Yaratıcı düşünme becerisinde akış deneyimi ve nomofobinin etkisi
Özet
Bu çalışma, literatürde farklı değişkenler ve sektörler üzerinde çalışılmış olan nomofobi, akış ve yaratıcı düşünme kavramlarının akademisyenler üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda öncelikle değişkenlere geniş ve daha önce çalışılmamış bir perspektiften bakılarak akademik alandaki etkileri kavramsal olarak detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Çalışmanın amacı, yaratıcı düşünmede becerisinde akış deneyimi ve nomofobinin etkisinin akademisyenler üzerinde ölçülmesidir. Çalışmanın evrenini İstanbul ilinde bulunan devlet üniversitelerinde görevli 492 akademisyen oluşturmaktadır. Anket yoluyla toplanarak elde edilen verilen SPSS ve AMOS programları kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizleri neticesinde değişkenler arasındaki ilişkiler şu şekildedir; akış deneyimi ile yaratıcı düşünme arasında pozitif yönlü bir ilişki varken, beklenildiğinin aksine nomofobi ile akış deneyimi arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilememiştir. Yine yapılan analizler sonucunda nomofobi ile yaratıcı düşünme arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Değişkenlerin birbirleri ile ilişkilerinin akademisyenler üzerindeki etkisinin daha önce araştırılmamış olmasından dolayı çıkan sonuçların gelecek çalışmalara yol gösterici olacağı ve literatüre orijinal bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Akış Deneyimi, Nomofobi, Yaratıcı Düşünme This study was conducted to examine the effects of the concepts of nomophobia, flow and creative thinking, which have been studied on different variables and sectors in the literature, on academic staff. In this direction, first of all, the effects of the variables in the academic field are explained in detail by looking at the variables from a broad and unstudied perspective. The aim of the study is to measure the effect of flow experience and nomophobia on creative thinking skills on academic staff. The universe of the study consists of 492 academicians working at state universities in Istanbul. The data collected through the questionnaire were analyzed using SPSS and AMOS programs. As a result of the analysis of the obtained data, the relations between the variables are as follows; While there was a positive relationship between flow experience and creative thinking, no negative relationship was found between nomophobia and flow experience, contrary to expectations. As a result of the analyzes made, it was revealed that there is a negative relationship between nomophobia and creative thinking. It is thought that the results will guide future studies and make an original contribution to the literature, since the effect of the relationships between the variables on academic staff has not been investigated before. Keywords: Flow Experience, Nomophobia, Creative Thinking
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR4r2k3qYbkureVYWt6qHW6mQYZ6p2h67iNQWB2j8-3YAhttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18322