Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Y.Zekai
dc.contributor.authorDoğan, Necati
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:36Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:36Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15586
dc.descriptionYÖK Tez ID: 190262en_US
dc.description.abstractÖZETBu çalışmanın amacı ilköğretim okulu müdür yardımcılarının işdoyum düzeylerini belirlemektir.Araştırmada veri toplama aracı olarak iş doyum ölçeğikullanılmıştır. Bu ölçek, araştırmada ilköğretim okulu müdür yardımcılarının işdoyum düzeyini tespit etmek üzere hazırlanmış bireysel, örgütsel, grupsalboyutları kapsayan Likert tipi bir tutum ölçeğidir. Müdür Yardımcılarınınyaptıkları işten memnun olma durumlarını ve işe yönelik tutumlarınıbelirlemek amacıyla hazırlandığı için veri toplama aracına ?İlköğretim OkuluMüdür Yardımcılarının İş Doyum Ölçeği? adı verilmiştir. Veri toplama aracınıngeliştirilme sürecinde araştırma problemine dayalı olarak literatür taramasıyapılmıştır. İlgili ve yakın araştırmaların iş doyumu konusunda yapılmış olananketleri incelenmiş, Minnesota Satisfaction Questionare adıyla bilinen işdoyum ölçeği ve müdür yardımcılarının iş doyumunu etkileyen faktörler analizedilmiştir.Araştırmada ilköğretim okulu müdür yardımcıları;1.) Yönetim biçimi,2.) Çalışma olanakları,3.) Gelişme ve yükselme olanakları,4.) Çalışma arkadaşları,5.) Fiziksel ortam ve ücret boyutları,İstatistikselolmak üzere beş alt ögeye göre değerlendirilmiştir.çözümlemeler için SPSS (The Stastical Packet for the Social Sciences)Paket programından yararlanılmıştır.1- Müdür yardımcılarının görüş ve tutumlarınınsaptanmasında; frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama(x), standart sapma(ss) kullanılmıştır.12- Görüşler arasında (sınıf öğretmenleri ve diğerleri / Hizmetyılı) farkllık olup olmadığının belirlenmesinde aritmetik ortalama(x), standartsapma(ss), t-testi ve Scheffe testi uygulanmıştır.Araştırmada tarama(survey) yöntemi kullanılmış olup, çalışmaevreni Kırıkkale ili şehir merkezi sınırları içindeki 2003-2004 eğitim öğretimyılında 42 adet devlet ilköğretim okulunda görev yapan 87 müdüryardımcısıyla çalışılmıştır.Araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir:İlköğretim1.) Okulu Müdür Yardımcıları, genel olarakmesleklerine karşı olumlu tutuma sahiptirler, işlerinin gerektirdiği yönetimbiçimini, gelişme-yükselme olanaklarına ve iş arkadaşlarına olumluyaklaşırken, fiziksel ortam ve ücretten memnun görünmemektedirler.2.) Branş değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamaklabirlikte sınıf öğretmenliği branşında olanlar, diğerlerine göre okulyöneticiliğini severek yapmaktadırlar.3.) Cinsiyet değişkenine göre evrende yeterli sayıda kadındenek olmadığından bu değişkendeki anlamlık düzeyi tespit edilememiştir.Tüm bu bulgular sonucunda; ilköğretim okulu müdüryardımcılarının ücretlerinin iyileştirilmesi, özlük hakları, sosyal gereksinimlerive çalışma koşulları içinde fiziksel ortamlarının düzeltilmesi, kadın müdüryardımcısı sayısının arttırılması kendilerini geliştirmelerine olanaksağlanması ile orta düzeyde tespit edilen iş doyum düzeylerinin daha ileridüzeylere getirilebileceği bir öneri olarak sunulmuştur.2en_US
dc.description.abstractABSTRACTThe aim of this study is to determine the job satisfaction level of theassistant managers in primary schools.The job saticfaction questionaire was used in this study as a datacollecting measure.This questionaire is akind of likert behavoural scalewhich was designed to determine the job satisfaction level of the assistantmanagers and which contains three dimensions related with individuals,groups and organizations as it was designed to determine whether theassistant managers were contented with their jobs and to find out theirapproach to their jobs, this data collecting questionaire is called as ?the jobSatisfaction questionaire of the Assistant Managers in PrimarySchools?.During the time that the data collecting measure was prepared ,aliterature search was done on the basis of the subject of the study.Thequestionaire which were done about the job satisfaction and all the studieswhich were closely related with it were studied .The job Satisfaction measurewhich is known as ?Minnesota Satisfaction Questionaire and the factorswhich effect the job satisfaction of the assistant managers were alsoanalysed.During this study, the assistant managers were evaluated according tothe five following variables;1. administration style2. working possibilities3. development and promotion possibilities4. colleagues5. physical conditon and salaryFor the satisfaction evaluation SPSS(The Statistial Packet for the SocialSciences)was used.1.While defining the ideas and the attitude of the assistant managers,some symbols were used for example(f)=frekans, (%)percentage,(x)mathematical average, (ss)Standard deviation,12.While determinig whether there are any differences between the ideas(between the primary teachers and the others /seniority differences),(x) isused for mathematical average,SS for Standart deviation ,and shefte testawere also used.Survey methot was used for the study .87 assistant managers all ofwhom Work in 42 primary public schools in Kırıkkale province.Paticipated inthe study the result of the study is summariced as follows.1.The assistant managers who work in primary schools are generallymore favourable towards their jobs.While they are favourable to theadministration style and the possibility of development and promotionpossibilities ,they don?t seem contented with physical condition and theirsalaries.2.However ıt was found that there wasn?t any meaniyful job satisfactiondifference between different branches ıt was also found out that classteachers were performing their jobs with more liking.3.As there weren?t enough women test subjects in the area the studywasn?t performed for women assistant managers.In the light of the data collected by the study ,it?s advisable;a)to improve the salaries of assistant managers in primary schools.b)to improve working contions,physical conditions,personal rights andsocial necessities.c)to give oppurtunity for development.d)to make the number of the women assistant manager higher .e)to bring the level of job satisfaction to a higher point by the help offactors above.2en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Kamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleİlköğretim okulu müdür yardımcılarının iş doyumuen_US
dc.title.alternativeThe job satisfaction of the assistant manager of the in primary schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster