Doktora Tez Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Duyusal pazarlama kapsamında mağaza ve ürün kokularının tüketicinin satın alma davranışına etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, duyusal pazarlama kapsamında uygulanan mağaza ve ürün kokularının tüketicinin bilişsel ve duygusal algısını etkileyerek satın alma davranışına yönlendirmesindeki etkinin belirlenmesidir. Araştırmanın ... -
Müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerine etkisi ve algılanan yönetici desteğinin rolü üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ile algılanan yönetici desteğinin söz konusu etkiye yönelik muhtemel rolünün araştırılmasıdır. Bu kapsamda müşteri ... -
Posta tedarik zincirinde pazar yoğunlaşması ve Türkiye örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Posta hizmetlerinin bir haberleşme hizmetinden ziyade çeşitli kurum ve kişiler arası paket teslimatına dönüşüm süreci, tüm dünyada ve ülkemizde hem kamu otoritesi olarak var olan posta işletmelerinin yapısını hem de paket ... -
Sosyal medya alanında müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama performansına etkileri ve bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Firmaların sosyal medya üzerinde yürüttükleri CRM faaliyetlerinin firmaların pazarlama başarısı üzerindeki etkisinin belirlenmesi firmaların genel başarısı için önemli bir değişken haline geldiği ve bu konunun araştırmaya ... -
Entegre raporlama farkındalık düzeyinin portföy yatırım kararları üzerindeki etkisi: Portföy yönetim şirketleri üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Geleneksel kurumsal raporlamanın eksikliklerini veya dezavantajlarını gidermek amacıyla ortaya çıkan entegre raporlama, işletmelere ait finansal ve sürdürülebilirlik bilgilerinin, aralarındaki ilişkilerle birlikte, kısa ... -
Örgütsel etik iklimin iş gören motivasyonuna etkisinde örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracı rolü
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, iş görenlerin örgütsel etik iklim algılarının iş gören motivasyonuna etkisinde, örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın evreni, Çankırı'da kamu kurum ve ... -
Yaratıcı düşünme becerisinde akış deneyimi ve nomofobinin etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışma, literatürde farklı değişkenler ve sektörler üzerinde çalışılmış olan nomofobi, akış ve yaratıcı düşünme kavramlarının akademisyenler üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda öncelikle ... -
Temel benlik değerlendirmesinin işe tutkunluk üzerindeki etkisinde dönüştürücü - etkileşimci önderliğin aracılık etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, bireylerin işe tutkunluklarında temel benlik değerlendirmeleri ve algıladıkları dönüştürücü – etkileşimci önderlik davranışlarının etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi kolayda örneklem ... -
Dijital pazarlamada internet kullanım becerilerinin tüketicinin dijital ürün algısına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, dijitalleşme sürecinde, tüketicinin özellikleri üzerinde durularak, tüketicinin internet kullanım becerisinin dijital ürün özellikleri algıları üzerine etkisi belirlenmiştir. Yeni teknolojik ürünlerin ... -
Toplam kalite yönetimi ve tekstil sanayiinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)ÖZET Toplam kalite yönetiminde kalite, bir ürünün standartlara uygun olmasından daha çok, müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilme veya toplam müşteri tatminini ve memnuniyetini sağlayabilme özelliğidir. Müşteri memnuniyetini ... -
İnsan kaynakları eğitiminde özel rehberlik (Coaching) yaklaşımıyla yönetici yetiştirme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET İşletmelerde nitelikli insan kaynaklarına sahip olmak arzulanan bir durumdur. Nitelikli bireylere sahip olmak ya diğer örgütlerden insan kaynağı transferi ile ya da örgüt insan kaynaklarını yetiştirme yoluyla mümkündür. ... -
İşletmelerin demokratik yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Örgütlerde insan ve yönetime ilişkin sorunlar, diğer bütün sorunlardan daha acil ve önemli hale gelmiştir. Bu sorunların görmezden gelinmesi, gözden kaçırılması ve ihmal edilmesi durumunda örgütler olumsuz sonuçlarla ... -
Zamana dayalı faaliyet tabanlı maliyetleme: İmalat sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Geleneksel muhasebe yöntemleri karmaşık ve rekabetçi çalışma ortamında şirketlere gerekli olan stratejik bilgileri sağlama konusunda başarısız olmaktadır. Yönetim sürecinde stratejik hedefler için karar verme organizasyonlar ... -
Borsa endeksi ile makroekonomik büyüklükler arasındaki ilişki: Türkiye örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ile Türkiye ekonomisine ait temel makroekonomik değişkenler arasında dinamik bir ilişkinin var olup olmadığını incelemektir. Çalışma, İMKB ile temel makroekonomik ... -
Merkezi planlı ekonomiden piyasa ekonomisine geçişte sosyal güvenlik sisteminin reorganizasyonu-Türk Cumhuriyetlerindeki durum
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET Merkezi planlı ekonomilerdeki sosyal güvenlik programlan birçok yönden piyasa ekonomisi sistemlerindeki uygulamalardan farklıdır. Ekonomik sistem değişikliği yüksek enflasyon, işsizlik artışı ve bütçe sınırlamaları ... -
Perakende mağazaların başarı değişkenleri ve müşteri sadakati
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişimler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve çabalarını ... -
Zaman serileri analizinde Box-Jenkins yöntemi ve turizm verileri üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)ÖZET Bu çalışmada, önce istatistik tahmin ve zaman serileri analiz teknikleri hakkında kısa bilgiler verilmiş, sonra zaman serileri analizinde önemli bir yere sahip olan Box-Jenkins tahmin tekniği ayrıntılı bir şekilde ... -
Üçüncü parti lojistik firma seçiminin çok ölçütlü karar verme yöntemleri ile belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Lojistikte dış kaynak kullanımı (DKK) veya üçüncü parti lojistik (3PL), firmanın lojistik faaliyetlerinin bir kısmını ya da tamamını dışarıdan yabancı firmalar tarafından yerine getirilmesini kapsamaktadır. Lojistik ... -
Müşteri güçlendirme ile pazarlama performansı ilişkisi: Mobilya sektörüne yönelik bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Geçmişin kitlesel olarak üretilen ürünleri ve mesajları olduğu gibi kabul eden, daha iyiyi talep etmeyen, haklarını aramayan, bilgisiz ve pasif tüketici yapısı değişmektedir. Günümüz tüketicisinin, çok daha kolay bir şekilde ... -
Kişilik tiplerinin satış performansı üzerindeki etkisi ve süpermarket zincirlerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Son yıllarda işletmeler hangi sektörde faaliyet gösterirlerse göstersinler içinde bulunduğumuz bilişim çağı nedeniyle, yaşadıkları rekabet, ticari yaşamları boyunca gördükleri en zor şartlara sahip hale gelmiştir. Rekabet ...