Yazar "Yaprak, Naime" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Instagram Kullanma Alışkanlıklarının Dijital Yerliler Açısından Araştırılması: Kırıkkale Üniversitesi Örneği(2019) Özhavzalı, Müzeyyen; Yaprak, NaimeBilgi çağı dönemi olarak isimlendirilen yüzyılımızda; kişiler bilgiye eskisinden daha kolay ve daha hızlı ulaşmaktadır. Gelişen bilgisayar teknolojisi ile beraber, dijital teknoloji bireylerin hayatında vazgeçilmez bir yere sahiptir. Teknolojinin bu kadar hızla geliştiği bilgi çağında kişiler teknolojiyle yaşama ve teknolojiyi kullanma özelliklerine göre farklı isimlendirilmektedir. Teknoloji döneminde dünyaya gelenler olarak da nitelenen dijital yerliler ile teknoloji döneminden önce doğup teknolojiyi sonradan hayatına dâhil eden dijital göçmenler, dijital yerlilerin ve dijital göçmenlerin ortak özelliklerini yansıtan dijital melezler olarak sınıflandırılmaktadır. Bu sınıflandırmada temel ayrım kişilerin teknoloji kullanımıdır. Pensky, dijital yerlileri; teknoloji döneminde dünyaya gelenler, bilgisayarı, video oyunlarını ve interneti kullanmayı hayatının temeline yerleştirenler olarak ve 1980li yıllar sonrasında doğanlar olarak adlandırmıştır. Pensky, teknoloji döneminden sonra doğanları ise teknolojik bir cihazı ya da programı kullanmak için ilk olarak kullanma kılavuzunu okuyup daha sonra programı kullanan, 1980’li yıllardan önce dünyaya gelen kişileri dijital göçmenler olarak adlandırmıştır. Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler bireylerin yaşam şekilleri ile beraber, iletişim, paylaşma, kendilerini tanıtma şekillerini de değiştirmiştir. Web 2.0’ın gelişimi ile beraber gelişen sosyal ağlar kişilerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları mecralara dönüşmüştür. Web 2.0’da gelişen sosyal ağlar içinde en çok tercih edilenlerden biri ise Instagramdır. Bu çalışmada, dijital yerlilerin Instagram kullanım özellikleri tespit edilerek sosyal ağların dijital yerlilerin iletişim, paylaşım, öğrenme, eğitim ve sosyalleşme durumlarına etkisini ölçmek hedeflenmiştir. Bu bağlamda dijital yerlilere, sosyal ağların özellikleri açıklanmış ve dijital yerlilere anket uygulanmıştır. Anket sonucunda dijital yerlilerin Instagram kullanım özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Uygulanan anketin birinci bölümünde; dijital yerlilerin demografik özellikleri ve sosyal ağlara bağlanma sıklıkları gibi özelliklerin belirlenmesi amaçlanmış; ikinci bölümünde ise kişilerin Instagram kullanma özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Dijital yerlilerin davranışlarının cinsiyete göre farklılaştığı, bu çalışmada kadın ve erkek bireylerin sosyal ağlarda gün içerisinde geçirdikleri zaman açısından fark olmadığı, digital yerlilerin Instagramda kendileri ile aynı uzmanlık alanlarına sahip kişileri takip etme davranışı sergilediği ve kadınların İnstragramda erkeklere göre anlık kararlar verdikleri gibi sonuçlar bulunmuştur. İstatistiksel analizlerde SPSS programı kullanılmıştır.Öğe Lojistik yönetiminin işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik bir uygulama(Kırıkkale Üniversitesi, 2010) Yaprak, Naime; Durukan, TülinYaşadığımız dönemde işletmeler; fark edilmek, rakipleri ile mücadele etmek, rekabet yarışında öne geçebilmek için faaliyetlerinin her aşamasında başarılı olmak, amaçlarına ulaşmak içinde; değişen talep yapısını ve artan müşteri beklentilerini karşılamak zorundadırlar. Rekabet gücünü artırmak isteyen, rakiplerine karşı üstünlük sağlamaya çalışan işletmeler; başarılı olabilmek için lojistik faaliyetler ve lojistik yönetimi konularına öncelik vermelidir. Özellikle üretim işletmelerinin zamanında, kaliteli ve eksiksiz üretim yapabilmesi, ürünü zamanında müşteriye ulaştırabilmesi için başarılı bir lojistik yönetimi gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Lojistik; talebi karşılamak için işletmelerin ürünün üretiminde kullanılan hammaddenin tedarik edilmesi, depolanması, ürünün üretilmesi, depolanması, müşteriye ulaştırılması ve müşteriden gelen tepkilerin tekrar işletmeye ulaştırılması faaliyetlerini içeren bir karşılıklı bilgi akış sürecidir. Bu süreçte işletmelerin etkili bir lojistik yönetimi gerçekleştirmesi gerekir. Günümüzde gelişen teknolojik gelişmeler sayesinde bilgiye ulaşmak çok kolaydır. Böyle bir ortamda müşteriler ihtiyaçları olan ürünü istedikleri kalite ve fiyatta; istedikleri yer ve zamanda bulabilmektedirler. Bu durum; işletmeler için rekabet şartlarının zorlaşması anlamına gelmektedir. Bu ortamda mücadele veren işletmeler tüketici ihtiyaçlarını karşılamada başarılı olmak için faaliyetlerinde ekonomik davranmalıdırlar. İşletmeler; lojistik faaliyetlerini gerçekleştirirken maliyet tasarrufu yaparak, ürettikleri ürünün fonksiyon ve imajında farklılık yaratarak rekabet ortamında lider olmalıdır. Maliyet liderliği yapan işletmeler, üründe yarattıkları farklılığı da kullanarak rekabet güçlerini artırabilirler.Bu çalışmada lojistik yönetiminin rekabet gücünü artırmadaki etkisi ve önemi açıklanmıştır. Çalışmanın sonunda Kayseri Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren işletmelerin bir kısmı incelenmiş ve söz konusu işletmelerin lojistik yönetimleri ile rekabet güçleri arasındaki ilişki araştırılmıştır.