Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğan, İsmail
dc.contributor.authorDavulcu, Ümit
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15497
dc.descriptionYÖK Tez ID: 576387en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı toplumun geleceğini temsil eden gençlerin ideal bir birey olarak hangi vasıflarla ve nasıl bir eğitim sistemi içerisinde yetişmesi gerektiğini Necip Fazıl Kısakürek'in düşüncelerinden yola çıkarak ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle Necip Fazıl'ın düşünce dünyasında öne çıkan başlıklar incelenmiş devamında gençlik ve eğitime dair düşünceleri araştırılmıştır. Toplum hayatı içerisinde önemli bir yere sahip olan gençlik ve eğitim kavramları Necip Fazıl'ın bu başlıklarla ilgili ayrı bir kitap yazmamasına rağmen eserleri içerisinde önemli bir yere sahiptir. Necip Fazıl'ın düşüncelerinde gençlik ve eğitim kavramlarının daha iyi anlaşılması için ilk bölümde Necip Fazıl'ın düşünce dünyasında öne çıkan başlıklar incelenmiştir. İkinci bölümde gençliğe dair düşünceleri ile ideal gencin sahip olması gereken vasıflar incelenmiştir. Son olarak üçüncü bölümde yine eğitime dair düşünceleri ile eğitim sistemine yönelik öne sürdüğü fikirlerle o dönem için eğitim sisteminin önündeki sorunlara yönelik tespit ve değerlendirmeleri araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda birçok alanda köklü değişimlerin yapıldığı Cumhuriyet'in ilk yıllarında Necip Fazıl'ın eğitim sisteminin milli şuur ve manevi değerlere uygunluğu noktasında oldukça dikkat çeken görüş ve fikirlerinin olduğu görülmüştür. Bu çerçevede Necip Fazıl'ın eğitim ve gençliğe dair düşünceleri, içinde bulunduğu dönemde var olan sorunlara fikri açıdan bir alternatif olarak durduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the qualifications of young people who represent the future of society as an ideal individual and how they should be educated within the education system based on the thoughts of Necip Fazıl Kısakürek. To this end, Necip Fazıl's headlines in the world of thought were examined first and then his thoughts on youth and education were investigated. The concepts of youth and education, which have an important place in social life, have an important place in his works although Necip Fazıl did not write a separate book about these titles. In order to better understand the concepts of youth and education in Necip Fazıl's thoughts, in the first part, the prominent titles in Necip Fazıl's world of thought are examined. In the second part, the ideas about the youth and the qualifications that the ideal young person should have been examined. Finally, in the third part, the thoughts and the ideas about the education system and the findings and evaluations regarding the problems in front of the education system were investigated. As a result of the research, it was seen that Necip Fazıl had remarkable opinions and ideas about the appropriateness of education system to national consciousness and spiritual values in the early years of the Republic where radical changes were made in many fields. In this context, it was concluded that Necip Fazıl's thoughts on education and youth stood as an intellectual alternative to the problems that existed in his time.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNecip Fazıl Kısakürek'e göre gençlik ve eğitimien_US
dc.title.alternativeYouth and training according to Neci·p Fazil Kisaküreken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster