Yazar "Yavuz, Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de tüketimin popülerleşme alanı olarak Instagram(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Yavuz, Muhammed; Sarp, ÇağatayModern dünyanın akışkanlığı, gündelik yaşamın oldukça hızlı bir şekilde değişmesine ve bu değişimin odağında tüketimin yer almasına olanak tanımaktadır. Tüketimin insanlık tarihinden itibaren toplumsal hayatta belirli bir yerinin olması ile beraber, günümüz dünyasında bir kültür haline geldiği gözlemlenmektedir. Küreselleşen dünyada kültürün popüler bir kimlik kazanması, kitle iletişim araçlarının gelişimiyle paralellik arz etmektedir. Popüler kültürün kitle iletişimle birlikte tüketime ivme kazandırdığı hesaba katıldığında, dünyanın bir ucunda tüketilen nesnenin öteki ucunda da ihtiyaç olarak benimsetildiği düşünülmektedir. Öte yandan yaşamın vazgeçilmezi olarak görülen internetin sunmuş olduğu sosyal medya uygulamaları, her kesimden bireye hitap ederek erişim ağını günden güne genişletmektedir. Pek çok yeniliği içerisinde barındıran sosyal medya platformları, tüketim için de oldukça elverişli alanlar olarak görülmektedir. Sosyal medya uygulamaları içerisinde tamamen görsel kültüre odaklı ve oldukça fazla kullanıcıya sahip olan Instagram, tüketimin popülerleştiği ve gösterişe yönelik yönünün ön planda olduğu bir platform olarak dikkat çekmektedir. Instagram'da mutlu olma vaadiyle tüketimin gerçekleşmesini kolaylaştıran popüler kültür unsurlarının, bireyleri edilgen bir yapıya dönüştürerek sistemle uyumlu hale getirdiği iddia edilmektedir. Bir alan araştırması olan çalışmada nitel araştırma teknikleri kullanılmış; incelenen Instagram hesaplarından gönderiler, metin ve içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle, Türkiye'de sosyo-kültürel değerlere rağmen oluşan kitlesel tüketimin Instagram'da popülerleşmesi yorumlanmıştır.