Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü
Toplam kayıt 134, listelenen: 21-40
-
Yükseköğretim Kurumlarında Sosyal Kaytarma Davranışının İncelenmesi: Bir Kamu Üniversitesi Örneği
(2019)Bu araştırmanın amacı sosyal kaytarma davranışını etkileyen faktörleri önem sırasına göre hiyerarşik olarak sıralayarak, bu tür faktörlere bağlı olarak ortaya konan sosyal kaytarma davranışına karşı önlem alma ve bu ... -
Daha İyi Bir İş Yaşamı: Örgütsel Toksisiteni Oluşmasında Etkili Faktörlerin Ahp İle Hiyerarşik Olarak Sıralanması
(2020)Bu araştırma; iş dünyasının her alanında karşılaşılabilecek olan örgütsel toksisite olgusuna etki eden faktörleri akademik bağlamda incelemek amacı ile üniversitelerin akademik kadrolarında hiyerarşik olarak en altta yer ... -
BİST XKMYA İşletmelerinin Finansal Performanslarının Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri İle Ölçümü ve Yöntemlerin Karşılaştırılması
(2018)Bir işletmenin finansal performansının doğru analiz edilmesi gelecekte verilecek kararları belirlemek adına önem taşımaktadır. Çok sayıda faktör göz önüne alındığından dolayı Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleri ... -
Çalışanlarda İşe Yabancılaşmanın Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2018)Bilgi ve teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde arttığı bu çağda, çalışanların bu teknoloji ile birlikte üretkenlikleri ile var olabilmesi oldukça zorlaşmaktadır. Endüstrileşmenin getirdiği birçok teknolojik icatlar ... -
İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Tüketici Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi
(2018)Araştırmanın amacı, yerel bazda faaliyet gösteren gıda işletmelerinde alışveriş yapan tüketicilerin, sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik desteklerini, olumsuz düşüncelerini ve olumlu düşüncelerini, demografik özellikleri ... -
Online Ortamda Reklama Yönelik Tutum, Gösteriş Tüketimi ve Alışveriş Bağımlılığı İlişkilerinin İncelenmesi
(2020)Amaç – İnternet erişiminin artması, internet kullanımının yaygınlaşması ve insanların zamanının önemli kısmını internet üzerinde geçirmesi, internet üzerinde sorunlu veya bağımlılık düzeyinde tüketici davranışlarının ortaya ... -
Dijital Pazarlama Çağında Çevrimiçi Alışverişin Fayda ve Risk Algısı
(2020)Amaç – Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler ile alışveriş yapmayanların ve internet kullanımı yüksek yoğunlukta olan tüketiciler ile internet kullanımı düşük yoğunlukta olanların çevrimiçi alışverişte ... -
Developing Competitive Strategies Based on SWOT Analysis in Porter's Five Forces Model by DANP
(2017)In such a competitive business area, companies which are especially pioneers in the sector try to develop sustainable and competitive strategies to retain their positions in the market. In this purpose, in literature many ... -
Evaluation of Tourism Sector Based on the Internal Environment by Using a Fuzzy Approach
(Springer International Publishing Ag, 2019)Organizations have been trying to achieve their goals considering the internal and external environment conditions, parameters and variables. For this reason, the management activities have been performed by a strategic ... -
Environmental efficiency evaluation of Turkish cement industry: an application of data envelopment analysis
(Springer, 2019)Carbon dioxide (CO2) is the main determinant to the process of global warming among other greenhouse gases (GHGs). As being responsible for the largest part of the CO2 emissions from industrial activities, the cement sector ... -
The Evaluation of Financial Performances of BIST XKMYA Companies by Multi-Criteria Decision Making Methods and Comparison of Methods
(Ege Univ, Fac Economics & Admin Sciences, 2018)Accuracy of financial performance analysis of a company has great importance in the purpose of future decisions. Multiple factors are taken into consideration while analysing financial performance of companies. For this ... -
The Effect of Market Based Competence on the Business Performance: An Application in Turkish Manufacturing Business
(Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2018)The main aim of this thesis is to analyze the marketing based competences in the perspective of research based of view and, in this context to investigate the effects of marketing based competences on the business performance. ... -
The Effect of Cash Conversion Cycle on the Companies' Capital Structure: An Investigation on BIST Listing Cement Sector Companies
(Sosyoekonomi Soc, 2018)In the financial planning process of companies during an operating period the sector concerned is important. Companies want their capital and debts ratio to get assets and direct their capital to the right investment ... -
Analysis of the Difficulties of SMEs in Industry 4.0 Applications by Analytical Hierarchy Process and Analytical Network Process
(Mdpi, 2018)The concept of Industry 4.0 is seen as a recent paradigm in the manufacturing sector. The use of new production and management technologies required by the concept of Industry 4.0 is very important for small enterprises ... -
The Relationship of Organizational Dissent with Presenteeism and Employee Turnover Intention
(Bc Grup Inc, 2017)… -
Analyzing the Relationsip Between Organizational Justice and Cyberloafing: A Study in a Public University
(Bc Grup Inc, 2017)Technological developments bring many benefits and facileness to both private and business lives. By accelerating the businesses, organizations have become much more competitive. On the other hand they sometimes may suffer ... -
A Paradigmatic Approach to Administration of Universities under Strategic Management Perspective: A Research Performed in Universities Located at Marmara Region
(Int Management Development Assoc-Imda, 2015)Due to many variations and dynamics leaded by globalization, it is believed to have some renewals in university administration approaches regarding strategic management basis. These renewals are international integration, ... -
Designing a Knowledge Management Syllabus: How Business Administration Students Learn at a Summer School?
(Acad Conferences Ltd, 2012)Teaching knowledge management is one of the most growing interests in today's universities program. A new syllabus for the bachelor degree (BA) business students at summer school should be covered in five different modules: ... -
Globalization of markets, marketing ethics and social responsibility
(Intech Europe, 2010)In recent years, owing to the globalization of markets and production processes, an ever increasing number of marketers and entrepreneur and business manager have to deal with ethics and social responsibility issues in ...