Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 15 / 15
  • Öğe
    Determination Of Ecological Footprint Awareness Of Preschool Teacher Candidates
    (2018) Şahin, Hande; Erkal, Sibel; Ateşoğlu, Leyla
    Ecological footprint is biologically the fertile soil and water area needed to produce the resources that an individual, community or activity consumes and to dispose of the waste created with current technology and resource management. Ecological footprint also refers to the association of sustainability between the rate of human consumption of earth resources and health of the ecosystem. Knowledge of the meaning and components of ecological footprint, as well as, what needs to be done to reduce it would enable students to more readily convert this information into a positive attitude and behavior. Therefore, this study was planned and conducted in order to investigate ecological footprint awareness in preschool teacher candidates with respect to their demographic characteristics. The study group comprised 170 teacher candidates who attended Kırıkkale University, Faculty of Education, Department of Primary Education, Division of Preschool Education. The "Ecological Footprint Awareness Scale" developed by Coşkun and Sarıkaya in 2013 was used as the data collection instrument. T test for two groups and ANOVA for more groups were used in data analysis. The study results revealed significant differences with respect to age, gender, monthly income, parental education level, source of environmental education and environmental perspective (p <0.05).
  • Öğe
    Anlamlı Etkinliklere Katılım Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri: Türkiye’de İleri Yaş Örneklemi Üzerine Bir Çalışma
    (2019) Kılıc, Cengiz; Şahin, Havva Hande Keser; Günay, Gülay
    Çeşitli etkinliklere katılım, bireylerin yaşam kalitelerini ve refah düzeylerini arttıran önemli bir unsurdur. Bu çalışmanın amacı Goldberg ve arkadaşları (2002) tarafından geliştirilen, daha sonra Eakman ve arkadaşları (2010) tarafından yaşlı bireylerle geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yürütülen “Anlamlı Etkinliklere Katılım Ölçeği”nin Türkçe formunun psikometrik analizlerinin yapılmasıdır. Araştırma Karabük (n=150) ve Kırıkkale (n=135) illerinde yaşamlarını sürdüren, 60 ve daha yukarı yaş grubunda olan toplam 285 birey ile yürütülmüştür. Ölçeğin psikometrik özelliklerini test etmek amacıyla istatistiksel olarak hem açımlayıcı hem de doğrulayıcı faktör analizleri uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğin orijinal formuna benzer şekilde “Kişisel yeterlilik bileşeni” ve “Sosyal deneyim bileşeni” olarak adlandırılan iki alt boyuttan oluştuğunu ve toplam varyansın %60.8’sini açıkladığını göstermiştir. Doğrulayıcı faktör analizi ise ölçeğin 12 maddeden oluşan iki faktörlü yapısının iyi uyum indekslerine sahip bir model olarak doğrulamıştır. AEK ölçeğinin geneli için Cronbach Alfa .90, “Kişisel yeterlilik bileşeni” için .81 ve “Sosyal deneyim bileşeni” için .86 olarak hesaplanmıştır.
  • Öğe
    Hemşirelik Öğrencilerinin Zihinsel Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Mesafelerinin İncelenmesi
    (2018) Aydoğan, Canan; Çetin, Hüsamettin
    Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin zihinsel engelli bireylere yönelik sosyal mesafelerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Hemşirelik Bölümüne devam eden 129 birinci ve dördüncü sınıf öğrencisiyle nicel araştırma tekniklerinden tarama araştırması kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu”, zihinsel engelli bireylere yönelik sosyal mesafelerini belirlemek için de “Sosyal Mesafe Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcıların ortalama sosyal mesafeleri değerlendirildiğinde zihinsel engellilere yönelik sosyal mesafelerinin var olduğu, ancak düşük bir sosyal mesafeye sahip oldukları görülmüştür. Araştırmanın bulgularına göre; yaş, cinsiyet, devam edilen sınıf, zihinsel engelli yakına sahip olma durumu ve zihinsel engelliliğe dair eğitim alma durumuna göre sosyal mesafenin değişmediği gözlenmiştir. Ancak zihinsel engelli hasta ile çalıştığını ve zihinsel engelli bireylere dair bilgisi olduğunu ifade eden öğrencilerin diğerlerine göre daha az sosyal mesafesi olduğu bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, gerek müfredat programlarında yer alabilecek zihinsel engelli bireylerle çalışma sürecine ilişkin derslerin/konuların gerekse zihinsel engelli bireylerle çalışma deneyiminin, hemşirelik öğrencilerinin sosyal mesafelerinin azaltılmasına ve daha etkili iletişimin kurulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir
  • Öğe
    Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Algıladıkları Sosyal Desteğin Okul Tükenmişliğine Etkisinin İncelenmesi
    (2017) Çakmak, Aygen; Şahin, Hande
    Araştırmada, ortaokula devam eden öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin okul tükenmişliğine olan etkisini incelemek ve bazı sosyo-demografik özelliklerin algılanan sosyal destek ve okul tükenmişliği puan ortalamalarında farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, Kırıkkale il merkezinde bulunan ortaokulların 5., 6., 7. ve 8. sınıflarına devam eden 393 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ortaokul öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeylerini belirlemek için Turner, Frankel ve Levin (1983) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Duyan, Gelbal ve Çalık Var (2013) tarafından yapılan "Sosyal İlişki Unsurları Ölçeği" ile Aypay (2011) tarafından geliştirilen "Ortaöğretim Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet ve sınıf değişkeni ile Sosyal İlişki Unsurları Ölçeği'nin sadece aile desteği alt boyut puanı açısından; baba eğitim durumu ve aile gelir durumu ile aile destek ve arkadaş desteği alt boyut puanları arasında; baba yaşı ile sadece arkadaş desteği alt boyut puanları arasında anlamlı farklılık görülmektedir. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir durumu, anne-baba yaşı ile anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır
  • Öğe
    Kamu Yönetimi Reformu Çerçevesinde Yerel Yönetimlerde Sosyal Hizmetler
    (2017) Çetin, Hüsamettin
    20'nci yüzyılın son çeyreğinde yaşanan ekonomik ve mali krizden çıkış için birçok ülkede, kamu/yerel yönetim reformları hayata geçirilmiştir. Söz konusu reformlardan, sosyal hizmetler doğrudan etkilenmiştir. Bu çerçevede çalışmanın amacı, Türkiye'de yerel yönetimlerde sosyal hizmetlerin genel olarak gelişimi, 2000'li yılların başında gerçekleştirilen yerel yönetim reformu kapsamında sosyal hizmetler ile 6518 sayılı Kanun ile güncelliğini koruyan, merkezî yönetime (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı) bağlı sosyal hizmet kuruluşlarının yerel yönetimlere devir konusunun, mevzuat açısından incelenmesidir. Devir konusunda, yurtdışı örnekler ile ülkemizde 1949 ve 1957 yıllarında aynı adla yürürlüğe giren "Korunmaya muhtaç çocuklar hakkında Kanun" kapsamında, hizmetlerin yerelleştirilmesi deneyiminden yararlanılmalıdır. Sosyal hizmet kuruluşlarının yerel yönetim birimlerine devredilmesi, hem devredilecek birimlerin kurumsal kapasiteleri hem de hizmet gruplarının özellikleri göz önünde bulundurularak, evrimsel bir değişim modeli ile zamana yayılmalıdır
  • Öğe
    Determination of the opinions of individuals aged 65 and over on aging in place: the case of Ankara
    (TAYLOR & FRANCIS INC, 2020) Cicek, Birgul; Sahin, Hande; Erkal, Sibel
    This study was planned to determine the opinions of individuals aged 65 years and older on "aging in place" and was conducted with 506 elderly individuals living in the cankaya district of Ankara. In order to determine the level of satisfaction of the elderly with the environment they live in, the "Aging in Place Scale," consisted of 15 items and three sub-dimensions, was used. In the study, the score received from the scale indicates the level of satisfaction of elderly individuals with the environment they have lived for a long time. In the study, the elderly were observed to receive scores well above the averages in all three sub-factors, and this situation demonstrated that their satisfaction levels were high. There was no statistically significant difference between the Aging in Place Scale and its sub-factors scores of the elderly and gender and housing ownership. A statistically significant difference was found between the "Attainable Social Support" sub-factor and the level of education and income, and Aging in Place Scale, "Perceived Social Support" and "Physical Competence" sub-factors with living situation. Furthermore, in the study, the relationship between marital status and Aging in Place Scale, its all sub-factors were also statistically significant. The obtained results were discussed within the framework of the studies in the literature, and suggestions were made to individuals, the related institutions and organizations for elderly individuals to age in place successfully.
  • Öğe
    An Investigation of University Students' Attitudes Toward Environmental Sustainability
    (European Center Sustainable Development, 2017) Sahin, Hande; Erkal, Sibel
    The adoption of pro-environmental behavior is critical to reduce negative environmental impacts and move toward a more sustainable future. The role of higher education in training professionals to protect the environment for the future is important. The aim of the study was to investigate university students' attitudes toward environmental sustainability. In this descriptive study, 212 students studying child development and social work at the Faculty of Health Sciences at Kirikkale University completed a questionnaire on demographic characteristics and the sustainable environmental attitude scale. Descriptive statistics (e.g., frequency and percentage distribution, arithmetic mean, standard deviation, etc.) and t-tests and an analysis of variance were employed to analyze the differences between groups. The mean for university students' attitudes toward environmental sustainability was (x) over bar +/- SD = 3.28 +/- 0.26. The results revealed that the students studying child development ((x) over bar +/- SD = 3.31 +/- 0.23) were more environmentally conscious than those studying social work ((x) over bar +/- SD = 3.2 +/- 0.30) and that knowledge and the level of awareness affected environmental consciousness. It appears that the greatest challenges faced are the rapid changes in knowledge about environmental issues. These changes need to be included in the curricula of universities.
  • Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi
    (2018) Akgün, Rumeysa; Çetin, Hüsamettin
    Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin ve empati düzeylerinin belirlenmesiiçin gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 2016-2017 bahar döneminde Kırıkkale ÜniversitesiSağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik, Sağlık Yönetimi, Çocuk Gelişimi ve Fizyoterapi veRehabilitasyon Bölümlerinin 1, 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabuleden 755 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada öğrencilerin iletişim becerilerini ölçmek adınaKorkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler, Kendini İfade Etme,Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim ve İletişim Kurmaya İsteklilik alt ölçeklerden oluşan 25soruluk beşli likert tipte “İletişim Becerileri Ölçeği” (İBÖ) ve öğrencilerin empati düzeylerinibelirlemek için Topçu vd., (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan 11 sorusu duygusal empatiyi ve9 sorusu bilişsel empatiyi ölçen toplam 20 soruluk ‘‘Temel Empati Ölçeği’’ kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans veyüzde dağılımı, t testi ve One Way Anova testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre;üniversite öğrencilerinin temel empati düzeylerinin empati eğitimi alma, iletişim eğitimi alma,kişilerarası ilişkilerde güçlük yaşama, cinsiyet, okudukları bölüm, doğulan yer, kalınan yerdeğişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p0.05).
  • Öğe
    Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, Üniversite ve meslek tercihlerinde etkili olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği)
    (2011) Çiftçi, Gamze Ebru; Bülbül, Selda Fatma; Muluk, Nuray Bayar; Çamur, Gülsüm Duyan; Yılmaz, Ali
    Amaç: Meslek seçimi bireylerin yaşamlarını etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Kendine uygun mesleği seçen bireyler yaşam boyu mutlu olacağı gibi yaptıkları işte de verimli olacak, kendisine ve yaşadığı topluma daha çok fayda sağlayacaktır. Bu önemden hareketle, tanımlayıcı bir araştırma niteliğinde olan bu çalışma öğrencilerin meslek ve üniversite tercihlerini etkileyen etmenleri saptamak amacı ile yapıldı. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışma örneklemini Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne 2009-2010 akademik yılında kayıt yaptıran öğrenciler oluşturdu. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %70.32’sinin kendi isteği ile tercih yaptığı, %45.05’inin İç Anadolu Bölgesi’nden geldiği ve %57,4’ünün ailesinin ekonomik durumunu orta olarak değerlendirdiği görüldü. Öğrenciler tercihlerini çoğunlukla 6-10. sıralarda yaptıkları ve çoğunluğunun tercih ettiği bölümle ilgili genel bilgiye sahip olduğu sonucuna varıldı. Sonuç: Üniversite tercihini etkileyen faktörler arasında; üniversitenin şehre olan mesafesinin daha etkili olduğu, şehrin sosyo-ekonomik düzeyinin, yurt ve barınma olanaklarının etkisinin düşük olduğu, öğretim elemanları ve akademik yapının etkisinin olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Sosyal Adalet, Sosyal Hizmetler Ve Bütçe
    (2015) Çetin, Hüsamettin
    1961 Anayasası ile ilk defa kabul edilen sosyal devlet ilkesinin unsurlarından biri, sosyal adaletin sağlanmasıdır. Sosyal adaletin sağlanmasında gelir dağılımının dengeli bir biçimde gerçekleşmesi yanında, bireylerin toplumdaki kaynaklara ve fırsatlara eşit bir biçimde erişebilmeleri önem taşımaktadır.Sosyal hizmetler, sosyal adaletin hayata geçirilmesinde önemli bir işlev görmektedir. Bir ülkede sosyal hizmetlere ayrılan kaynaklar, gelirin dengeli dağılımında önemli bir yer tutar. Sosyal hizmet mesleğinin de temeli ve nihai hedefi insan hakları ile birlikte sosyal adaletin sağlanmasıdır. Sosyal hizmet uzmanları mikro, mezzo ve makro düzeydeki mesleki uygulamalarında, sosyal adaletin gerçekleşmesini hedef alır.Bu çalışmada, sosyal adalet bağlamında sosyal hizmetler ve bütçe ilişkisi incelenmiş, bir yönetim işlevi olarak kabul edilen ve sosyal hizmet mesleğinin de makro uygulama etkinliği içinde yer alan bütçelemede, sosyal hizmet uzmanlarının rol ve işlevleri ele alınmıştır
  • Öğe
    Research On University Students' Attitudes About Elders And Elder Discrimination
    (2015) Şahin, Hande
    Giriş: Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını belirlenmekamacıyla planlanmış ve yürütülmüştür.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemine Karabük Üniversitesi İktisadi ve İdari BilimlerFakültesi'nde öğrenim gören 584 öğrenci alınmıştır. Çalışma protokolü etik komite tarafındanonaylanmış ve onay çalışmaya katılmayı kabul edenlere bildirilmiştir. Veri toplama aracı olarak"Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek, "yaşlının yaşamını sınırlama" alt boyutu,"yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık" alt boyutu ve "yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık" alt boyutlarından oluşmaktadır.Bulgular: Araştırmaya alınan öğrencilerin %37,3'ü erkek, %62,7'si de kızdır. "Yaşlıların Yaşamını Sınırlama" alt boyutunda en olumlu tutum "Yaşlıların bakımı aile bireyleri tarafından ekonomik yük olarak görülmemelidir" maddesinde, "Yaşlıya Yönelik Olumlu Ayrımcılık" alt boyutuna ilişkin "Sıra beklenmesi gereken yerlerde yaşlılara öncelik verilmelidir" maddesinde ve "Yaşlıya Yönelik Olumsuz Ayrımcılık" alt boyutuna ilişkin ise "Yaşlıların temel sorumluluğu ev ve mutfak işleri,torun bakımı gibi konularda çocuklara yardımcı olmaktır" maddelerinde gösterilmiştir.Sonuç: Karabük Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı ile ilgili olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Gençler yaşlı bireylere saygı göstermekte ve onları önemsemektedirler
  • Öğe
    Evaluation Of Home Accidents And Fall Behaviors Of Elderly
    (2016) Şahin, Hande; Erkal, Sibel
    Giriş: Yaşlıların son bir yıl içerisinde ev kazası geçirme durumlarını belirlenmesi ve düşme davranışlarının düşme davranışları ölçeğine göre değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmaya Kırıkkale ili, Ovacık mahallesinde ikamet eden 175 yaşlı katılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada veri toplama aracı olarak "Yaşlılar İçin Düşme Davranışları Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde standart sapma, aritmetik ortalama, ikili gruplar için t testi, ikiden daha fazla grup için ise varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Yaşlıların yarıdan fazlasının (%59.4) son bir yıl içinde ev kazası geçirdiği, düşme kazası geçirenlerin (70.2) ve mutfakta kaza geçirenlerin (%31.7) ilk sırada yer aldığı belirlenmiştir. Yaşlıların düşme davranışlarının ortalaması 4'lü ölçekte 2,85 olarak belirlenmiştir. Yaşlıların düşme davranışlarının kaza tipi ve kaza alanı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir (p0,05). Grup ortalamaları incelendiğinde kesik sonucu yaralananların ve mutfakta kaza geçirenlerin düşme davranışları ortalamasının diğer gruplara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Kadınların, yüksekokul mezunlarının, tek çocuğu olanların, yalnız yaşayanların düşme davranışlarının ortalaması diğer gruplara göre daha yüksek bulunmuştur.
  • Öğe
    Assessment Of The Activities Of Daily Living Of The Elderly In Reference To The Thunder Bay Index
    (2015) Şahin, Hande; Erkal, Sibel
    Giriş: Yaşlıların Thunder Bay ölçeği ile değişen ihtiyaçlarını belirleyerek, günlük yaşam aktivitelerinin Thunder Bay Ölçeği'ne göre değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmaya Kırıkkale ili,Ovacık mahallesinde ikamet eden 175 yaşlı katılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada veri toplama aracı olarak "Thunder Bay Ölçeği" ve "Katz Günlük Yaşam Aktiviteleri Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, standartsapma, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Thunder Bay Ölçeğindeki maddelere ilişkin istatistikler incelendiğinde, en olumlumadde "Geçmişimi kabul edebilirim" ( 3,81), diğer maddelere göre daha olumsuz madde ise"İhtiyacım olduğunda devlet kaynaklarından para temin edebilirim" ( 2,58) maddesidir. Gruportalamaları incelendiğinde, eğitim düzeyi düşük olanların, aylık gelir düzeyi düşük olanların, 4 veüzerinde çocuğa sahip olanların, kiracıların diğer gruplara göre ihtiyaçları konusunda daha olumsuz görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Banyo, giyinme, oturma/kalkma, tuvalet, yürüme ve alışveriş esnasında bağımsız olduğunu belirten yaşlıların bağımlı ve yarı bağımlı olduğunu belirten yaşlılara göre daha olumlu görüş belirttikleri saptanmıştırSonuç: Yaşlılık kaçınılmazdır ancak bireyin bağımlılık gereksiniminin en az düzeyde tutulabileceği, ihtiyaçlarının giderilerek yaşam kalitesinin sürdürülebileceği bir yaşlılık mümkündür.
  • Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
    (2016) Şahin, Hande; Bekir, Hatice
    Üniversite öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarının incelenmesini amaçlayan bu çalışmaya Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi, Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi Bölümlerinde öğrenim gören 349 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Yuker ve Block (1986) tarafından geliştirilen, Özyürek (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan "Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeğinden (YEKYTÖ) yararlanılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde t testi ile One-Way ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ölçek puanları ile okudukları bölüm arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca erkeklerin ölçek puanının kızlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşlılara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi
    (2017) Şahin, Hande; Erdem, Yurdagül
    Bu araştırma, Hemşirelik öğrencilerinin yaşlılara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, 2015-2016 eğitimöğretim yılı güz döneminde Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde öğrenim gören toplam 321 birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde anket formu ve UCLA Yaşlı Tutumu Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Kruskal Wallis, Mann Whitney istatistik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyeti ve sınıfı ile ölçek toplam puanı arasında anlamlı ilişkiler belirlenirken, en uzun süre yaşanılan yer, evde kendisi ile birlikte bir yaşlının yaşama durumu, büyükanne-büyükbabanın yaşama yeri, daha önceden huzurevi ziyaretinde bulunma durumu ile ölçek toplam puanı arasında anlamlı ilişkiler belirlenmemiştir