Yazar "Akgüngör, Ali Payıdar" için İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı listeleme
-
Çiçek tozlaşma algoritması ile devre süresi modellerinin geliştirilmesi
Yavuz, Sevim (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüz koşullarında ulaşım talebindeki hızlı artış yol kapasitelerinin yetersiz kalmasına ve başta kavşaklar olmak üzere trafik sıkışıklığına neden olmaktadır. Bu nedenle trafik yönetiminde optimizasyon teknikleri etkin ... -
Farklı hava koşullarında trafik hız-akım-yoğunluk modelleri
Güney, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2012)İstanbul ulaşımda kullanılan O-1 ve O-2 karayollarının yadsınamaz bir önemi bulunmakta ve bu yollardaki trafik sürekli gözlenerek oluşan ve oluşabilecek problemlerin çözülmesi için çalışmalar yapılmaktadır.Bu tez çalışmasında; ... -
İzole sinyalize kavşaklarda yapay zekâ teknikleri ile trafik sinyal kontrolü ve optimizasyonu
Korkmaz, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)optimizasyonuna dayalı Hibrid Trafik Kontrol Sistemi (HTKS) geliştirilmiştir. Geliştirilen sistemde Çiçek Tozlaşma Algoritması (ÇTA), Karga Arama Algoritması (KAA) ve Tip-2 Bulanık Mantık (Tip-2 BM) yaklaşımları kullanılmış ... -
Optimize edilmiş bulanık mantık yöntemi ile izole sinyalize kavşak kontrolü
Doğan, Erdem (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, izole kavşakların kontrolü için mevcut kontrol sistemlerinin yerine kullanılabilecek yeni Bulanık Mantık Tabanlı Sinyal Denetim Sistemi (BMT-SDS) geliştirilmiştir. Geliştirilen BMT-SDS içinde iki adet ana ... -
Trafik tıkanıklığının fiyatlandırılması ve uygulamalarının incelenmesi: Kızılay Ankara örneği
Koru, Mirac Taha (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Nüfusun ve büyük şehirlere göçün artması, teknolojinin gelişmesine bağlı olarak özel araç sahibi olmanın kolaylaşması, kent merkezlerinin cazibesinin artması, merkezlerin yol genişletme çalışmalarına uygun olmaması gibi ... -
Yapay arı kolonisi algoritması ile devre süresi modellerinin geliştirilmesi
Yılmaz, Özge (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüzde artan nüfus ve ekonomideki büyüme sonucu trafikteki araç kullanım oranı hızla artmakta, buna bağlı olarak yol kapasiteleri yetersiz kalmaktadır. Bu durum kavşaklarda gereksiz zaman kaybına, yakıt tüketimlerinin, ... -
Yapay sinir ağları yaklaşımı ile Türkiye'deki ulaştırma talebinin tahmini
Gürbüz, Tolga (Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Bu tez çalışmasında, Türkiye'de 2020 yılına kadar şehirlerarası yolcu ve yük hareketleri yapay sinir ağları yöntemi kullanılarak tahmin edilmiş ve gelecekte olması muhtemel senaryolar göz önüne alınarak ulaştırma sistemleri ... -
Yapay zekâ teknikleri kullanılarak sinyalize kavşaklarda gecikme modelleri
Korkmaz, Ersin (Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Yapay Zekâ Teknikleri Kullanılarak Sinyalize Kavşaklarda Gecikme Modelleri isimli yüksek lisans tezinde; Diferansiyel Gelişim Algoritması (DGA) ve Yapay Arı Kolonisi Algoritmasının (YAKA) ulaştırma mühendisliği problemlerinden ...