Meslek liselerinde öğrenci okul bağlılığının öğretmen sınıf liderliği ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Özet
Bu araştırmada, meslek liselerinde öğrenci okul bağlılığının öğretmen sınıf liderliği ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Kırıkkale merkez ve ilçelerinde eğitim gören 1100 meslek lisesi öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği ve Okul Bağlığı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler, ANOVA, t-testi, korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmen sınıf liderliğinin öğrencilerin okul bağlılığının güçlü ve anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermektedir. Sonuçlar doğrultusunda, politika belirleyicilerin ve uygulayıcıların özellikle öğrenci odaklı öğretmen sınıf liderliği becerilerinin gelişimine önem vermeleri önerilmektedir. In this research, it is aimed to investigate student school engagement in vocational high schools in terms of teacher classroom leadership and various variables. In the research, associational survey model was used. The sample of the study consists of 1100 vocational high school students studying in the center and districts of Kırıkkale. In this research, Teacher Classroom Leadership Scale and School Engagement Scale were applied. Data were analyzed with descriptive statistics, ANOVA, t-test, correlation and regression analysis. The findings indicate that teacher classroom leadership is a strong and significant predictor of students' school engagement. In the light of the results, it is recommended that policy determiners and practitioners pay particular attention to the development of student-oriented teacher leadership skills.