Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBirgören, Burak
dc.contributor.authorBaki, Rahmi
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:50Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16743
dc.descriptionYÖK Tez ID: 594141en_US
dc.description.abstractE-öğrenme sistemleri kullanıcıların bilgiye her zaman, düşük maliyetle ve hızlı bir şekilde erişmesini sağlar. Bununla birlikte, kullanıcı kabul düzeyi bu sistemlerin başarısı için yeterli değildir. Bu nedenle, kullanıcıların e-öğrenme memnuniyeti ve bu sistemleri kullanma niyetini etkileyen etmenleri açıklamak stratejik bir araştırma konusu olabilir. Bu çalışmada e-öğrenme sistemlerinde kullanıcı kabulünü Teknoloji Kabul Modeli (TKM) aracılığıyla inceleyen 234 çalışma analiz edilmiştir. Araştırma, çeşitli dışsal faktörlerin, teorinin iki temel yapısı olan Algılanan Fayda (AF) ve Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK) üzerindeki etkilerinin analizini kapsamaktadır. Söz konusu çalışmalarda en sık kabul edilen hipotezleri ve yeni bir açıklayıcı faktör olarak Maliyet Etkinliği (ME) değişkenini içeren bir model önerilmiştir. Veriler Türkiye'de uzaktan eğitim sistemlerini kullanan 9 farklı üniversitede 925 öğrenciden (522 kadın ve 403 erkek) toplanmıştır ve Yapısal Eşitlik Modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, Maliyet Etkinliği, Uyumluluk ve Etkileşim değişkenlerinin e-öğrenme sistemlerinde AF'yı yeterince açıkladığını; Maliyet Etkinliği, Öz Yeterlilik, Etkileşim ve Kaygı değişkenlerinin AKK üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca AF, AKK ve Kullanıcı Memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractE-learning systems enable users to rapidly access information at any time and at low cost. However, the level of user acceptance is insufficient for the success of these systems. For this reason, explaining the factors affecting users' e-learning satisfaction and intention to use these systems is a strategic research topic. This study investigates 234 studies examining the user acceptance of e-learning systems through the Technology Acceptance Model (TAM). The investigation covers an analysis of the tested effects of various external factors on the two basic structures of the theory, Perceived Usefulness (PU) and Perceived Ease of Use (PEOU). Then, it proposes a model incorporating the most frequently accepted hypotheses in the aforementioned studies and further introduces a Cost Effectiveness (CE) variable as an explanatory factor. Data of 925 students (522 females and 403 males) from 9 different universities in Turkey using Distance Learning Systems are collected and analyzed via Structural Equation Modelling. The results show that Cost Effectiveness, Compatibility and Interaction variables can sufficiently explain the PU of e-learning systems, while Cost Effectiveness, Self-Efficacy, Interaction and Anxiety variables have a relatively significant effect on PEOU. Moreover, it has been inferred that a significant relationship exists between PU, PEOU and User Satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleE-öğrenme memnuniyetinin belirleyicilerinin tespiti ve kullanım niyeti ile ilişkisinin modellenmesien_US
dc.title.alternativeDetermi·nation of antecedent of e-learni·ng pleasure and thei·r relation wi·th intention of useen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage270en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster