Dijital pazarlamada internet kullanım becerilerinin tüketicinin dijital ürün algısına etkisi
Özet
Bu çalışmada, dijitalleşme sürecinde, tüketicinin özellikleri üzerinde durularak, tüketicinin internet kullanım becerisinin dijital ürün özellikleri algıları üzerine etkisi belirlenmiştir. Yeni teknolojik ürünlerin benimsenmesi ve yayılmasında dijital ürün özelliklerinin algılanmasında belirleyici unsurlar arasında yer almaktadır. Çalışma kapsamında dijital pazarlama; tüketicilerin internet kullanım becerileri ve ürün özellikleri algısı üzerinde kavramsal olarak durulmuş, katılımcıların İnternet kullanım becerileri ile dijital ürün özellikleri algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde araştırmanın ilk bölümünde dijital pazarlama ve gelişimi açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde tüketicinin internet kullanım becerileri hakkında açıklamalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde tüketicinin dijital ürün ve dijital ürün algısı ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Dördüncü bölümde, Araştırma modeline göre yapılandırılan hipotezler sınanmıştır. Hipotezler, SPSS programında uygun istatistik teknikler kullanılarak test edilmiştir. Sonuç kısmında elde edilen bulgular özetlenerek ve literatür çerçevesinde değerlendirilerek bulgulara dayalı bazı öneriler sunulmuştur. This study stressed the properties of consumers during the digitalization process and determined the impact of internet use skill of consumers on their perception of digital product properties. Perception of digital product properties is among the determining factors in adopting and spreading new technological products. Within the scope of the study, the researcher conceptually stressed digital marketing, internet use skills of consumers, as well as their perception of product properties. The study sought to determine the correlation between internet use skills of the participants and their perception of digital product properties. Within the frame of this goal, the first section of the study explained digital marketing and its development. The second section of the study explained internet use skills of consumers. The third section revealed digital products and digital product perception of consumers in detail. The fourth section examined the hypotheses configured according to the study model. The researcher tested the hypotheses using appropriate statistical technics in the SPSS program. The conclusion section offered specific suggestions based on the findings obtained by summarizing and evaluating the findings within the frame of the literature.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiGYjRdWtQQT9b_9AgO7dj_K4U44O_VIKWvLhdCTcxmGlhttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18321