Browsing Makale Koleksiyonu by Category "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı"
Now showing items 1-20 of 102
-
Analitik Hiyerarşi Proses Yöntemiyle İşletmelerde Strateji Belirleme
(2006)FÜTZ analizi, iç ve dış çevrenin analizi neticesinde, işletmenin başarısı üzerinde etkili bulunan stratejik faktörleri ve bu faktörler temelinde izlenecek stratejileri belirlemektedir. Ancak, FÜTZ analizi ölçme ve değerlendirme ... -
An analysis of relation between economic growth and democratization: An empiric application (A sample of Turkey)
(2012)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de demokratikleşme ile ekonomik büyüme arasındaki nasıl bir ilişki olduğunu incelemektir. Bu amaç çerçevesinde öncelikle literatürde yapılmış olan çalışmalar titizlikle irdelenmiştir. Türkiye ... -
Belediyelerde Performans Esaslı Bütçeleme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar
(2009)Kamu kaynaklarının etkin kullanımına yönelik çalışmalar, Türkiye’de, son dönemlerde oldukça popüler hale gelmiştir. Bu popülarite, belediyelerde önemli bir yansıma bulmuştur. Belediyelerin performans esaslı bütçe uygulama ... -
Bilgi Varlıklarının Değerlemesi: Entelektüel Sermaye Ölçüm ve Değerleme Modelleri; Karşılaştırmalı Bir Analiz
(2006)Bilgi varlıklarının günümüzde zenginliğin yeni kaynağı olması ve sermaye yoğun üretim anlayışının bilgi yoğun üretim anlayışına dönüşmesi, bu varlıkların ölçülmesini ve muhasebeleştirilmesini gereklilik haline getirmiştir. ... -
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi Temelinde Şirketlere Karşı İnsan Haklarının Korunması Hakkında Somut Öneriler
(2019)Geleneksel insan hakları öğretisi; devletin, insan hakları ihlali ve önlenmesi ile bireyler arasındaki insan hakları ihlalinde devletin yaptırım sistemi üzerine kuruludur. Ancak dünya genelinde evrensel, ileri düzeyde ve ... -
BİST XKMYA İşletmelerinin Finansal Performanslarının Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri İle Ölçümü ve Yöntemlerin Karşılaştırılması
(2018)Bir işletmenin finansal performansının doğru analiz edilmesi gelecekte verilecek kararları belirlemek adına önem taşımaktadır. Çok sayıda faktör göz önüne alındığından dolayı Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleri ... -
A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms
(2006)Günümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin ... -
Çalışanlarda İşe Yabancılaşmanın Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2018)Bilgi ve teknolojik gelişmelerin hızlı bir şekilde arttığı bu çağda, çalışanların bu teknoloji ile birlikte üretkenlikleri ile var olabilmesi oldukça zorlaşmaktadır. Endüstrileşmenin getirdiği birçok teknolojik icatlar ... -
Çalışanlarda Psikolojik Yıldırma ve Endişe Düzeyi
(2013)Günümüzde psikolojik yıldırma davranışına maruz kalan çalışan sayısı gittikçe artmaktadır. Bu artışla birlikte konuya ilişkin araştırmalar hız kazanmakta ve araştırmalarda psikolojik yıldırmanın çalışanların iş yaşamını ... -
Çalışma Yaşamı Kalitesinin Tipik ve Atipik İstihdam Açısından İncelenmesi
(2004)Bu çalışmada, vardiyalı çalışan hemşireler ile vardiyasız çalışan hemşirelerin çalışma yaşamı kalitesini ayırt edici değişkenler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; çalışma ortamında bireysel gelişimin ... -
Daha İyi Bir İş Yaşamı: Örgütsel Toksisiteni Oluşmasında Etkili Faktörlerin Ahp İle Hiyerarşik Olarak Sıralanması
(2020)Bu araştırma; iş dünyasının her alanında karşılaşılabilecek olan örgütsel toksisite olgusuna etki eden faktörleri akademik bağlamda incelemek amacı ile üniversitelerin akademik kadrolarında hiyerarşik olarak en altta yer ... -
DEMATEL ve AHP Yöntemleri İle İşletmelerin Satın Alma Problemine Bütünleşik Bir Yaklaşım, DSLR Kamera Örneği1
(2016)Satın alma kararları işletmeler için büyük önem taşımaktadır. İşletmeler bu kararı verirken, uzman görüşlerinin yanı sıra kendi önceliklerini de göz önüne almaktadırlar. Bu nedenle, hem uzman görüşlerini hem de işletme ... -
Denetçilerin Bağımsızlığının Denetim Kalitesine Etkisi: Bist’de Yapılan Bir Uygulama
(2016)Denetimin etkin bir şekilde gerçekleşmesi, denetim raporlarının şartlara ve kurallara uygun olarak hazırlanması,bağımsız denetçilerin tarafsız ve dürüst davranmasından geçmektedir. Denetimin bağımsız olabilmesi için birtakım ... -
Denetimde Beklenti Boşluğu
(2017)Yapılan işlemlerin yerindeliğini ve verimliliğini belirlemenin yollarından biri de denetimdir. Denetimin bu işlevinin üçüncü kişilere yansımasıysa denetim raporları aracılığıyla olmaktadır. Denetim raporlarının en büyük ... -
Developing Competitive Strategies Based on SWOT Analysis in Porter's Five Forces Model by DANP
(2017)In such a competitive business area, companies which are especially pioneers in the sector try to develop sustainable and competitive strategies to retain their positions in the market. In this purpose, in literature many ... -
Dijital Pazarlama Çağında Çevrimiçi Alışverişin Fayda ve Risk Algısı
(2020)Amaç – Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler ile alışveriş yapmayanların ve internet kullanımı yüksek yoğunlukta olan tüketiciler ile internet kullanımı düşük yoğunlukta olanların çevrimiçi alışverişte ... -
Entelektüel sermaye ile firma değeri arasındaki ilişki: Borsa İstanbul’da bir araştırma
(2013)Bu çalışmanın temel amacı, entelektüel sermaye ve firma değeri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışma, firmaların sürdürülebilirliklerinin sağlanmasında hayati öneme sahip olan entelektüel sermayeyi daha görünür hale ... -
Entelektüel Sermayenin Finansal Tablolara Yansıtılması
(2013)Teknolojik gelişmeyle birlikte gerçekleşen siyasi, sosyal ve ekonomik değişimin sonucu olarak işletmeler için maddi olamayan varlıkların değeri bir derece daha önem kazanmıştır. Finansal tabloların birincil amacı işletme ... -
Etik Değerlerin İşkoliklik Üzerine Etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı etik değerlerin, işkoliklik üzerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla bir devlet üniversitesinde çalışan akademisyenler örneklem olarak seçilmiştir. Bu örneklemden 117 anket verisi elde edilmiştir. Elde ... -
Fast food ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarını belirlemeye yönelik bir uygulama
(2013)Günümüz pazarlarının sürekli gelişmesi ve değişmesi pazarlamanın dinamizminden kaynaklanmaktadır. Buna bağlı olarak da yeni pazar alanları ortaya çıkmaktadır. Bu sektörlerden biri de fast food sektörüdür. Avrupada ve ...