Yayın tarihi için İşletme Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 203, listelenen: 21-40
-
Perakende mağazaların başarı değişkenleri ve müşteri sadakati
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişimler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve çabalarını ... -
İşletmelerin sorunları ve Kırıkkale örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)ÖZET Genel Ekonomik ve Sosyal Konjonktür işletmelerin faaliyetleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çünkü işletmelerin gelecekteki başarıları ticari karlılıkları yanında, pazar mekanizması yani talep durumları, rekabet ... -
Toplam kalite yönetimi ve tekstil sanayiinde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 1999)ÖZET Toplam kalite yönetiminde kalite, bir ürünün standartlara uygun olmasından daha çok, müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilme veya toplam müşteri tatminini ve memnuniyetini sağlayabilme özelliğidir. Müşteri memnuniyetini ... -
Merkezi planlı ekonomiden piyasa ekonomisine geçişte sosyal güvenlik sisteminin reorganizasyonu-Türk Cumhuriyetlerindeki durum
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET Merkezi planlı ekonomilerdeki sosyal güvenlik programlan birçok yönden piyasa ekonomisi sistemlerindeki uygulamalardan farklıdır. Ekonomik sistem değişikliği yüksek enflasyon, işsizlik artışı ve bütçe sınırlamaları ... -
1980 sonrası dönemde Türkiye'de dış borçların gelişimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET İç tasarrufların yetersizliği, ödemeler dengesi açıklan ve mevcut dış borçların ödenmesi zorunluluğu nedenleriyle kalkınma sürecinde finansman açığı veren Türkiye, kalkınma çabalarının devam ettirilebilmesi ve hedeflenen ... -
İnsan kaynakları eğitiminde özel rehberlik (Coaching) yaklaşımıyla yönetici yetiştirme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET İşletmelerde nitelikli insan kaynaklarına sahip olmak arzulanan bir durumdur. Nitelikli bireylere sahip olmak ya diğer örgütlerden insan kaynağı transferi ile ya da örgüt insan kaynaklarını yetiştirme yoluyla mümkündür. ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET Küçük ve orta ölçekli işletmeler kalkınmışlık düzeylerine bakılmaksızın tüm ekonomik sistemlerde çok önemli bir yere sahiptir. Küçük ve orta ölçekli işletmeler değişen ekonomik koşullara hemen uyum sağlayabilen esnek ... -
Türkiye'de uygulanan yatırım teşvik politikaları
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET İnsanlık tarihinin başlangıcından buyana, insanların toplu halde yaşamalarından doğacak sorunlarını gidermek amacıyla her dönemde bir örgüt veya bir otoritenin varolduğu görülmektedir. Günümüzde karşımıza devlet olarak ... -
İlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2001)ÖZET İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda sistemler içerisinde en önemlilerinden biri de Toplam Kalite Yönetimidir. 1957 yılında Fiegenbaum tarafından ilk defa Toplam Kalite Kontrol olarak ifade edilen çağdaş ve katılımcı ... -
Üretici işletmelerde reklam (Mobilya sektörü bayiilerinde bir araştırma)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2001)ÖZET Ülkemizde mobilya sektöründeki pazarlama faaliyetleri, pazarın verimliliği gözönünde bulundurularak, üretici firmaların kendi bölge müdürlükleri veya toptancılar kanalıyla yapılmaktadır. Burada amaç, nihai tüketiciye ... -
Bütçeleme faaliyetleri çerçevesinde tedarik, üretim ve satış bütçeleri, Pirinçsan A. Ş. örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2002)ÖZET Bu çalışmada; işletme yönetimi ve planlama sürecine genel bir bakış yapılarak, teorik olarak işletme bütçeleri tanıtılmıştır. Bu tanıtım sırasında bütçelerin nitelikleri, türleri, sorunları, amaç ve yararları üzerinde ... -
Hisse senedi değerleme modelleri ve hisse senedi değerini etkileyen faktörlerin analizi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2003)ÖZET Bu çalışmanın amacını, hisse senedi değerleme modelleri ve hisse senedi değerini etkileyen makro ve mikro faktörlerin istatistiksel çözümlemelerle incelenmesi oluşturmaktadır. Bu bağlamda, hisse senetlerinde değer ve ... -
Finansal kriz dönemlerinde çalışma sermayesi yönetimin işletmelerin finansal performansları üzerindeki etkileri 'İMKB'de işlem gören şirketler örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2003)ÖZET Bu çalışmanın amacı, işletmelerin kriz öncesi dönemlerde çalışma sermayesi yönetiminde gösterdikleri etkinlik düzeyi ile, kriz sonrası fînansal performansları arasındaki ilişkinin yönünü ve derecesini fînansal oranlar ... -
Liderliğin geliştirilmesi (Türk Silahlı Kuvvetler'inde bir uygulama)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın amacı; liderliği öğrenmek ve geliştirmek için nelerin yapılabileceği ve eksik olan konularda geri beslemenin nasıl yapılacağını belirlemektir. Araştırmada kuramsal çerçeve içerisinde: liderlik olgusu, liderlik ... -
Marka yaratma stratejileri: Hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Global pazarlarda tüketiciler ihtiyaçlarını karşılayacak çok sayıdaki benzer ürün vehizmet içinden bir seçim yapmak zorundadırlar. Bu seçim sürecinde tüketiciler için herşeyden önce güven gelmektedir. Firmalar ise; bazen ... -
E-ticaret: Karayolları yolcu taşıma işletmelerinde e-ticaret hacminin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)By the impove of information and communication technology, transportationsector entered in a big evaluation on highway, airline and maritime line. E-commerceinstruments like internet and computer become vitally important ... -
Menkul kıymet yatırımları ve vergilendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Bu tez en son yasal düzenlemeler ışığında sermaye piyasasıaraçlarının vergilendirilmesi hakkındadır. Konunun değişken (dinamik )durumu nedeniyle; yasal düzenlemeler olmakta ve her gün yenidüzenlemeler yerini almaktadır.Mali ... -
Yatırım indirimi uygulaması ve muhesebeleştirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Dünya ülkelerinin işletmeleri vergisel teşviklerden yararlanmaktadırlar.Teşvik uygulamaları gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasındafarklılık arz etmektedir. Genel olarak yatırım indirimi gibi dolaylı teşvikler ... -
Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinden franchising sistemi ve Türkiye uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Rekabetin yoğun olarak yaşandığı dünyamızda sadece iç pazarlarda müşteribulmak, işletmeler için yeterli olmamaktadır. Dış pazarlardaki müşterilerin alımgüçleri, iç pazarda mevcut ve potansiyel müşterilerin alım güçlerinden, ... -
Tüketiciler ve işletmeler açısından elektronik ticarette marka yapılandırılmasını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir arastırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)İçinde bulunduğumuz dönemde tanık olduğumuz önemli değişimlerden biri,iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelere paralel olarak internetin evde, işyerinde veeğitimde meydana getirdiği yeniliklerdir. Bu yeniliklerin yanı ...