Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuşdemir, Yasemin
dc.contributor.authorGülli, Gökmen
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14292
dc.descriptionYÖK Tez ID: 642894en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım beceri düzeylerini ve yazma öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek; yazılı anlatım becerisi ile yazma öz yeterlik inancı arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kırıkkale ili merkezindeki ilkokulların dördüncü sınıflarında öğrenim gören ve basit tesadüfi yöntem yoluyla belirlenen 318 kız ve 245 erkek olmak üzere toplam 563 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, mart-nisan-mayıs aylarında gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için "Kişisel Bilgi Formu", "Yazma Öz Yeterlik Ölçeği", "Yazılı Anlatım Puanlama Formu" ve "Yazılı Anlatım İçin Yönerge Listesi" kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t-Testi, Anova testi, Korelasyon analizi kullanılmıştır. Tüm analizlerde bilgisayar destekli istatistik programlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri biçim ve dil anlatım puanlarının "orta"; yazılı anlatım becerileri içerik puanlarının "yüksek" düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Yazılı anlatım genel puanları "yüksek" düzeyde olsa da bu sonucun orta düzey sınırında olduğu fark edilmiştir. Yazılı anlatım beceri düzeylerinin öğrencilerin cinsiyeti ve sınıf mevcuduna göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazmaya yönelik öz yeterlik inançlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yazma öz yeterlik inancı öğrencilerin cinsiyetine ve sınıf mevcuduna göre anlamlı farklılık göstermektedir. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlik inançları ile yazılı anlatım becerileri arasında pozitif yönlü ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayanarak sınıf öğretmenlerine ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate elementary fourth graders' written expression skill levels and writing self-efficacy beliefs in terms of several variables and to determine the relationship between written expression skill and writing self-efficacy belief. Correlational survey model is used in the research. The research sample consists of totally 563 students, 318 females and 245 males, studying at the fourth grade of elementary schools in the city centre of Kırıkkale and determined by simple random sampling method. The research was carried out in March, April and May, in the spring term of the academic year 2019-2018. In order to collect data, "Personal Information Form", "Writing Self-Efficacy Scale", "Written Expression Scoring Rubric" and "List of Instructions for Written Expression" were used. In data analysis, arithmetic mean, standard deviation, independent samples t test, Anova test, and Correlation analysis were used. Computer-aided statistical packages were benefitted for all the analyses. As a result of the research, for elementary fourth graders' written expression skills, the linguistic style and expression scores were found to be "middle" and the content scores were "high". Although the overall scores for written expression were at "high" level, it was noticed that the result was at mid-level threshold. It has been determined that written expression skill levels differ significantly according to student gender and classroom size. It has been realized that writing self-efficacy beliefs of the elementary fourth graders are high. Also, writing self-efficacy belief differs significantly according to student gender and classroom size. It has been determined that a positive and low level of significant relationship exists between elementary fourth graders' written expression skills and writing self-efficacy beliefs. Based on the results obtained from the research, suggestions have been made for elementary school teachers and researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between the written expression skills and writing self-efficacy beliefs of elementary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster