Türkiye, Tayvan ve Japonya'nın ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması
Özet
Türkiye'nin PISA matematik puanının ortalamanın altında olması, programların incelenmesi ihtiyacını ortaya koymaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Türkiye de uygulanan Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı ile PISA'nın en üst sıralarında yer alan Tayvan ve Japonya'nın Ortaöğretim Matematik dersi programının felsefesi, amaçları, konu dağılımları ve ölçme-değerlendirme yaklaşımını karşılaştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden tarama modeli, yaklaşım olarak karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşım ve veri analiz yöntemi olarak da doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda edinilen bulgulara göre incelenen ülkeler arasında eğitim felsefelerinde Türkiye'de her genç matematiği öğrenebilir ilkesi yer alırken Tayvan ve Japonya felsefelerinde daha çok günlük yaşam problemlerini çözebilmek esastır. Türkiye öğretim programının temel amacının matematiksel düşünme sistemini öğretmek olduğu söylenirken, Tayvan programının amacında temel olarak öğrencilerin matematikte istek, merak ve zevklerini uyandırmak olduğu, Japonya programının amaçları gözden geçirildiğinde ise öğrenciler için anlamlı öğrenmeyi desteklemenin merkezi olduğu görülmüştür. İncelenen ülkelerin sınıf bazında konu dağılımlarının da genel kapsamda benzer olduğu, ölçme değerlendirme yaklaşımlarının da felsefe ve ulaşılmak istenen amaçlarla uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı açısından Türkiye, Japonya ve Tayvan öğretim programlarının felsefesi, genel amaçları, kazanımları, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme bağlamında büyük oranda benzerlik gösterdiği belirlenmiştir. The fact that Turkey's PISA mathematics score is below the average reveals the need to examine the programs. In this context, the aim of the research is to compare the philosophy, aims, subject distribution and measurement-evaluation approach of the Secondary Education Mathematics Curriculum implemented in Turkey and the Secondary Education Mathematics Curriculum of Taiwan and Japan, which are at the top of PISA. In the research, scanning model from qualitative research models, horizontal approach from comparative education approaches and document analysis method as data analysis method were used. According to the findings obtained as a result of the study, among the countries examined, there is the principle that every young person can learn mathematics in Turkey, while in the philosophies of Taiwan and Japan it is essential to be able to solve more daily life problems. While it is said that the main purpose of the Turkish curriculum is to teach the mathematical thinking system, the purpose of the Taiwan curriculum is to arouse students' desire, curiosity and pleasure in mathematics, and when the aims of the Japan curriculum are reviewed, it is seen that it is the center of supporting meaningful learning for students. It has been determined that the subject distributions of the countries examined are similar in general, and that the measurement and evaluation approaches are compatible with the philosophy and the aims to be achieved. In terms of secondary education mathematics curriculum, it has been determined that Turkey, Japan and Taiwan curriculums show a great deal of similarity in terms of philosophy, general objectives, achievements, content, learning-teaching process and measurement-evaluation.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiEATr2rsMhrLFz2PfydAwRUfIXW1YguyZRoPjIaJXaWshttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18448