Konu "Eğitim, Eğitim Araştırmaları" için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 140, listelenen: 61-80
-
Meb yayınları 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dil öğrenme alanlarına ve taksonomiye göre değerlendirilmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen öğrenme alanlarına ve Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Çalışmada doküman ... -
Meslek lisesi öğrencilerinin okul terk nedenleri
(2013)Bu çalışmada, devam ettikleri mesleki eğitim programını tamamlamadan okulu terk etmiş bireylerin, okulu terk nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak okulu terk ... -
Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 ... -
Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Yöneticilerinin Yerelleşme Konusundaki Görüşleri
(2008)Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı taşra örgütü yöneticileri ve denetçilerinin iş gören hizmetleri, bütçe hizmetleri, genel hizmetler, eğitim programları ve öğretim ile ilgili hizmetler alanında yerelleşme ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, liderlik eğitimine katılan okul müdürlerinin liderlik davranışlarınıdemografik değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evreniAnkara ilindeki resmi okullarda görev ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Mutluluk Algısı (Türkiye ve Afganistan Örneği)
(2015)Bu çalışma, Türkiye'de ve Afgansitan'da yaşayan çocukların mutluluk algılarını ve nelerden mutlu olduklarını belirlemek için yapılmış nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve görüşme formu ... -
Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)Araştırmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile İşbirliği Ölçeği nin geçerlilik ve güvenirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri
(2019)Okul öncesi eğitim doğumdan başlayan ve temel eğitimin başlamasına kadar devam eden bir eğitimsürecidir. Türkiye’de ise kamu alanında çalışan okul öncesi öğretmenleri çoğunlukla 36-72 aylıkçocuklarla çalışmakta, öğretmen ... -
Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik Ölçeği’nin Türk Kültüründeki Psikometrik Özellikleri
(2017)Bu çalışmanın amacı, okulda görev yapan psikolojik danışmanların okul psikolojik danışma öz yetkinlik düzeyini belirlemek amacıyla Bodenhorn ve Skaggs (2005) tarafından geliştirilen Okul Psikolojik Danışmanı Öz Yetkinlik ... -
Okulöncesi Çocuklarında Doğa Algısı
(2019)Erken çocukluk dönemi doğa sevgisi ve doğa bilincinin kazandırılacağı kritik bir dönemdir. Erken yaşlarda doğa ileetkileşim; çocuğun sağlıklı gelişiminin yanı sıra doğaya karşı farkındalık, bağlılık ve ekolojik sorumluluğun ... -
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
(2014)Okumaya karşı geliştirilen bir tepki olan okuma kaygısı, okuma becerisinin unsurlardan biridir. Bu nedenle öğrencinin okuma kaygısına sahip olup olmadığının bilinmesi, sahipse kaygı düzeyinin belirlenmesi gerekir. Bu ... -
Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması
(2014)Bu çalışma, okuma ve anlama problemi olan bir ikinci sınıf öğrencisinin okuma ve anlama problemlerinin giderilmesine yönelik olarak yapılan uygulama ve değerlendirmeleri kapsamaktadır. Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ... -
Okumada Kaygı ve Anlama: Ana Fikri Bulamıyorum Öğretmenim!
(2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve ana fikir bulma becerileri ile okuma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okunabilirlik ve ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabındaki düz yazı metinlerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan düz yazı metinlerini, metin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri olan okunabilirlik açısından değerlendirmektir. Çalışmada Millî ... -
Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri
(2019)Bu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde ... -
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği
(2017)Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının olmak istedikleri matematik öğretmeni profilini ortaya koymak ve bu doğrultuda lisans eğitimlerine ilişkin değerlendirmelerine yer vermektir. Bu amaçla araştırmaya ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2014)Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Bilgilendirici Metinlerin Değer İletimi Açısından İncelenmesi
(2016)Dil öğretiminin temel kaynakları olan metinler, öğrencilere Türkçeyi etkili bir şekilde kullanmayı öğretmenin yanında insanı insan yapan milli, manevi ve evrensel değerlerin benimsetilmesinde en sık kullanılan araç olma ... -
Ortaöğretim Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Değerlere İlişkin Velilerin Okuldan Beklentileri
(2015)Bu çalışmada amaç, ortaöğretim öğrencilerine kazandırılması gereken değerlere ilişkin velilerin okuldan beklentilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın verileri, yarı ... -
Öğrencilerin vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
(2014)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerinin bir değerlendirmesini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin temel alındığı bu çalışmada veri toplama aracı ...