Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri(2008) Elibol, HalilGünümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde bilgisayar teknolojilerini kullanmasına yolaçmıştır. İşletmeler; bilgisayar teknolojilerini salt mühendislik alanında kullanmamakta; pazarlama etkinliklerinden, lojistik ve servis hizmetine kadar her aşamada bilgisayar ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaktadır. Özellikle Internet'in "Elektronik İşletmecilik" ve "Elektronik Ticaret" uygulamalarında kullanılmasıyla birlikte, elektronik ortamda pazarlama faaliyetleri (e-marketing); küresel pazarlara girilmesinde, işletmenin ve sahip olduğu markaların bilinirliğinin artmasında ve işletmenin pazar payının artırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmada; özellikle dış pazarlara açılmada ve finansal açıdan önemli sorunlar yaşan küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde (KOSİ); elektronik pazarlama uygulamalarının işletme performansına ve marka bilinirliği üzerine katkıları incelenmiş, araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen kuramsal ve amprik bulguların ışığında işletme yöneticilerine birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Karayolları yolcu taşıma işletmelerinde e-ticaret hacminin belirlenmesine yönelik bir araştırma(2007) Elibol, HalilBilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte, ulaşım sektörünün kara, hava ve deniz yolları hızlı bir değişim içine girmiştir. Bilgisayar ve internet gibi önemli elektronik ticaret araçları ulaşım sektöründeki işletmelerin vazgeçilmezleri olmuştur. E-ticaret ile birlikte gelen hızlı rekabet ortamında, bu sektördeki işletmeler de müşteri memnuniyetinin devamlılığını sağlamak ve potansiyel müşterileri çekmek için bilgi ve iletişim sektörüne yatırım yapmaktadırlar. Bilgisayar ve internet aracılığıyla ağ yapısı oluşturarak, müşterilerinin rezervasyon, ödeme ve bilgi isteklerine en doğru ve en hızlı şekilde cevap verebilecek duruma gelmeye çalışmaktadırlar. Bu makalede karayolları yolcu taşıma işletmelerinin e-ticaret uygulamaları ve e-ticarete bakış açıları yapılan saha araştırmasıyla incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur.Öğe Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri(2005) Elibol, HalilGünümüzün rekabetçi iş dünyasında, değişimi öğrenmek, planlamak ve uygulamak bir işletmenin uzun dönemde yaşamını sürdürmesi ve başarısı için en önemli öncelik olarak görülmektedir. Bugünün iş dünyasının karşılaştığı rekabet türü ve boyutları son derece karmaşık olup, hızlı bir şekilde değişmektedir. Bununla birlikte, değişim süreci, makro ve mikro çerçevede önemli etkiler oluşturmakta, işletmelerin yapılarını ve ilişki biçimlerini yeniden tanımlamaktadır. Bu bağlamda, bilişim teknolojilerinin işletmelerin bütün faaliyetlerinde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlamasıyla birlikte işletmeler, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilmek için yeniden yapılanmak durumunda kalmışlardır. Bu çalışmada bilişim teknolojilerini yoğun bir biçimde kullanan işletmelerin organizasyon yapılarındaki etkileri incelenmiştir.Öğe Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret(2004) Elibol, Halil; Kesici, Burcuİnsanlığın gördüğü en hızlı değişim süreçlerinden birisinin tam ortasındayız. Daha birkaç yıl öncesine kadar bilgi teknolojilerinden haberdar olmayan insanlar bugün sınırsız bilginin kullanıcıları haline gelmişlerdir. 2000’li yılların bilgi çağı olacağı konusu dünyada artık tartışmasız kabul edilmiş bir gerçektir. Ülkeler arası sosyal ve ticari ilişkilerin gelişerek, küreselleşme boyutuna ulaştığı bir dönemde, iletişimde hız kaçınılmaz bir ihtiyaç halini almıştır. Bilgi teknolojisi ve elektronik sektöründeki gelişmeler bu ihtiyacı karşılayacak çözümler bulmuştur. Enformasyon teknolojilerinin gelişim sürecine paralel olarak, ekonomik faaliyetlerin doğası da köklü bir biçimde değişmektedir. Geçmişin genellikle yüz yüze, yazılı kayıt sistemine dayanan iş yapma şekli, giderek artan biçimde, elektronik tabanlı hale gelmektedir. Elektronik ticaret, 1990’lı yılların ikinci yarısından itibaren, internetin aynı zamanda bir iş yapma yeri haline gelmesiyle birlikte yaygınlık kazanmıştır. Bu çalışmada “elektronik ticaret kavramı, kapsamı ve önemi, elektronik ticaret’in özellikleri ve farkları, elektronik ticaret destek sistemleri, elektronik ticaret’in unsurları, elektronik ticaret alanları elektronik ticaret’in araçları, elektronik ticaret modelleri, elektronik ticarette ödeme yolları, elektronik ticaretin avantaj ve dezavantajları ve elektronik ticaret’te güvenlik” konuları kapsamlı biçimde açıklanmıştır.