Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPilav, Salim
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:23Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPilav S. (2014). Çocuk edebiyatı ilkeleri ışığında halikarnas balıkçısı'nın 'yol ver Deniz' hikâyesi üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim, 43(202), 131 - 140.en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZeU5Ea3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13633
dc.description.abstractBütün yaşlara hitap eden edebî eserler, hem düşüncelerin şekillenme- sinde hem de duyguların çeşitlenmesinde oldukça önem arz etmektedir. Özel- likle hedef kitlesi çocuklar olan edebî eserler, bir yandan çocuklara edebî zevk ve estetik bakış kazandırırken diğer yandan da güzel bir dil kazanımı sağla- maktadır. Dilin etkili ve zengin bir biçimde kullanıldığı edebî ürünler ana dili sevgisi ve bilinci kazanılmasında da oldukça faydalıdır. Bütün bunların yanın- da bu tür eserlerin olumlu kişilik gelişimine de zemin hazırladığı bir gerçektir. Bu çalışmada, Halikarnas Balıkçısı mahlaslı Cevat Şakir Kabaağaçlı’nın, hedef kitlesi çocuklar olan “Yol Ver Deniz” adlı eserinin çocuk edebiyatı ilkeleri ışığında değerlendirilmesi yapılmıştır. Eserin muhteva özellikleri ortaya konu- larak özellikle söz varlığını oluşturan unsurları dikkatlere sunulmuştur. Buna göre eserin çocukların algı gelişimine, sosyal ve duygu gelişimine, kişilik gelişi- mine ve hayal gücünün zenginleşmesine ortam hazırlamak gibi çocuk edebiya- tı hedeflerine hizmet ettiği görülmüştür. Ayrıca eserde çocukların söz varlığını geliştirecek kelime, deyim, tabir, atasözü ve terimlere yer verilmesi, eserin dik- kat çeken yönlerini oluşturmuştur.en_US
dc.description.abstractLiterary works are important at all ages for the shaping of thoughts and developing of feelings. Especially with children, literary works pave the way for literary pleasure, getting aesthetics point of view, and improving verbal ability. Moreover, when literary works use the language effectively and efficiently, they are very useful for loving of mother language and being conscious of its impor- tance. Besides all these, there is a common sense that literary works pave the way for personal development. In this study, the researcher has evaluated the principles of children’s literature by focusing on Yol Ver Deniz, which was written for children by Cevat Şakir Kabaağaçlı. The researcher has concentrated on the content of this work and focused on its verbal features. Accordingly, the researcher has concluded that Yol Ver Deniz paves the way for the improvement of children’s perceptions, their growth both socially and emotionally, their personal development, and the enrichment of their ima- gination. Furthermore, the researcher has asserted that Yol Ver Deniz is an effec- tive work for increasing children’ verbal skills, including vocabulary choice, and the use of idioms, phrases, and proverbs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇocuk edebiyatı ilkeleri ışığında halikarnas balıkçısı'nın ‘yol ver Deniz' hikâyesi üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn evaluation of the ‘yol ver Deniz’ story of the halikarnas balikçisi in the light of juvenile literature principlesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue202en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster