Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztop, Feyyaz
dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:59Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationÖztop F., Toptaş V. (2019). İlkokul Öğrenci Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme. İlköğretim Online (elektronik), 18(3), 1043 – 1068.en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.609714
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5qRTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13416
dc.description.abstractBu araştırma, ilkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından geliştirilen “Velilere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği”nin geçerli ve güvenir bir ölçme aracı olup olmadığı test edilmiş ve ilkokul öğrenci velilerinin matematik kaygı düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Nicel araştırma paradigmasının esas alındığı bu araştırma tarama modelinde dizayn edilmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Orta Kızılırmak Bölümü’nde yer alan bir ilin merkezindeki ilkokullarda çocuğu öğrenim gören random ve gönüllülük esasına göre seçilen velilerin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Velilere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiki tekniklere başvurulmuştur. Araştırma bulgularına göre "Velilere Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği"nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu; velilerin matematik kaygı düzeylerinin cinsiyete, mezuniyet durumuna, çocuk sayısına, toplam aylık gelire, bir işte çalışma durumuna ve öğrencilikteki matematik başarı durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to determine whether the level of mathematics anxiety of the parents of primary school students become different at the significant level according to various factors. For this purpose, it was tested whether the "Parent Oriented Mathematics Anxiety Scale" developed by the researcher is a valid and reliable method of measurement and the level of mathematics anxiety of the parent of primary school students was examined according to various factors. This research was designed based on the quantitative research paradigm and screening model. The research was conducted with the participation of the parents of primary school students who were selected on the basis of randomly and voluntarily and whose children studied in the primary schools at the center of a province in the Middle Kızılırmak Section within the fall semester of the 2017-2018 academic year. The data in the research were collected via "Parent Oriented Mathematics Anxiety Scale" and "Personal Information Form" which were developed by the researcher. Statistical technicswere applied for analyzing the data. According to research findings it was determined that“Parent Oriented Mathematics Anxiety Scale”is a valid and reliable method of measurement the level of mathematics anxiety of the parents become different at significant level according to gender, level of graduation, number of children, total monthly income, employment status, mathematics standing during studentship.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2019.609714en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul Öğrenci Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn Evaluation Regarding the Level of Mathematics Anxiety of the Parents of Primary School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1043en_US
dc.identifier.endpage1068en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster