Yazar "Akgüngör, Ali Payıdar" için listeleme
-
Çiçek tozlaşma algoritması ile devre süresi modellerinin geliştirilmesi
Yavuz, Sevim (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüz koşullarında ulaşım talebindeki hızlı artış yol kapasitelerinin yetersiz kalmasına ve başta kavşaklar olmak üzere trafik sıkışıklığına neden olmaktadır. Bu nedenle trafik yönetiminde optimizasyon teknikleri etkin ... -
Esnek Ve Rijit Yol Üst Yapılarında Gürültü Seviyelerinin Eş Zamanlı Ölçümü Ve Analizi
Beton yollar dünyada yaygın olarak kullanılmasına karşın ülkemizde gelişim gösterememiş, bu nedenle de genel olarak bitümlü sıcak karışım asfalt yollar tercih edilmiştir. Bu çalışmada, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan ... -
Farklı hava koşullarında trafik hız-akım-yoğunluk modelleri
Güney, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)İstanbul ulaşımda kullanılan O-1 ve O-2 karayollarının yadsınamaz bir önemi bulunmakta ve bu yollardaki trafik sürekli gözlenerek oluşan ve oluşabilecek problemlerin çözülmesi için çalışmalar yapılmaktadır.Bu tez çalışmasında; ... -
İzole Sinyalize Kavşaklar için Çiçek Tozlaşma Algoritması Kullanılarak Devre Süresi Modellerinin Geliştirilmesi
Son zamanlarda nüfus ve ekonomideki büyüme karayollarında araç kullanımını arttırmakta, buna bağlı olarak da kavşakların kapasitesi yetersiz kalmaktadır. Kavşakların verimsiz çalışmasından dolayı gecikme, yakıt tüketimi, ... -
İzole sinyalize kavşaklarda yapay zekâ teknikleri ile trafik sinyal kontrolü ve optimizasyonu
Korkmaz, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)optimizasyonuna dayalı Hibrid Trafik Kontrol Sistemi (HTKS) geliştirilmiştir. Geliştirilen sistemde Çiçek Tozlaşma Algoritması (ÇTA), Karga Arama Algoritması (KAA) ve Tip-2 Bulanık Mantık (Tip-2 BM) yaklaşımları kullanılmış ... -
Meta-Sezgisel Yöntemlerle Sabit Zamanlı Sinyalize Kavşaklar için Optimum Devre Süresi Modeli
Son zamanlarda nüfus ve ekonomideki büyüme karayollarında araç kullanımını arttırmaktadır. Buna bağlı olarak kavşakların kapasitesi giderek yetersiz kalmaktadır. Kavşakların verimsiz çalışmasından dolayı gecikme, yakıt ... -
Optimize edilmiş bulanık mantık yöntemi ile izole sinyalize kavşak kontrolü
Doğan, Erdem (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, izole kavşakların kontrolü için mevcut kontrol sistemlerinin yerine kullanılabilecek yeni Bulanık Mantık Tabanlı Sinyal Denetim Sistemi (BMT-SDS) geliştirilmiştir. Geliştirilen BMT-SDS içinde iki adet ana ... -
Sinyalize kavşaklarda gecikme tahmininin matematiksel modellenmesi I: Farklı çözümleme süreleri için zamana bağlı yeni bir gecikme modeli
Akgüngör, Ali Payıdar (2004)Gecikme, trafik sinyal zamanlarının optimizasyonunda ve bir sinyalize kavşağın hizmet seviyesinin belirlenmesinde kullanılan önemli bir faktördür. Bu makalede, sinyalize kavşaklarda gecikmeyi tahmin etmek için farklı bir ... -
Sinyalize kavşaklarda gecikme tahmininin matematiksel modellenmesi II: Önerilen gecikme modelinin değişen zaman ve akım koşullarına bağlı çözümlemesi
Akgüngör, Ali Payıdar (2004)Bu makalenin amacı, bir önceki makalede geliştirilen gecikme modelinin TRAF-NETSIM benzetim programı yardımı ile değişen, akım ve zaman koşullarına bağlı olarak ve özellikle de aşırı doygun trafik akımlarını da göz önüne ... -
Smeed ve Andreassen kaza modellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri
Akgüngör, Ali Payıdar; Doğan, Erdem (2008)Bu çalışmada, 1986-2005 yılları arasındaki nüfus (P), araç (N), kaza (C), yaralı (I) ve ölü sayıları’na (D) ait veriler kullanılarak Türkiye için trafik kaza modelleri geliştirilmiştir. Bu modeller geliştirilirken, yapısal ... -
Taşıt emisyonlarının azaltılmasında trafik ışıklarının senkronizasyon etkisinin modellenmesi
Akay, M. Emin; Akgüngör, Ali Payıdar (2008)Bu makalede Kırıkkale İli Millet bulvarında yer alan 4 sinyalize kavşak ve 5 cadde dilimi üzerinde; kesikli ve yeşil dalga senaryolarına göre taşıt emisyonlarının değişimi modellenmiştir. Bu amaçla, cadde üzerindeki ... -
Trafik tıkanıklığının fiyatlandırılması ve uygulamalarının incelenmesi: Kızılay Ankara örneği
Koru, Mirac Taha (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Nüfusun ve büyük şehirlere göçün artması, teknolojinin gelişmesine bağlı olarak özel araç sahibi olmanın kolaylaşması, kent merkezlerinin cazibesinin artması, merkezlerin yol genişletme çalışmalarına uygun olmaması gibi ... -
Türkiye'deki ulaştırma sistemlerinin analizi ve ulaştırma politikaları
Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılaşmanın doğal bir sonucu olarak ortaya çıkan ulaştırma talebi değerlendirilirken, ulaştırma sistemlerinin bir bütün olarak ele alınarak incelenmesi gereklidir. Gerek yolcu, gerekse yük ... -
Yapay arı kolonisi algoritması ile devre süresi modellerinin geliştirilmesi
Yılmaz, Özge (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüzde artan nüfus ve ekonomideki büyüme sonucu trafikteki araç kullanım oranı hızla artmakta, buna bağlı olarak yol kapasiteleri yetersiz kalmaktadır. Bu durum kavşaklarda gereksiz zaman kaybına, yakıt tüketimlerinin, ... -
Yapay sinir ağları yaklaşımı ile Türkiye'deki ulaştırma talebinin tahmini
Gürbüz, Tolga (Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Bu tez çalışmasında, Türkiye'de 2020 yılına kadar şehirlerarası yolcu ve yük hareketleri yapay sinir ağları yöntemi kullanılarak tahmin edilmiş ve gelecekte olması muhtemel senaryolar göz önüne alınarak ulaştırma sistemleri ... -
Yapay zekâ teknikleri kullanılarak sinyalize kavşaklarda gecikme modelleri
Korkmaz, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Yapay Zekâ Teknikleri Kullanılarak Sinyalize Kavşaklarda Gecikme Modelleri isimli yüksek lisans tezinde; Diferansiyel Gelişim Algoritması (DGA) ve Yapay Arı Kolonisi Algoritmasının (YAKA) ulaştırma mühendisliği problemlerinden ...