dc.contributor.advisor | İhtiyaroğlu, Neslin | |
dc.contributor.author | Örsdemir, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-01-16T19:01:24Z | |
dc.date.available | 2021-01-16T19:01:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12587/15495 | |
dc.description | YÖK Tez ID: 601764 | en_US |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, Nurettin Topçu'nun eğitim anlayışı çerçevesinde, Türk eğitim sistemindeki süreçleri incelemektir. Bilim ve teknoloji alandaki hızlı gelişmeler toplumsal hayatta önemli dönüşümlere neden olmaktadır. Her alanda yaşanan değişim dinamikleri sonucu ortaya çıkan ihtiyaçların karşılanabilmesi için yeni eğitim yaklaşımı ve programlarına gereksinim duyulmaktadır. Bu bağlamda, Türk eğitim sisteminde, mevcut gelişmelerle birlikte gelecek perspektifini de göz önünde bulunduran yeniden yapılanma çalışmaları devam etmektedir. Nurettin Topçu'nun, Türk eğitim sistemine ilişkin özgün çalışmaları incelendiğinde, düşüncelerinin yalnız yaşadığı dönemle sınırlı kalmadığı, mevcut durumda da önemli ölçüde geçerliliğini koruduğu ve bazı konularda geleceğe de ışık tuttuğu görülmektedir. Bu noktadan hareketle Türk eğitim sistemini, Nurettin Topçu'nun eğitime yönelik görüşleri çerçevesinde analiz eden bu çalışmada kültür ve tecrübeler boyutu çalışmaya dahil edilerek, eğitimin dünü, bugünü ve geleceği arasında köprü kurmak amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Nurettin Topçu, Türk Eğitim Sistemi, 2023 Eğitim Vizyonu | en_US |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this research is to examine the processes in the Turkish Education System within the framework of Nurettin Topçu's understanding of education. Rapid developments in the field of science and technology lead to important transformations in social life. In order to meet the needs arising from the dynamics of change in every field, new educational approaches and programs are needed. In this context, the restructuring studies in the Turkish Education System, which takes into consideration the current developments as well as the future perspective, are continuing. When Nurettin Topçu's original studies on the Turkish education system are examined, it is seen that his thoughts are not limited to the period in which he lives, but they are still valid in some cases and shed light on the future in some subjects. From this point of view, this study analyzes the Turkish Education System within the framework of Nurettin Topçu's views on education and aims to bridge the past, present and future of education by including the dimension of culture and experience. Keywords: Nurettin Topçu, Turkish Education System, 2023 Education Vision | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırıkkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Nurettin Topçu ile Türk eğitim sistemini yeniden düşünmek | en_US |
dc.title.alternative | Rethinking the Turkish education system with Nurettin Topçu | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | KKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 164 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |