Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
Güncel Gönderiler
-
Alan değişikliği yapan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler: Kırıkkale ili örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı, alan değişikliği yapan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunların incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda alan değişikliği yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri, alan bilgileri, meslektaşları ... -
Elektronik kitaplarla yapılan serbest okuma etkinliklerinin, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile okuma tutumuna etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Okuma yaşam boyu kullandığımız bir beceridir. Bu beceri bakış açımızı genişletir, olaylara farklı açıdan bakmamızı, anlamamızı, düşünmemizi, fikir üretmemizi sağlar. Geçmişteki bilgilerle bugünün insanını yarına hazırlar. ... -
Sınıf öğretmenlerinin araştırma - Sorgulamaya dayalı öğretime yönelik öz-Yeterlik inançlarının incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin araştırma – sorgulamaya dayalı öğretim stratejisine yönelik öz-yeterliklerinin, çeşitli değişkenlere göre incelemek ve sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime ... -
İlkokullarda uygulanan bireyselleştirilmiş eğitim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Özel eğitim, özel gereksinimli öğrencilere yönelik farklı yöntemler ve eğitim programlarının uygulanması, istenilen becerilerin kazandırılması ve bu bireylerin topluma uyum sağlaması süreci olarak ifade edilmektedir. ... -
Matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırma, ilkokul 3. sınıf Matematik dersi "Doğal Sayılarda Bölme İşlemi" alt öğrenme alanının yaratıcı drama yöntemi kullanılarak öğretilmesinin, öğrencilerin matematik başarılarına ve öğrenilen bilgilerinin kalıcılığına ... -
İlkokul öğrencilerinin yaratıcı okuma algısı okuma kaygısı ve okuma motivasyonu arasındaki ilişki
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı okuma algısı, okuma kaygısı ve kitap okuma motivasyonunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi; öğrencilerin yaratıcı okuma algısı, okuma kaygısı ve kitap ... -
İlkokul öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dair uygulamalarının geliştirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışma profesyonel öğrenme topluluklarının sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulama doğası hakkında görüş ve uygulamalarına nasıl katkı sağladığını inceleme amacı ile oluşturulmuştur. Çalışmada Kırıkkale'de bir devlet ... -
İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri ile yazma öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım beceri düzeylerini ve yazma öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek; yazılı anlatım becerisi ile yazma öz yeterlik inancı arasındaki ... -
İlkokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerinin hikayeler kullanılarak geliştirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, araştırmacı tarafından hazırlanan ve içeriğine bilimin doğası alt boyutlarının entegre edildiği hikayeler ile bütünleştirilmiş, doğrudan yansıtıcı bilimin doğası etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin ... -
Akıcılık odaklı okuma eğitimi ile okuma becerilerinin geliştirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, ''Akıcılık Odaklı Okuma Eğitimi'' nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızı, kelime tanıma yüzdesi, prozodik okuma yeterliliği ve okuduğunu anlama düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada matematiksel bilginin temsil edilmesinde Lesh, Post ve Behr'in (1987) önermiş ... -
Bilimin doğasını öğrenme ve öğretmede alternatif öğrenme ortamları: Bilim merkezleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu çalışma sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerini ve bilim merkezlerinde gerçekleştirilen etkinlikler sonrasında öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerindeki değişimi inceleme amacı ile gerçekleştirilmiştir. ... -
İlkokul öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama ve özetleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama ve özetleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Ankara iline ...