Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Sosyal Sorumluluk Projelerinin Uygulanmasında Toplumsal DuyarlIlIk Projesi Dersinin Önemi: Gaziantep Üniversitesi Örneği(2016) Selvi, Özgür; Şentürk, Zülfiye AcarSosyal sorumluluk kavramı günümüzde işletmeler açısından önemi artan ve kuruluşların varlıklarını devam ettirmelerini sağlayan bir değer olarak karşımıza çıkmaktadır. Toplumu oluşturan kişi veya gruplara ürün ya da hizmet sağlayarak yaşamını devam ettiren işletmelerin, kurumsal açıdan değerlendirildiğinde içinde doğup geliştikleri topluma karşı önemli görev ve yükümlülükleri bulunmaktadır. Kuruluşların özellikle toplumun yaşadığı kriz zamanları başta olmak üzere üyesi oldukları ve içinde faaliyet yürüttükleri çevrelerin istek ve ihtiyaçlarına duyarsız kalmaları mümkün değildir. İşletmelerin iç hedef kitlesi olan çalışanlar başta olmak kaydıyla faaliyetlerinden etkilenen herkes aynı zamanda toplumu oluşturan bir üyedir. Bundan dolayı işletmelerin toplumun sorunlarını, ihtiyaç ve isteklerini yok sayma, onlara çözüm üretmede isteksiz ve yetersiz kalma gibi bir lüksleri olamaz. Çünkü hedef kitleler başta olmak üzere kurumun varlığından haberdar olan ve faaliyetlerini takip eden herkes kurumların duyarlılığı ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yerine getirip getirmedikleri ile daha önce olmadıkları kadar ilgilidir. Dolayısıyla toplumu ilgilendiren sorunlara karşı duyarlı, yürüttüğü tümfaaliyetlerde toplumu odak noktaya yerleştiren ve sosyal sorumluluğunu yerine getiren kurumlar toplumnezdinde olumlu karşılanacak ve bu olumlu bakış kurumların kârlılıklarına da yansıyacaktır. Toplumun gelişimine ve değişimine her anlamda katkı sağlaması beklenen üniversiteler ise topluma karşı sosyal sorumluluklarını farklı etkinliklerle yerine getirmektedir. Bir yandan okutulan sosyal sorumluluk dersleri ile sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetiştiren üniversiteler diğer yandan sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirerek toplumsal sorunların çözümüne doğrudan destek sağlanmaktadırlar.Öğe Popüler kültür ve spor ilişkisi üzerine bir araştırma(2014) Selvi, Özgür; Altan, ServetToplumsal ve kültürel değişmenin bir göstergesi olarak sporun; popüler kültür içerisinde nasıl konumlandırıldığı çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Sporun, popüler kültürün temel alanlarından biri olduğu düşüncesi, spor eylemi ve tüketimi üzerine yansımaktadır. Bu bağlamda belirli bir katılımcı ölçüsünde gerçekleştirilen uygulama neticesinde, spor ve popüler kültür ilişkisi değerlendirilmiştir. Boş zaman için yapılan bir pratikten, bir yaşam biçimine; kimlik algısı ve statü göstergesinden, kitle psikolojisine; takım ruhundan, tüketim kalıplarındaki değişime; referans gruplarından, kitle iletişim araçları ile özdeşlik kurmaya uzanan boyutlarıyla spor popüler bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.Öğe İtibar Yönetimi Ve Özel Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Uygulama(2018) Selvi, Özgür; Solmaz, BaşakKurumlar değişen ve gelişen pazar koşullarında sürekli olarak kendilerini rakiplerinden farklılaştıracakbirtakım çabalar içerisine girerler. Rakiplerine oranla hedef kitlelerine daha özgün ve farklı bir tarz ile hitapedebilen kuruluşlar geleceğe daha güvenle bakabilir ve daha emin adımlarla yollarına devam edebilirler. İşte bunoktada devreye halkla ilişkiler uygulama alanlarından biri olan ve stratejik iletişim yönetimi unsurlarından biriniteşkil eden itibar yönetimi girmektedir. Sağlam bir kurumsal kimlik beraberinde olumlu imajları, olumlu imajlartoplamı ise beraberinde güçlü bir kurumsal itibarı getirecektir.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümümde itibar ve itibar yönetimi kavramlarıayrıntıları ile ele alınacak ve itibarı oluşturan etmenler ortaya konulacaktır. İkinci bölümde ise, sağlık kurumlarındaitibar yönetimi ile ilgili oluşturulan hipotezlerin sınanması ve araştırmanın yapısına göre uygulanan anketçalışmasının yorumlanması yer alacaktır. Bu amaçla Şanlıurfa ilinde dört özel hastaneden hizmet alan hastalardan926’sı ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Anketlerin analizinde Tek Yönlü ANOVA Testindenyararlanılmıştır.Öğe Kurum İçi İletişimi Etkinleştiren Bir Yöntem Olarak Gezinerek Yönetim(2016) Şentürk, Zülfiye Acar; Selvi, ÖzgürKurumların başarılı olmasının nedenlerinden birisi de yöneticilerin çalışanlarıyla kurduğu iletişimdir. Yöneticinin çalışanlarıyla olan iletişimi çalışanların işe bağlılığından kurumun performansına kadar birçok konuyla yakından ilgilidir. Yöneticiler, kurumların iletişim politikaları ve teknikleri farklılıklar gösterse bile aynı amaca hizmet etmektedirler. Kurumlar çalışanlarıyla kurdukları iletişimle belirlenen hedeflere ulaşmayı ve bu süreçte çalışanları işe dâhil etmeyi amaçlamaktadırlar. Yöneticilerin çalışanlarıyla yüz yüze ve sık aralıklarla yaptığı görüşmeler çalışanlara kendilerini iyi hissettirmenin dışında kuruma ve yöneticilere olan güveni de sağlamaktadır. Her an yöneticilerini yanlarında gören ve yöneticilerinin desteğini sürekli bir şekilde hisseden çalışanlar işlerine daha fazla yoğunlaşabilir. Bu yolla çalışanların kurumlarına duydukları saygı ve bağlılıkları da arttırılabilir. Bunun sağlanması için yöneticilerin sürekli vakit geçirdikleri ofislerinden çıkarak çalışanlarıyla beraber olmaları gerekmektedir. Gezinerek yönetim (MBWA) kurum içi iletişimde kullanılan bir yönetim tekniğidir. Bu yöntemle yöneticiler, çalışanlar işlerini yaparken onlarla görüşmekte, işe ve kendilerine dair bilgiler almaktadır. Çalışanlarını bu sürede daha iyi izleme imkanı bulan yöneticiler iyi bir dinleyicidirler ve empati yetenekleri de gelişmiştir. Çalışmada konu teorik olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı gezinerek yönetim tekniğinin ne olduğunu tanımlamak ve kurumlar için faydalarını göstermektir