Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğan, İsmail
dc.contributor.authorCellek, Büşra
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:23Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15493
dc.descriptionYÖK Tez ID: 620342en_US
dc.description.abstractToplumda var olan âdâb-ı muâşeret kavramı, nezaket kuralları ile bir arada anılmaktadır. İnsanlar huzurlu bir toplumda yaşamak için bu kuralları mutlaka bilmeli ve uygulamalıdır. Bu araştırmanın amacı, güzel ahlakın simgesi olan nezaket kurallarının, eğitim sürecinde nesillere aktarılmasının önemi ve gerekliliğini incelemektir. Bu doğrultuda nezaket, ahlak ile ilişkilendirilerek incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden belge tarama (doküman analizi) yöntemi ve genel tarama tekniği kullanılmıştır. Bu teknikler doğrultusunda, nezaket kavramı; estetik, ahlak, huy, edep, adap kavramları ile birlikte incelenmiştir. Ardından eğitim kavramı; öğretim, ahlak, kültür, sanat kavramları ile birlikte açıklanmıştır. Son kısımda ise nezaket kurallarının öğretiminde aile ve öğretmenin yeri, önemi ve gerekliliği incelenmiştir. Bu çalışma neticesinde, çocuklara erken yaştan itibaren görgü ve nezaket kurallarının kazandırılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Bu süreçte aile üyeleri ve öğretmenler rol model olmalıdır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Ahlak, Estetik, Nezaket, Nezaket kurallarıen_US
dc.description.abstractThe etiquette term in societies is associated with kindness rules. People should be aware of and obey these rules in order to live in a peaceful society. The aim of this study, is analysing the significance and necessity of transferring to the next generations the kindness rules that are the symbol of social ethics. Therefore, kindness term was studied by associating with morality term. In this study, document analysis which is a type of qualitative research method and general survey model were used. In accordance with these techniques, kindness term was studied with esthetics, morality and manner terms. Then, education term was analyzed with teaching morality, culture and art terms. In the last part of the study, the necessity and significance of family and teacher in teaching the kindness codes were emphasized. As a result of this study it is concluded that kindness rules should be transferred to the children at early ages. Family members, teachers should be a model during this period. Keywords: Education, Morality, Esthetics, Kindness and Kindness Rulesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde nezaketin önemi ve gerekliliği üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn examination about the significance and necessity of kindness in educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster