Dil "tur" İşletme Ana Bilim Dalı için listeleme
Toplam kayıt 203, listelenen: 121-140
-
Müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerine etkisi ve algılanan yönetici desteğinin rolü üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı, 2023)Bu araştırmanın amacı, müşteri nezaketsizliğinin hizmet sabotajı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ile algılanan yönetici desteğinin söz konusu etkiye yönelik muhtemel rolünün araştırılmasıdır. Bu kapsamda müşteri ... -
Negatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Negatif sayılar bilim adamları tarafından geç kabul edilmiştir. Negatif sayıların bilimlerle ilişki içerisinde olması, insanların algı ve tutum oluşturmalarını hızlandırmıştır. Algı oluşturmanın sayılar üzerindeki etkisi ... -
Ney Kore Kalkınma Modeli, Güney Kore devletinin kalkınmadaki rolü ve örnek bir ülke olarak Türkiye'ye uygulanabilirliliği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Kalkınma ve ülkelerin kalkınma stratejileri ulusal ve uluslararası alanda birçokçalışmaya konu olmuştur. Yapılan araştırmalarda; incelenen ülkelerin izlediği kalkınmaperformansları, ekonomik anlamda gelişmek için kullandıkları ... -
Orta ve küçük işletmelerin sorunları ve finansman sorunlarına ilişkin yeni çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Orta ve küçük işletmeler, istihdamın artırılmasında ve bölgesel kalkınmanın hızlandırılarak gelir dağılımının iyileştirilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Bu önemine rağmen beraberinde yönetim, üretim, teknoloji, ihracat, ... -
Otel işletmelerindeki şikâyet yönetimi uygulamalarının müşterilerin hizmet beklentileri ve sonuçları üzerindeki etkileri: Ayvalık ilçesi Sarımsaklı beldesindeki otel işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada işletmelerin her gün daha da zorlaşan yerel ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek için kullandıkları etkin bir uygulama olan, müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), şikâyet yönetimi kavramı ve otel ... -
Örgütlerde performans yönetim sisteminden performans esaslı bütçelemeye: Kırşehir belediyesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)21. yüzyılda örgütler, önemli bir kavramın arayışı içerisine girmişlerdir: Etkinlik… Yaşanan yoğun rekabet, örgütleri, pazarda en etkin şekilde tüketiciye ulaşabilmenin alternatiflerini aramaya doğru yöneltmiştir. Bu arayış, ... -
Örgütsel etik iklimin iş gören motivasyonuna etkisinde örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracı rolü
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, iş görenlerin örgütsel etik iklim algılarının iş gören motivasyonuna etkisinde, örgütsel özdeşleşmenin ve iş tatmininin aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın evreni, Çankırı'da kamu kurum ve ... -
Örgütsel sessizlik, işe yabancılaşma ve örgütsel güven ilişkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırma, çalışanlarda örgütsel sessizlik, işe yabancılaşma ve örgütsel güven ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırıkkale Valiliği ve Valiliğe bağlı kamu kurumlarında çalışan 435 personele anket ... -
Özel eğitim ve öğretim kurumları yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Eğitim ve öğretim, insanların en temel sosyal ihtiyaçları arasındadır. Tarih boyunca devletler, eğitim ve öğretim kurumları aracılığıyla çocuklarını geleceğe hazırlama azminde olmuşlardır. Bir devletin geleceği ve güvenliği ... -
Özel sigortacılık ve Türkiye'deki durumu
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Sigortacılık, insanlığın varoluşundan bu yana uygulanma ihtiyacı duyulmuş bir sektördür. Bu sektör, insanların dolaylı dolaysız kendilerini etkileyen tehlike ve risklerin muhtemel zararlarını bertaraf etmeyi amaçlar. Sigorta ... -
Pandemi döneminde iş motivasyonu ve kurum aidiyetini etkileyen faktörlerin değişimini belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Bir mobilya firması örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, kısa sürede hızlı bir şekilde yayılan, bütün dünya ülkelerini derinden etkileyen Covid-19 salgınının iş dünyası açısından olası etkilerini incelemektir. Covid-19 salgınının bireylerin iş yaşamlarında ... -
Para aşkı ve bireysel kültürel değerlerin tüketicinin etik inanışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Tüketicilerin paraya aşırı sahip olma isteği ve kültürel özellikleri, etik dışı tüketim davranışlarını etkileyebilmektedir. Tüketicinin etik dışı tüketim davranışları ise işletmelerin başarısının önünde önemli bir engel ... -
Pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkisi: Türkiye imalat işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu tezin amacı, kaynak tabanlı kuram ekseninde pazar tabanlı yetenekleri incelemek ve bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinde pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu doğrultuda, ... -
Perakende mağazaların başarı değişkenleri ve müşteri sadakati
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişimler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve çabalarını ... -
Perakende sektöründe özel markalı ürünlerin müşteri sadakati ile ilişkisi: Kırıkkale İlinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Araştırmanın Amacı: Perakende Sektöründe Müşteri Sadakatinin Özel Markalı Ürünlerle İlişkisini ortaya çıkarmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından ... -
Perakendecilik sektöründeki satış elemanlarının örgütsel bağlılığı, meslek etiği algılamaları, iş tatmini ve tükenmişliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Yapılan bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde konuyla ilgili teorik bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde perakendecilik konusu ayrıntılı olarak açıklanmış, daha sonra perakendeciliğin ... -
Politik pazarlama ve AKP üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Farklı menfaat ve düşünceler etrafında odaklaşan siyasal partilerin amacı, iktidarı elde ederek, savundukları görüş ve çıkarları hayata geçirmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, siyasi partiler seçmenlerin oylarını etkilemek ... -
Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili ... -
Posta tedarik zincirinde pazar yoğunlaşması ve Türkiye örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Posta hizmetlerinin bir haberleşme hizmetinden ziyade çeşitli kurum ve kişiler arası paket teslimatına dönüşüm süreci, tüm dünyada ve ülkemizde hem kamu otoritesi olarak var olan posta işletmelerinin yapısını hem de paket ... -
Postmodern değerler ve satın alma tarzları arasındaki ilişkiler: Kırıkkale ilinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZET Yalçıntaş, Münevver Özgür, "Postmodern Değerler ve Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkiler: Kırıkkale İlinde Bir Uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu çalışma, postmodern değerler ile tüketici satın alma ...