Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalcı, Mustafa
dc.contributor.authorMelanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:35Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBalcı, M., Melanlıoğlu, D. (2016). Ana Dili Konuşuru Olmayan Öğreticilerin Görüşlerine Göre Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(2), 986 - 1004.en_US
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJM09EYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/62
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçenin öğretimi günümüzde uluslararası bir boyut kazanmıştır. Sadece ülkemizde değil farklı coğrafyalarda da Türkçe sistemli bir şekilde öğretilmeye başlanmıştır. Türkçenin yurt dışında farklı eğitim kademelerinde yabancı dil olarak öğretilmesiyle ülkelerinde Türkoloji bölümünden mezun olanlar, ilgili kurumlarda Türkçe öğretmeni olarak istihdam edilmeye başlamıştır. Hedef dilin öğretiminde öğretici algısının öğrenici algısını da şekillendirdiği dikkate alınırsa ana dili konuşuru olmayan öğreticilerin Türkçeye yönelik algılarını belirlemek önemlidir. Bu çalışmada ilkokul ve lisede Türkçe öğreticisi olarak görev yapan, ana dili konuşuru olmayan Türkçe öğreticilerinin Türkçeye yönelik algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yönteminden faydalanılmış, 37 Boşnak öğreticiden veri toplanmıştır. Ulaşılan bulgular neticesinde öğreticilerin kendilerini Türkçede yetersiz buldukları tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractTeaching Turkish as a foreign language has now become an international phenomenon. Besides Turkey, other countries have also started to teach Turkish systematically. The instructor factor is considered to be of vital importance in teaching Turkish as a foreign language. After starting to teach Turkish as a foreign language in diverse educational stages abroad, native instructors have failed to satisfy their requirements, and Turkology graduates in the country have begun to be employed as Turkish teachers in the relevant institutions. Since instructors' perceptions also shape learners' perceptions in language teaching, determining non-native instructors' perceptions of Turkish lessons is important. Thus, the aim of this study is to determine non-native Turkish primary and high school instructors' perceptions of Turkish. This is a case study, a form of qualitative research. Data were gathered from 37 Bosnian instructors. It was found the instructors consider themselves inadequate in the target language, and see the only way to overcome this is being educated in Turkeyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleAna Dili Konuşuru Olmayan Öğreticilerin Görüşlerine Göre Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching Turkish As A Foreign Language From The Non-Native Instructors' Point Of Viewen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage986en_US
dc.identifier.endpage1004en_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster