Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Musa
dc.contributor.authorKeser, Mevlüt Numan
dc.date.accessioned2023-10-02T20:57:20Z
dc.date.available2023-10-02T20:57:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiOs2pgDhI2hlmI1emlZqKMd3wZcalc0fWWwLWN9olUzx
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18587
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sadece ders kitabı kullanımı belli bir noktadan sonra yetersiz kalmaktadır. Türkçe öğrenen öğrencilerin yardımcı okuma materyallerinin yanı sıra edebi zevk alabilecekleri, düzeylerine uygun hikâyelere ve kitaplara ihtiyacı vardır. Bu sayede Türkçe öğrenen öğrenciler keyifli bir okuma etkinliğinin yanı sıra hem Türk edebiyatı hem de Türk kültürü ile temas edecektir. Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için Uzun Hikâye'nin B1 düzeyinde sadeleştirilmesi amaçlanmıştır. Sadeleştirme yapılırken Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nin okuma kazanımları ve Türkiye Maarif Vakfı'nın B1 düzeyinde verilen dil bilgisi yapıları dikkate alınmıştır. Sadeleştirme çalışmasının ardından küçük ölçekte bir ölçme değerlendirme çalışması ve sadeleştirilmiş metne ait sözlük eklenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe use of only textbooks in teaching Turkish as a foreign language becomes insufficient after a certain point. Students learning Turkish need stories and books that are suitable for their level, in which they can take literary pleasure, as well as supplementary reading materials. In this way, students learning Turkish will come into contact with both Turkish literature and Turkish culture, as well as an enjoyable reading activity. In this study, it is aimed to simplify Long Story at B1 level for students learning Turkish as a foreign language. While simplifying, the reading achievements of the European Common Recommendations Framework for Languages and the grammar structures given at the B1 level of the Turkish Maarif Foundation were taken into account. After the simplification, a small-scale measurement and evaluation study and a dictionary of the simplified text were added.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğrenen yabancılar için "Uzun Hikâye" nin B1 düzeyine uyarlamasıen_US
dc.title.alternativeMarket concentration on postal supply chain: Case of Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorKeser, Mevlüt Numan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid760554en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster