Yazar "Kuşdemir, Yasemin" için listeleme
-
Akıcılık odaklı okuma eğitimi ile okuma becerilerinin geliştirilmesi
Kurban, Hatice (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, ''Akıcılık Odaklı Okuma Eğitimi'' nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızı, kelime tanıma yüzdesi, prozodik okuma yeterliliği ve okuduğunu anlama düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını ... -
Bestami Yazgan'ın hikâyelerindeki iletilerin çocuğa görelik ilkesi açısından incelenmesi
Yeniçeri, Kader (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Çocuk edebiyatı alanında üretilen eserler çocukların dil ve düşünce gelişimini doğrudan etkilemektedir. Çocuk edebiyatı eserlerinin temel özelliklerinden içerdiği biri iletiler diğeri ise çocuğa göre özel hazırlanmış eserler ... -
Çocuk Gözüyle Nasreddin Hoca
Bulut, Pınar; Kuşdemir, Yasemin (2013)Mizah ya da fıkra denince akla ilk gelen isimlerden biri şüphesiz ki Nasreddin Hoca'dır. Nasreddin Hoca fıkraları, eğitsel özellikleri sebebiyle gerek derslerde gerekse çocuk kitaplarında kullanılmaktadır. Bu çalışmada ... -
Doğrudan Öğretim Modeli'nin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
Kuşdemir, Yasemin; Güneş, Firdevs (2014)Bu araştırmanın amacı, Doğrudan Öğretim Modeli'nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak ön test - son test kontrol gruplu yarı ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Kuşdemir, Yasemin (2019)Okuma tutumu, bireyin okumaya ilişkin sergilediği olumlu ya da olumsuz tavır ve yaklaşımı ifade etmektedir.Okuma tutumunun belirlenmesi okuyucunun okuma becerisini etkileyen faktörlerin anlaşılmasına imkânsağlayacaktır. ... -
İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama ve özetleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Şapcı, Dilek (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama ve özetleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Ankara iline ... -
İlkokul öğrencilerinin yazı okunaklılığının incelenmesi
Kuşdemir, Yasemin; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Gülli, Gökmen (Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım beceri düzeylerini ve yazma öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek; yazılı anlatım becerisi ile yazma öz yeterlik inancı arasındaki ... -
İlkokul Ve Ortaokulda Yazı Tercihi: Öğrenci Ve Öğretmenler Hangi Yazı Türünü Kullanıyor?
İlkokullarda yazı öğretimi, 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan usûl ve esaslara göre bitişik eğik harfler kullanılarak yapılmaktadır. İlkokul birinci sınıfta bitişik eğik ... -
Tübitak Tarafından Yayınlanan Çocuk Kitaplarının İçerik Özelliklerinin İncelenmesi
Bulut, Pınar; Kuşdemir, Yasemin (2013)Bu araştırma, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından yayınlanan bilgilendirici türdeki çocuk kitaplarını içerik özellikleri açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çocuklar için ... -
Yazma Güçlüğü Yaşayan Bir Öğrenci İle İlgili Eylem Araştırması
Kuşdemir, Yasemin; Kurban, Hatice; Bulut, Pınar (2018)Bu çalışma ilkokul 3. sınıfta öğrenimine devam etmekte olan biröğrencinin yazı yazmada ya?adığı sorunları tespit etmek ve bunları ortadankaldırmak için yapılmıştır. Bu amaçla Kırıkkale ili Keskin ilçesinde, zihinselve ...