Başlık için Temel Eğitim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 76, listelenen: 38-57
-
Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 ... -
Multidimensional perfectionism and humor styles the predictors of life satisfaction
(Elsevier Science Bv, 2015)The person that has the biggest value and importance after family is the child's first teacher in his/her life. While the child met the teacher at the beginning of the primary school in the period when pre-school education ... -
Myriophyllum spicatum (Spiked water-milfoil) as a biomonitor of heavy metal pollution in Porsuk Stream/Turkey
(2010)Bu çalışmada, Porsuk Çayındaki ağır metal (Fe {2}, Cd {2}, Ni {2}, Pb {2} and Zn {2}) kirliliği, sucul bir makrofit olan Myriophyllum spicatum (Başaklı sucivanperçemi, Avrasya sucivanperçemi) bitkisi ile biyomonitörlenmesi ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Mutluluk Algısı (Türkiye ve Afganistan Örneği)
(2015)Bu çalışma, Türkiye'de ve Afgansitan'da yaşayan çocukların mutluluk algılarını ve nelerden mutlu olduklarını belirlemek için yapılmış nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve görüşme formu ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri
(2019)Okul öncesi eğitim doğumdan başlayan ve temel eğitimin başlamasına kadar devam eden bir eğitimsürecidir. Türkiye’de ise kamu alanında çalışan okul öncesi öğretmenleri çoğunlukla 36-72 aylıkçocuklarla çalışmakta, öğretmen ... -
Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması
(2014)Bu çalışma, okuma ve anlama problemi olan bir ikinci sınıf öğrencisinin okuma ve anlama problemlerinin giderilmesine yönelik olarak yapılan uygulama ve değerlendirmeleri kapsamaktadır. Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ... -
Okumada Kaygı ve Anlama: Ana Fikri Bulamıyorum Öğretmenim!
(2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve ana fikir bulma becerileri ile okuma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Opinions related to play concept of children in early childhood
(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2019)The aim of this study was to determine the play perceptions of children in early childhood. The study group consisted of four children (two preschoolers and two first graders) aged between 72 and 86 months. The study, ... -
Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları
(2014)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının konuşma öz yeterlik algı düzeyleri cinsiyet, ... -
Öğretmen Adaylarının Türkçe Kavramına İlişkin Metaforları
(2013)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türkçeyle ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (Fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ... -
Öğretmenlerin Sahip Olduğu Değerler İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki
(2012)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütselvatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla Ankara İliKeçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan 407 ... -
Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education
(2012)ÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen ... -
Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Etiğine Bakış Açıları ve Çözüm Önerileri
(2018)Bu çalışma, Kırıkkale Üniversitesinin farklı fakültelerinde lisans öğrenimi gören ve Pedagojik Formasyon Eğitimi sertifika programına devam ederek Seçmeli olarak Meslek Etiği dersini alan öğrencilerin öğretmenlik meslek ... -
Plant species microendemism, rarity and conservation of pseudo - alpine zone of Kazdagi (Mt. Ida) national park - Turkey
(Elsevier Science Bv, 2011)Kazdag (Mt. Ida) forms a natural border between the Provinces of Canakkale and Balikesir in the north-western part of Turkey. It was declared as National Park in 1993 because of its rich plant cover, a restricted zone of ... -
The readability and the evaluation of proses in Turkish course book for the first year students in primary education in terms of readability
(2011)The aim of this study is to evaluate of prose in Turkish course book for the first year students in terms of readability, which is the most important element in choosing the appropriate text. In this study, the readability ... -
Relation of the Nine Types of Temperament Model with Personality Disorders
(2016)Dokuz Tip Mizaç Modeli'nin kişilik bozukluklarıyla ilişkisi. Amaç: Bu çalışmanın amacı; kişilik bozukluklarını, mizaç özellikleri ve maladaptif kişilik özellikleri bağlamında değerlendiren yeni bir mizaç modeli olan Dokuz ... -
Resimli çocuk kitaplarının fiziksel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi
(2012)Çocuk edebiyatı ürünleri, çocuklarda okuma zevki oluşturacak ve onları yaratıcı düşünmeye sevkedecek nitelikte olmalıdır. Bu nedenle çocuk kitaplarında fiziksel, içerik ve resimleme özelliklerine özen gösterilmesi gerekir. ... -
Seviye belirleme sınavları (SBS) ve öğrenci başarılarını belirleme sınavlarının (ÖBBS) başarı ortalamalarının karşılaştırılması
(2013)Eğitimde değerlendirme türleri, programa girişte, süreçte ve çıkışta uygulanış amacına göre farklılık göstermektedir. Ülkemizde uygulanan büyük ölçekli değerlendirme sınavları temelde sıralama, seçme, yerleştirme, sorumlu ... -
A Study of Mathematical Content Provided in Illustrated Children's Books
(Ani Yayincilik, 2017)Purpose: Early childhood is of critical importance in terms of cognitive, affective and physical development. Undoubtedly, a substantially stimulating environment and opportunities offered to children, as well as appropriate ...