Yayın tarihi için İlköğretim Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 1-20
-
İlköğretim öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile bilime olan inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları bilimsel süreç becerileri ile bilime olan inanç arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek amacı ile yapılmıştır.Çalışmada sırası ile; 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin; bilimsel ... -
Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun etkileşimli tahta destekli modern fizik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amaçları, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans programındaki Modern Fiziğe Giriş dersinde yer alan Işık, Siyah Cismin Işıması, Fotoelektrik Olay, Compton Olayı, Parçacıkların Dalga Özelliği ... -
Fen bilimleri öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada probleme dayalı öğrenmeye Yaklaşımının 6. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarısı ve tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının çoklu değişkenlerle incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki eğitim fakültelerinde öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Fen bilgisi dersine yönelik sahip oldukları öz-yeterlik algı düzeylerini kişisel öz-yeterlik ve sonuç beklentisi alt ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme etkinliklerini gerçekleştirme düzeyleri (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada İlköğretim okullarında görevli fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin, alternatif ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenlere göre (cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan ... -
Fen öğretiminde bilgisayar destekli analoji yönteminin öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi 7. Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinde Bilgisayar Destekli Analoji yöntemine dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrendikleri bilgilerin ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki kavramları kullanma ve günlük yaşamları ile ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Fen ve Teknoloji konuları hayatta karşımıza çıkan birçok olayla bağlantılıdır. Bu sebeple öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki kavram ve konuları en iyi şekilde öğrenebilmeleri, öğrendikleri bilgilerin kalıcı olması ... -
Bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada Fen ve Teknoloji dersi Işık ünitesinde, bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamına alınan öğrencilerin uygulamaya ilişkin düşünceleri ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulamaları
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; ortaokul fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulama düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğretim ve öğrenme inançları ile sınıf içi uygulamaları arasında ... -
Öğrenme stillerine göre öğrencilerdeki girişimcilik becerilerinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Çalışmanın amacı, ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine bağlı olarak yaratıcılık, yenilikçilik, risk, eleştirel düşünme, başarma ihtiyacı, kişiler arası ilişki boyutları kapsamında girişimcilik becerilerini ... -
Kavram yanılgılarının giderilmesinde simülasyonların etkisinin incelenmesi: Işık ve ses ünitesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada kavram yanılgılarının giderilmesinde simülasyon uygulamalarının etkisi incelenmiştir. Çalışma konusu olarak 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi konuları arasından Işık ve Ses, 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ... -
Sorgulamaya dayalı simülasyon destekli fen laboratuvarı uygulamalarının bilimsel süreç becerilerine etkisi: Kuvvet hareket ünitesi örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 84 üniversite 3.sınıf öğrencisi, Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersi bünyesinde bilimsel süreç becerileri ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarını açıklayan model
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarının, epistemolojik inançları ve fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları tarafından ne düzeyde açıklandığını bir model aracılığıyla incelemek amaçlanmıştır. ... -
Fen bilimleri öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri öğretiminde, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine, bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine ... -
Fen öğretiminde açık uçlu araştırmacı sorgulayıcı öğrenme etkinliklerinin yaratıcılık ve girişimcilik becerilerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Fen bilimleri öğretiminde bilimsel literatür, bireyin aktif olduğu sürecin kendi öğrenme gelişimi üzerine önemli etkileri olduğunu öngörmektedir. Bu çalışmada, problemedayalı öğrenme modeline göre gerçekleştirilen açık ... -
Fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında kademeli olarak uygulamaya konulan 5, 6 ve 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 ... -
Fen bilimleri öğretiminde eğitsel oyun destekli öğretim uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Araştırma eğitsel oyun destekli öğretimin, öğrencilerin öğrenme ürünlerine yani fen bilimleri dersindeki başarılarına, bilginin kalıcılığına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla ... -
Bilim uygulamaları dersinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel tutum üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)ÖZET BİLİM UYGULAMALARI DERSİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ ÇANAK, Selim Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hasan ... -
Fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak, ön test- son test kontrol gruplu yarı ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin sorgulayıcı öğretime yönelik görüşleri ve sınıf içi uygulama düzeyleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ülkemizde fen eğitiminde çeşitli sınırlılıklardan dolayı geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin fene karşı olumsuz tutum geliştirmesi ve başarı düzeylerinin düşük olmasının sebeplerindendir. Bu durumun ...