin rehberlik görevleri ile ilgiliaçıklamalar yapılmış ve ilköğretimde yabancı dil öğretmede karşılaşılan sorunlar ile ilgilibilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde; konuya ilişkin yurt içi ve yurt dışında yapılmış olanaraştırmalar hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde; araştırma yapılırken uygulananyönteme değinilmiştir. Beşinci bölümde; araştırma sonucunda elde edilen bulgular açıklanmışve elde edilen bulguların analizi yapılmıştır. Altıncı bölümde ise araştırmadan elde edilensonuçlar ve konu ile ilgili yapılan önerilere yer verilmiştir.Araştırma bulguları aşağıda sunulmuştur:1) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, ngilizce öğretmenleri olumlu bir görüşe sahip değillerdir. ngilizce öğretmenlerininbüyük bir çoğunluğu müfettişlerin beklenen rehberliği yapmadığı görüşündedir.2) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, ngilizce öğretmenlerinin görüşleri cinsiyetlerine, mezuniyet durumlarına ve meslekikıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.3) lköğretim müfettişleri ngilizce öğretmenlerine yönelik rehberlik çalışmalarınınverimli ve olumlu olduğu görüşüne sahiptirler. lköğretim müfettişleri, müfettişlerin rehberlikyapması beklenen konularda beklenen rehberliği yaptığı görüşündedirler.4) lköğretim müfettişlerinin ngilizce öğretmenlerine yaptığı rehberlik hizmetineilişkin, müfettişlerin ve öğretmenlerin görüşleri birbiriyle benzerlik göstermemektedir.