Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPilav, Salim
dc.contributor.authorÇetinkaya, Meryem
dc.date.accessioned2023-10-02T20:57:19Z
dc.date.available2023-10-02T20:57:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFko7fawerPLutdmNRqBKkM7-ESpSAqKfcmJwWt96AElLM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18586
dc.description.abstractBu çalışmada, ödül alan on iki çocuk edebiyatı eseri, çocukların edebiyata olan ihtiyaçları bağlamında incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yönteminin ve betimsel çözümleme tekniğinin kullanıldığı çalışmada araştırmanın evrenini çocuk kitapları, örneklemini ise internetteki tanıtımlarla ödül aldığı belirtilen 9-12 yaş grubuna hitap eden ve 1984-2014 yılları arasında yazılan yerli on iki adet çocuk kitabı oluşturmuştur. Kitaplardaki içeriğin çocuğun edebiyata olan ihtiyaçlarını ne kadar karşıladıklarını ortaya koymayı hedefleyen araştırmanın örneklemini Kemal Özer–Çocukluk Anayurdum, Feyza Hepçilingirler–Türkü Çocuk, Muharrem Buhara–İnternet Canavarı 1, Mehmet Atilla–Parktaki Gergedanlar, Behiç Ak–Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği, İsmet Bertan–Hızlı Tosbi, Gülten Dayıoğlu–Parbat Dağı'nın Esrarı, Gülten Dayıoğlu-Dünya Çocukların Olsa, Mustafa Asoğlu-Hoşça Kal Akdeniz, Aslı Der-Küçük Cadı Şeroks 2 Büyük Tuzak, Cahit Uçuk-Türk İkizleri, Koray Avcı Çakman-Almarpa'nın Gizemi adlı toplam 11 yazarın 12 kitabı oluşturmuştur. Anahtar Kelimeler: Ödüllü çocuk kitapları, edebi ihtiyaç, çocuk edebiyatı.en_US
dc.description.abstractIn this study, twelve awarded children's literature works were examined in the context of children's needs for literature. In the study, in which the document analysis method and descriptive analysis technique, which are among the qualitative research methods, were used, the universe of the research consisted of children's books, and the sample consisted of twelve domestic children's books written between 1984 and 2014, addressed to the 9-12 age group, which was stated to have been awarded with promotions on the internet. The sample of the research, which aims to reveal how much the content in the books meet the children's needs for literature, Kemal Özer–My Childhood Motherland, Feyza Hepçilingiyor–Türkü Çocuk, Muharrem Buhara–Internet Monster 1, Mehmet Atilla–Rhinoir in the Park, Behiç Ak–Long Live the Letter C Brotherhood, İsmet Bertan– Quick Tosbi, Gülten Dayıoğlu–The Mystery of Mount Parbat, Gülten Dayıoğlu-If The World Had Children, Mustafa Asoğlu-Goodbye Mediterranean, Aslı Der-The Little Witch Şeroks 2 Big Traps, Cahit Uçuk-Turk Twins, Koray Avcı Çakman-Alparma's Mystery , created 12 books by a total of 11 authors. Key Words: Award-winning children's boks, literary need, children's literatureen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖdül almış çocuk kitaplarının çocukların edebiyata ihtiyaçları bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of award-winning children's books in the context of children's needs for literatureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇetinkaya, Meryem
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid739985en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster