Yazar "Yurtsever, Telat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değerler sosyolojisi açısından din kültürü ve ahlak bilgisi ders müfredatının analizi(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Yurtsever, Telat; Zorlu, AbdülkadirDeğerler sosyolojisi önemi son yıllarda giderek artan bir alan olup, aynı zamanda eğitim ile sosyolojinin ortak çalışma alanına girmektedir. Sosyoloji, sosyal yapıların sahip olduğu değerler, normlar, kültürel ve sosyal unsurlar üzerinde çalışma yaparken; eğitim biliminde ise bu yapıların anlaşılması, yeniden yorumlanması, çağa uygun olarak güncellenmesi ve şekillendirilmesi söz konusudur. Değerler eğitimi çalışmalarına en yoğun olarak yer verildiği ders, Din kültürü ve ahlak bilgisi dersidir. Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde anlatılan müfredat, aynı zamanda sosyal yapıya ait olan değerlerin de bir göstergesidir. Bu nedenle araştırmamızda, değerler sosyolojisi açısından Türk toplumunun sahip olduğu din ve ahlak anlayışından oluşan değerlerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bu bağlamda sosyal yapının değerlerinin bir bütün halde analiz edilerek ortaya konduğu, gelecek nesillere aktarılma şekli de dahil olmak üzere, bütüncül bir halde ele alındığı din kültürü ve ahlak bilgisi dersi temel materyali olan ders kitaplarının içerik ve göstergebilimsel analiz yöntemlerine göre analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları; değerler eğitiminin din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde yeterince yer almadığını göstermektedir. Bu nedenle araştırmada incelenen kitaplarda da görüleceği gibi, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerine yeterli önem verilmemekte, akademik anlamda yapılan çalışmalarla yeterince ilişkilendirilmemektedir. Bunun yanında ders içeriği ve müfredatta sadece ulusal değil, uluslararası anlamda da önemli alan uygulamalarına yeterince yer verilmediği görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Sosyoloji, Değerler Sosyolojisi; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi; Müfredat.