5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yazma becerisi üzerine etkisi
Özet
Bu araştırmada 5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerilerine olan etkisini araştırmaya yönelik hazırlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri elde etmek için Öztürk (2007)' ün geliştirdiği Yaratıcı Yazma Değerlendirme Rubriği kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 öğretim yılının bahar yarıyılında Ankara ilinde bulunan bir okulda beşinci sınıfta yer alan dört şubeden toplam 68 öğrenci katılmıştır. Dört şubenin ikisi kontrol diğer ikisi de deney grubu olarak seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini oluşturan deney ve kontrol grubu arasında, araştırma öncesinde ön test sonuçlarına göre yaratıcı yazma becerileri bakımından anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada deney grubu ile haftada iki ders saati olmak üzere 8 hafta boyunca 5E öğrenme modeline uygun yaratıcı yazma uygulamaları yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları deney grubuna uygulanan sekiz haftalık etkinliklerin, öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini artırmada önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ders işleme sürecine hiçbir müdahalenin yapılmadığı kontrol grubundaki öğrencilerin ilk baştaki durumları ile son durumları arasında yaratıcı yazma becerileri bakımından anlamlı bir değişme olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin 8 hafta boyunca uygulanan yaratıcı yazma etkinlikleri puanları arasında da anlamlı bir farklılık olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. This research is prepared to search the students creative writing skills proper to creative writing activities according to 5E learning model. In this research, pre-testing and after testing control grouped half experimental design model has been used. In order to have data in this resarch "Creative Writing Evaluation Rubric" has been used which is developed by Öztürk(2007). In this research, 68 students of 5th grade who study at a school in Ankara, participated, in the spring midterm of the education year of 2015-2016. This research is consisting of 4 branches and 2 of the branches has been chosen as the control and the other 2 of the branches has been chosen as the experimantel group. Forming the sampling of control and experimantal groups, according to results of the pre-test, it has been concluded that there isn't a meaningful difference on the creative writing skills. In this resarch with experiment group , creative writing implementation has been made proper to 5E learning model for eight weeks which is consisting of two course time. The result of this search, the activity which has been implemented to experiment group for eight weeks, has affected affirmatively the creative writing skills of the students. Without any interference to the process of courses with the control group students, it has been seen that there has been no change in the creative writing skills of the students before the experiment and after it. Also it has been seen that during the eight weeks of implementing creative writing activities to the experiment group, there has been a meaningful difference between the results of the activities.