Yayın tarihi için İşletme Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 203, listelenen: 61-80
-
Türkiyedeki kadın yöneticiler ve kadın girişimciler
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Ülkemizde ve dünyada gerçekleşen ekonomik, sosyal ve hukuksal gelişmeler kadını iş hayatının ayrılmaz bir parçası haline getirmiştir. Kadınların toplumsal rolleri bu gelişmeler ile gün geçtikçe değişiklik göstermektedir. ... -
Bulanık mantık ve firmaların başarı kriterlerinin tanımlanarak bulanık mantık ile ölçülmesinin bir uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Dünyada küreselleşme ile birlikte firmalar birçok alanda bulanık ve belirsiz problemlerle karşılaşmış ve bu da çözümde kullanılabilecek bulanık mantık adı verilen belirsiz problemlerde en uygun çözümün elde edilebildiği ... -
Türkiye'nin KOBİ politikaları ve bu politikaların AB ile karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı son yıllarda Dünya'da olduğu gibi Türkiye'de ve Avrupa Birliği'nde de önemi artan ve anlaşılan Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Ülkemizde ve Avrupa Birliği'ndeki işleyişini ortaya koymak ve karşılayabil ... -
Kadın yöneticilerin önderlik özelliklerinin işletme yönetimine etkileri (İzmir ilinde çalışan kadın yöneticilere yönelik bir uygulama )
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Kadın Yöneticilerin Önderlik Özelliklerinin İşletme Yönetimine Etkileri? başlıklı bu araştırma kadınlara özgü önderlik özelliklerinin ne/neler olduğunu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın amacına yönelik olarak ... -
Türkiye kara sınır kapılarının yap işlet devret modeli ile modernizasyonu
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Yüksek enflasyonu kontrol altında tutabilme kaygısı ve devlet gelirlerinin büyük bölümünün borç ve faiz ödemelerine harcanması nedeniyle transfer harcamaları artış göstermiş, hatta zaman zaman cari harcamaların da önüne ... -
İşletmelerde finansal kiralamanın (leasing) vergi ve muhasebe boyutu
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)1980'den sonra ülkemizde de tercih edilen finansal kiralama,yatırımcılara finansmanolanagı sunmaktadır.Faaliyetlerin sürdürülmesi için,ihtiyaç duyulan fonlarınözkaynaklardan saglanması hem zor hem de ekonomik degildir.Finansal ... -
Algılanan kariyer özendiricilerin iş tutumu ve iş davranışları üzerindeki etkisi: Bir görgül çalışma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada algılanan kariyer özendiricilerinin iş tutumu ve iş davranışları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Bursa İlinde Özel sektörde faaliyet gösteren 6 banka çalışanları arasından kolayda örnekleme yöntemiyle ... -
Faaliyet tabanlı maliyet sistemi ve inşaat sektöründe uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Son y'llarda ekonomik ve teknolojik alanda h'zla art'9 gösteren geli9meler veolu9an küresel rekabet ortam', maliyet sistemine daha çok önem verilmesi gerekti?iniortaya ç'karm'9t'r. 9letmelerin varl'?'nÙ sürdürebilmesi ve ... -
İşletmelerin demokratik yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Örgütlerde insan ve yönetime ilişkin sorunlar, diğer bütün sorunlardan daha acil ve önemli hale gelmiştir. Bu sorunların görmezden gelinmesi, gözden kaçırılması ve ihmal edilmesi durumunda örgütler olumsuz sonuçlarla ... -
Bankacılık sektöründe iç kontrol sisteminin uygulanması ve bir kamu bankasında araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada iç kontrol sisteminin bankacılık sektöründeki uygulamasına yönelik inceleme ve irdeleme yapılmış ve iç kontrol sisteminin bir kamu bankasındaki uygulaması anlatılmıştır. Bankacılık sektöründe iç kontrol ... -
Menkul kıymet derecelendirme yöntemleri ve pratik bir derecelendirme modeli uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Derecelendirme kavramının sözlük anlamı bir şeyin veya kişinin sahip olduğu değerlerin kalite düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Finans literatüründeki derecelendirme kavramı, yükümlü veya borçlunun ana para, faiz ve diğer ... -
Kamu yönetiminde performans değerlendirme ve 360 derece geri bildirim yöntemiyle bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Performans yönetimi, çağımızın yeni yönetim felsefesine uygun olarak ortaya çıkmış bir yönetim şeklidir. İlk uygulamaları kamu sektöründe görülmüş olsa da, temel ilke ve prensipleri açısından daha çok özel sektörde uygulama ... -
İç denetim ve kurumsallaşma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)İç kontrol ve iç denetim kurumsal yönetişimin önemli altkümeleri olarak kabul edilmelidir. Son on yılda arka arkaya yaşanan finansal skandallar ve kurumsal yönetimin ayrılmaz bir parçası olan artan risk ile birlikte, iç ... -
Politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada politik pazarlama ve medya işletmelerinin siyasete etkisi konuları anlatılmış ve medya işletmelerinin siyasete yön veren kurumlar olduğu doğrulanmaya çalışılmıştır. Politik pazarlama çabalarının içeriği, ilgili ... -
Lojistik yönetiminin işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız dönemde işletmeler; fark edilmek, rakipleri ile mücadele etmek, rekabet yarışında öne geçebilmek için faaliyetlerinin her aşamasında başarılı olmak, amaçlarına ulaşmak içinde; değişen talep yapısını ve artan ... -
Bilişim alanında kalite uygulamaları ve standartlar
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Dünyada enformasyon, teknoloji ve iletişim alanındaki büyük gelişmeler toplumları kıyasıya bir rekabete ve her geçen gün yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomik bir yarışa itmiştir. Mevcut dünya düzeninde ayakta kalabilmek , ... -
Şikâyet yönetim sürecinde müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Küreselleşen dünya, artan rekabet ortamı, değişen ve farklılaşan tüketici istek ve tercihleri, müşterinin ve müşteriyi elde tutmanın öneminin anlaşılmasına neden olmaktadır. Bu çerçevede satın alınan mal veya hizmetle ... -
Otel işletmelerindeki şikâyet yönetimi uygulamalarının müşterilerin hizmet beklentileri ve sonuçları üzerindeki etkileri: Ayvalık ilçesi Sarımsaklı beldesindeki otel işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada işletmelerin her gün daha da zorlaşan yerel ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek için kullandıkları etkin bir uygulama olan, müşteri ilişkileri yönetimi (MİY), şikâyet yönetimi kavramı ve otel ... -
Özel eğitim ve öğretim kurumları yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Eğitim ve öğretim, insanların en temel sosyal ihtiyaçları arasındadır. Tarih boyunca devletler, eğitim ve öğretim kurumları aracılığıyla çocuklarını geleceğe hazırlama azminde olmuşlardır. Bir devletin geleceği ve güvenliği ... -
İhracatçı işletmelerin lojistik yönetimi ve lojistiği etkileyen faktörler
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Askeri alandaki malzemelerin, tesisatın, taşınması gibi faaliyetleri gerçekleştirebilmek için ortaya çıkan lojistik; sanayileşme neticesinde seri üretilen ürünlerin iç pazara fazla gelmesiyle birlikte dış pazara yönelmesi ...