Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğan, İsmail
dc.contributor.authorYılmaz, Dilek
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15512
dc.descriptionYÖK Tez ID: 531589en_US
dc.description.abstractTürkiye'de öğretmen yetiştirme politikaları son zamanlarda tartışılan bir konudur. Çünkü öğretmen eğitim-öğretim sürecinin en önemli unsurudur. Bu nedenle öğretmenlerin nasıl yetişmesi gerektiği, hangi nitelik ve standartlara sahip olması gerektiği önemlidir. Paradigmalar ise tüm düşünceleri oluşturan bir altyapı gibidir. Bireyler, paradigmaların sunduğu kalıplarla düşünür ve olgular oluşturur. Bu nedenle öğretmen yetiştirme politikalarını paradigmalar ışığında değerlendirmek, bir binanın temelinin nasıl bir zemine kurulduğunu incelemek gibidir. Bu araştırmayı yaparken de elbette geçmişten günümüze taşınmış olan eğitim mirasını araştırıp değerlendirmek gereklidir. Bu çalışmada öncelikle paradigma kavramı incelenmiş, geçmişten günümüze paradigma değişiklikleri konusuna değinilmiş ve Türkiye'nin eğitim paradigması araştırılmıştır. 3. bölümde ise geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme politikaları konusunda araştırmalara yer verilmiştir. 4.bölümde öğretmen yetiştirme politikalarımıza yön veren ya da yön vermeye çalışan unsurlara değinilmiştir. Sonuç bölümünde ise yapılan araştırmalar sonucunda Türkiye'nin öğretmen yetiştirme politikalarında paradigma sorununa ve bunun kaynaklarına vurgular yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Paradigma, Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Eğitimen_US
dc.description.abstractThe issue of teacher training policies has been recently debated in Turkey because the teacher is the most important element of the educational period. For this reason, it is important that how teachers should be trained and which qualities and standards they should have. Paradigms are like infrastructures that form the thoughts. Individuals think through patterns presented by the paradigm and create phenomena in this direction. Therefore, evaluating teacher training policies in the light of paradigms is like examining what kind of floor the basis of a building is. During this research, it is necessary to investigate and evaluate our educational heritage that we have brought from the past. In this study, firstly paradigm concept is examined; paradigm changes have been addressed from the past; and the paradigm of education in Turkey were investigated. In the third section, researches on teacher training policies have been given so far. In the forth section, the elements that guide or direct the direction of teacher training policies are mentioned. In conclusion, Turkey's teacher training policies and the resources of the paradigm problem in this case are emphasized by analyzing the current researches. Keywords: Paradigm, Teacher Training Policies, Educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkiye'nin öğretmen yetiştirme politikalarında paradigma sorunuen_US
dc.title.alternativeThe paradigm problem of teacher training policies in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster