Yazar "Elkatmış, Metin" için listeleme
-
1998 Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi programı ile 2010 vatandaşlık ve demokrasi eğitimi programlarının karşılaştırılması
Elkatmış, Metin (2013)Bu çalışmada 1998 yılından 2010 yılına kadar okutulan 7 ve 8. sınıf Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi (VİHE) ders programı ile 2010 -2011 eğitim -öğretim yılında uygulamaya giren 8. sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi ... -
Comparison of Pre-service Teachers and Teachers’ Self-efficacy Beliefs
Elkatmış, Metin (2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adayları ve öğretmenlerin öz yeterlilik inançlarının belirli değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışma genel anket modeli uygulanarak açıklayıcı bir şekilde ... -
Derlem destekli Türkçe dil etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin noktalama işaretleri kullanım yeterliklerinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi
Çelik, Serkan; Elkatmış, Metin (2013)Bilgisayar bilimlerinin dil öğretimine dönük en büyük etkilerinden birisi de dil derlemi oluşturabilme, bu derlemleri işleme ve inceleyebilme alanında görülen hızlı gelişmelerdir. Derlem kaynakları ve yöntemleri eğitimsel ... -
The Effect of Corpus Assisted Language Teaching on the Learners' Proper Use of Punctuation Marks
Çelik, Serkan; Elkatmış, Metin (Edam, 2013)One of the critical contributions of the emerging technologies in computer sciences is the capability of corpus compilation and processing. Corpus resources and approaches are regarded as a potentially valuable areas both ... -
Eğitim fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlik inançları
Bu çalışmada, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile formasyon eğitimi alan Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin, öğretmenliğe ilişkin mesleki öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma düzeyi ile okuduğunu anlama ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz, Halil (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma düzeyi ile okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel verilerin ... -
İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’ e göre incelenmesi
Toptaş, Veli; Elkatmış, Metin; Karaca, E. Tuğçe (2012)TIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişken açısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8. Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, ... -
İlköğretim Programlarının Yurttaş Profili
Elkatmış, Metin (2014)Büyük bir değişim ve dönüşüm projesinin adı olan cumhuriyet, yurttaşlarını belirlenen yeni hedefler doğrultusunda yetiştirmeyi birincil amaç edinmiştir. Belirlenen yeni değerlerin tüm topluma mal edilmesi düzenli, devamlı ... -
Okul kültürü açısından demokratik uygulamaların çok boyutlu olarak incelenmesi
Elkatmış, Metin; Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2016)… -
Öğretmen Adaylarının Türkçe Kavramına İlişkin Metaforları
Pilav, Salim; Elkatmış, Metin (2013)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türkçeyle ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (Fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesi
Elkatmış, Metin; Toptaş, Veli (2015)Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından test edilmesidir. Araştırmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerine Yönelik Bir Çalışma
Elkatmış, Metin; Ünal, Emre (2014)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının iletişim beceri düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. Araştırmanın evrenini ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıkları
Elkatmış, Metin (2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma betimsel nitelikte olup ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ses temelli cümle yönteminin yetişkinlere uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizi
Elkatmış, Metin (2013)Bu çalışma yetişkinlere yönelik uygulanmakta olan ses temeli cümle yöntemine (STCY) ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitsel amaçlı internet kullanım öz yeterlikleri
Elkatmış, Metin (2014)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerin eğitsel internet kullanma öz yeterlik inancını bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusun- da araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim modeline ilişkin tutum ve nitelik düzeylerinin incelenmesi
Tanık, Mutluhan (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim anlayışına karşı tutum ve nitelik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ...