Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüler, Yunus Bahadır
dc.contributor.authorGöksal, Nurgül
dc.date.accessioned2021-01-16T19:03:46Z
dc.date.available2021-01-16T19:03:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15759
dc.descriptionYÖK Tez ID: 642680en_US
dc.description.abstractSon yıllarda internet kullanımı ve bu kullanım içinde kendisine geniş bir yer edinen sosyal medya kullanımının hızla artması, bu kavramın işletme yönetimi açısından da dikkate alınmasına neden olmuştur. İşletmelerde sosyal medyanın sadece iş amaçlı değil, sosyal amaçlı kullanımının da yaygınlaşması araştırmacıların giderek daha fazla dikkatini çekmiştir. Bu çalışmanın temel amacı çalışanların işletmelerde kullandıkları iş ve sosyal amaçlı sosyal medya ile sosyal medya kullanım yoğunluğunun işe adanmışlık, çalışan sadakati ve bireysel performans üzerindeki etki düzeyini belirlemektir. Bu kapsamda Ankara ilinde kamu kurumlarında görev yapan 500 kamu sektörü çalışanı ve yine Ankara ilinde faaliyet gösterip, sektörün öncü firmalarından olan bir inşaat firmasında çalışan 239 özel sektör çalışanı ile araştırma yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; işletmelerde iş ve sosyal amaçlı sosyal medyanın ve sosyal medya kullanım yoğunluğunun işe adanmışlık ve çalışan sadakati üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Beklenilenin aksine işletmelerde iş ve sosyal amaçlı sosyal medya kullanımı ile sosyal medya kullanım yoğunluğunun bireysel performans üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber işe adanmışlık ve çalışan sadakatinin de beklenilen aksine bireysel performans üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İşletmelerde çalışanlar tarafından kullanılan sosyal medyanın iş amaçlı ve sosyal amaçlı kullanım şeklinde belirtilmesi literatürde yok denecek kadar az sayıda ele alınmıştır. Bu kapsamda bu çalışmanın, sosyal medyanın bu şekilde kullanımı ile sosyal medya kullanım yoğunluğunun çalışan davranışlarına olan etkilerinin özellikle sadakat, adanmışlık ve performans üzerindeki etki düzeylerinin belirlenmesi hususunda literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelime: İş Amaçlı Sosyal Medya, Sosyal Amaçlı Sosyal Medya, Sosyal Medya Kullanım Yoğunluğu, İşe Adanmışlık, Çalışan Sadakati, Bireysel Performans.en_US
dc.description.abstractIn recent years, the use of the internet and the rapid increase in the use of social media, which has gained a large place in this use, have caused this concept to be taken into consideration in terms of business management. The widespread use of social media not only for business purposes but also for social purposes has attracted the attention of researchers. The main purpose of this study is to determine the level of influence of the intensity of social media and social media usage that employees use in the businesses for business purposes and social purposes on employee engagement, employee loyalty and individual performance. In this context, research was conducted with 500 public sector employees working in public institutions in Ankara province and 239 private sector employees working in a construction company operating in Ankara province. As a result of the research, it has been found that the intensity of social media and social media use for business purposes and social purposes in business has a significant effect on employee engagement and employee loyalty. Contrary to expectations, it has been concluded that the use of social media for business and social purposes in business and the intensity of social media usage have no significant effect on individual performance. However, it was concluded that employee engagement and employee loyalty also had no significant effect on individual performance. Specifying the social media used by the employees in the businesses for business and social purposes has been handled in the literature in a very few way. In this context, it is thought that this study will contribute to the literature in determining the effects of social media usage intensity on employee behavior, especially on loyalty, engagement and performance. Keywords: Social Media for Business Purposes, Social Media for Social Purposes, Social Media Usage Intensity, Employee Engagement, Employee Loyalty, Individual Performanceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde sosyal medya kullanımının işe adanmışlık, çalışan sadakati ve bireysel performansa etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of social media use in businesses on employee engagement, employee loyalty and individual performanceen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage229en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster