Konu "Eğitim, Eğitim Araştırmaları" için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 140, listelenen: 101-120
-
Suça Eğilimi Olan Lise Öğrencilerinin Ailelerine İlişkin Algıları
(2015)Bu araştırmanın amacı, suça itilmiş ve suça eğilimli olan lise öğrencilerinin ailelerine ilişkin algılarının belirlenmesidir. Veriler, 2011-2012 öğretim yılı bahar döneminde beş lisede öğrenim görmekte olan 142 öğrenciden ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından test edilmesidir. Araştırmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvarına Yönelik Algı ve Tutumlarının İncelenmesi
(2017)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı ortamına yönelik algıları ile fen ve teknoloji laboratuvar dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma grubunu üç farklı ilde yer alan eğitim ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavrama ve Seçmeye Dayalı Problem Kurma Durumlarında Kurdukları Problemlerin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla dört işlem ile ilgili kurduklarıproblemleri ve problem kurma becerilerini incelemektir. Veriler, nitel araştırma yaklaşımlarıarasında yer alan durum çalışması ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıkları
(2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma betimsel nitelikte olup ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2008)Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyete, öğrenim görülen üniversiteye, öğretim biçimine, mezun olunan liseye, bölümü tercih sırasına, tercih nedenine ve ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Serbest Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarda dört işlem ile ilgili kurdukları problemleri ve problem kurma becerilerini incelemektir. Veriler, nitel araştırma yaklaşımları arasında yer alan durum çalışması ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ses temelli cümle yönteminin yetişkinlere uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizi
(2013)Bu çalışma yetişkinlere yönelik uygulanmakta olan ses temeli cümle yöntemine (STCY) ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitsel amaçlı internet kullanım öz yeterlikleri
(2014)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerin eğitsel internet kullanma öz yeterlik inancını bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusun- da araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf) Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili Görüşleri
(2011)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. ve 5. sınıf matematik dersinde programda belirtilen öğretim materyallerini kullanma durumları araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak araştırma tarama modeline göre ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları
(2011)Bu çalışma, İlköğretim Matematik Dersi(l-5) Öğretim Programının matematik dersi için önerdiği alternatif ölçme ve değerlendirme süreçlerinde "değerlendirme yapma, ölçme ve değerlendirme planı hazırlama, ölçme ve değerlendirme ... -
Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi
(2009)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında ölçme-değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem ... -
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
(2017)Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği lisans programının, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sınıf Öğretmenliği lisans ... -
Sınıf Tekrarı Yapan Öğrencilerin Akademik Erteleme Nedenleri
(2017)Araştırmanın amacı ise, sınıf tekrarı yapan lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme davranışını, kendini toparlama, yaşam doyumu, akademik özdeşleşme ve motivasyon değişkenleriyle oluşturulan bir model kapsamında ... -
Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)
(2007)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin işgörenleri ile kuracağı örgütsel iletişimde, baskın zeka alanlarını dikkate alarak onlarla daha sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak, böylece kurumun örgütsel sağlığına ve ... -
Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yaklaşım
(2002)Günümüz toplumları etkili iletiştim kurabilen, kritik düşünebilen, gerçek bilgilere ulaşabilen ve düşünerek yeni bilgiler üretebilen, problem çözmede yetenekli olan ve sorumluluk gerektiren davranışlar sergileyen bireylere ... -
Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
(2010)Bu çalışmanın amacı, teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış olup, çalışma grubunu 6 teknik eğitim fakültesinin otomotiv ... -
Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi
(2019)Teknoloji destekli eğitimin yararlarının fark edilmesi ve harmanlanmış öğrenmenin etkisini arttırmasıyla öğretim sürecinin yapısı değişmekte ve okulun fiziksel sınırları ortadan kalkmaktadır. Böylece ters yüz edilmiş sınıf ... -
Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme
(2011)Tarih boyunca sosyal, ekonomik, kültürel, teknolojik ve siyasal alanlarda meydana gelen değişme veya gelişmeler hemen her toplumun büyük ya da küçük, hızlı veya yavaş biçimde değişmesine neden olmaktadır. Bu değişimden ... -
Türk devlet üniversitelerinde değerlerin analizi
(2009)Üniversitelerin stratejik planları desenlenirken misyonunun ve vizyonunun gerçekleşebilmesi için temel değerlerinin belirlenmesi gerekir. Her üniversitenin bir değerler seti vardır. Bu değerler seti, örgütsel kültürün ve ...