Başlık için listeleme
Toplam kayıt 14378, listelenen: 12572-12591
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2008)Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyete, öğrenim görülen üniversiteye, öğretim biçimine, mezun olunan liseye, bölümü tercih sırasına, tercih nedenine ve ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Serbest Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarda dört işlem ile ilgili kurdukları problemleri ve problem kurma becerilerini incelemektir. Veriler, nitel araştırma yaklaşımları arasında yer alan durum çalışması ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ses temelli cümle yönteminin yetişkinlere uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizi
(2013)Bu çalışma yetişkinlere yönelik uygulanmakta olan ses temeli cümle yöntemine (STCY) ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış ... -
Sınıf öğretmenlerinin araştırma - Sorgulamaya dayalı öğretime yönelik öz-Yeterlik inançlarının incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin araştırma – sorgulamaya dayalı öğretim stratejisine yönelik öz-yeterliklerinin, çeşitli değişkenlere göre incelemek ve sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime ... -
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersindeki öz yeterlik algılarının bazı parametreler açından incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada Kırıkkale ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algıları kişisel ve mesleki gelişim, öğrenciyi tanıma, öğrenme ve öğretme süreci, öğrenmeyi ve gelişimi izleme ve değerlendirme, okul-aile ve ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitsel amaçlı internet kullanım öz yeterlikleri
(2014)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerin eğitsel internet kullanma öz yeterlik inancını bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusun- da araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörler
(2009)İlk okuma yazma eğitimi, çocuğun tüm yaşamını etkileyecek olan önemli bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma-yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörlerin neler olduğunu ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri
(2011)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf matematik dersinde programda belirtilen öğretim materyallerini kullanma durumları araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları
(2011)Bu çalışma, İlköğretim Matematik Dersi(l-5) Öğretim Programının matematik dersi için önerdiği alternatif ölçme ve değerlendirme süreçlerinde "değerlendirme yapma, ölçme ve değerlendirme planı hazırlama, ölçme ve değerlendirme ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada matematiksel bilginin temsil edilmesinde Lesh, Post ve Behr'in (1987) önermiş ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde yapı iskelesine yatkın olma düzeylerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde yapı iskelesi boyutlarına yatkınlıklarının çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak, ... -
Sınıf öğretmenlerinin rehberlik ve denetim sürecine ilişkin görüşleri ( Yozgat ili örneği )
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu araştırma ile ilköğretim kurumlarının denetiminden sorumlu olan İlköğretim müfettişlerinin, (eğitim müfettişlerinin) rehberlik ve denetimlerinde sergiledikleri tutum ve davranışlarına karşın, sınıf öğretmenlerinin ... -
Sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ve örgütsel bağlılık ve örgütsel iletişim ile ilişkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin ve örgütsel bağlılık ve örgütsel iletişim ile ilişkisini tespit etmektir. Bu amaca yönelik olarak tükenmişlik, örgütsel bağlılık ve örgütsel ... -
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri
(2013)Eğitim teknolojilerinin sınıf ortamında kullanılması; öğrenciler için dersi daha ilgi çekici hale getirmekte, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmakta, zaman kaybını engellemekte ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim modeline ilişkin tutum ve nitelik düzeylerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim anlayışına karşı tutum ve nitelik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi
(2009)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında ölçme-değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem ... -
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(2017)Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği lisans programının, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sınıf Öğretmenliği lisans ... -
Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin elektrik devrelerini kurma ve şematize etme durumlarının incelenmesi
(2012)Bu çalışma, öğrencilerin, Fen ve Teknoloji Laboratuarı dersi içeriğinde yer alan deneylerden, basit elektrik devreleri kurma, şematize etme ve devre elemanlarının kullanımı (dirençlerin seri, paralel ve karışık bağlanması) ... -
Sınıf Tekrarı Yapan Öğrencilerin Akademik Erteleme Nedenleri
(2017)Araştırmanın amacı ise, sınıf tekrarı yapan lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme davranışını, kendini toparlama, yaşam doyumu, akademik özdeşleşme ve motivasyon değişkenleriyle oluşturulan bir model kapsamında ... -
Sınıf V kavitelerde dezenfektanların mikrosızıntı üzerine etkisi: In vitro çalışma
(2009)Amaç: Bu çalışmanın amacı klorheksidin içerikli üç farklı kavite dezenfektanın sınıf V kavitelerde mikrosızıntı üzerine etkisini in vitro şartlarda değerlendirmekti. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada 80 adet çürüksüz insan ...